Gå til innhold

Sosial angst eller Asperger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har levd deler av livet innendørs, alene, med få personer rundt meg. Jeg har lav sosial intelligens vil jeg si. Jeg har ikke fått utviklet meg i den grad jeg mulig burde ha gjort sosialt, sammenlignet med jevnaldrende. 

Alltid vært litt redd andre og nye ting. Vansker med å ta valg, sette grenser, uttrykke mine meninger og følelser. Usikker som barn, og mulig blitt utfordret i liten grad. 

Nå som jeg er "ute" og i arbeid, merker jeg hvor dårlig jeg er sosialt. Får angst. Tenker folk synes jeg er rar, at jeg burde vært "bedre" på alle området grunnet min alder. Får prestasjonsangst.

Kan jeg ha Asperger? Hvordan vet man om man kun har angst, sosial angst eller AS?

Hvorsan er det å jobbe med med folk når en har AS?

Anonymkode: 12278...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

En ting som er typisk for aspergere er at de sier en del ting rett ut, uten å tenke på at andre kan bli fornærmet. De er mer eller mindre blinde kroppsspråk og ansiktsuttrykk.

Kjenner du deg igjen i det?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Gargamel skrev:

En ting som er typisk for aspergere er at de sier en del ting rett ut, uten å tenke på at andre kan bli fornærmet.

 

 

Kommer litt ann på personlighet også. Alle med As er ikke like.

Anonymkode: b13ec...2c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Nemlig. De som er introverte sier ikke nødvendigvis så mye, og på den måten unngår de å fornærme folk. Og mange med AS har sosial angst. Jeg har hatt det så lenge jeg kan huske, fra før skolealder. Alltid utrygg og utilpass med for mange mennesker rundt meg, og i uoversiktlige situasjoner.

Det kan gå helt fint å jobbe. Jeg har jobbet hele mitt voksne liv. Så lenge en har greie folk rundt seg og får jobbe noenlunde i fred med ting en mestrer så går det som regel bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...