Gå til innhold

Frp og uføre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mener du Frp er det beste partiet for uføre å stemme på for å få best mulig levestandard?

Anonymkode: 7c0b1...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

På lang sikt definitivt, på kort sikt tror jeg ikke det spiller noen rolle. Du kan vurdere selv hvor bra trygdeordninger det er i syria for tiden, ønsker du bedre ordninger enn det så bør du ikke bo i syria

Anonymkode: 86517...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. I alle fall ikke med noen års horisont (0-20 år?) Hva som er best for økonomien på lang sikt har jeg ingen formening om. Men mye tyder på at det beste for økonomien er at flest mulig har kjøpekraft, så da er kanskje Arbeiderpartiet det beste valget sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk går bort å gjør så mye rart i dag men jeg tror ikke det Jeg ville vel håpet på et stort og styringsdyktig Arbeiderparti

Anonymkode: bca26...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg stemmer FrP. Men det er bare pga innvandring, justis og avgiftspolitikk. I lengden tjener jeg økonomisk mye mer hvis SV hadde hatt egent flertall. Men jeg er ikke sosialist, og jeg er over gjennomsnittlig islamkritisk. Ja, jeg er så skeptisk til islam, att jeg nok ikke kunne tenke meg å stemme noen som har liberal asylpolitikk. På det punktet kunne jeg sikkert stemt Demokratene også....

 

Mye av dette kommer av hvordan mitt eget nabolag har utviklet seg. Altså muslimer er koselig nok de, men de har en fundamentalt feilet kultur og religion.

Anonymkode: 93afe...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg tror og opplever bare at politikken her i landet nå for alvor har punktert og tror neppe jeg stemmer noe mer dersom ikke også det blir tvangsinnført

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
29 minutter siden, Maggie55 skrev:

Jeg tror og opplever bare at politikken her i landet nå for alvor har punktert og tror neppe jeg stemmer noe mer dersom ikke også det blir tvangsinnført

Står det så ille til?

Anonymkode: 7c0b1...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Kriminell religiøsitet er hva mye av politikk virker som i dag Jeg synes det er veldig få lyspunkt om noen i dag Mye av det samme finnes i mange land tror jeg og med mange ofre Føler kun kvalme med alt som rulles opp i dag av menneskeskjebner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Maggie55 skrev:

Kriminell religiøsitet er hva mye av politikk virker som i dag Jeg synes det er veldig få lyspunkt om noen i dag Mye av det samme finnes i mange land tror jeg og med mange ofre Føler kun kvalme med alt som rulles opp i dag av menneskeskjebner 

Jeg tror ikke det var noe bedre før. Det blir bare så mye inntrykk i media 24/7 i våre dager.

Anonymkode: 7c0b1...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du Frp er det beste partiet for uføre å stemme på for å få best mulig levestandard?

Anonymkode: 7c0b1...eae

Å stemme FrP som ufør er som å spenne bein på seg selv. 

Anonymkode: 13776...2a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å stemme FrP som ufør er som å spenne bein på seg selv. 

Anonymkode: 13776...2a1

Enig, eneste måten å sikre trygdede gode ordniger er militante islamister som vil bruke makt og ikke politikk for å sikre høyere trygder og ytelser til arbeidsløse, de trygdede og islamistene bør danne en union, samme mål

 

Lykke til

Anonymkode: 86517...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet ikke men når man ser på utviklingen kan man ikke annet enn føle ekstra med de menneskene blant oss som er hjelpetrengende kanskje et helt liv Det er blitt et nådeløst samfunn som står i stor kontrast til hva mange driver med på stor offentlig lønn

Anonymkode: bca26...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er blitt et nådeløst samfunn som står i stor kontrast til hva mange driver med på stor offentlig lønn

Kan du utdype dette litt - hva er det egentlig du mener er nådeløst og kritikkverdig?  Uføresatsene?  Antall offentlig ansatte?  Lønnsnivået blant de offentlig ansatte?  Eller er det politikerne du tenker på?

Jeg spør bare fordi jeg lurer på hva du egentlig mener: På hvilken måte er samfunnet vårt nådeløst, og hva er sammenhengen mellom dette og de som "driver med noe på stor offentlig lønn". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

kommer til å stemme FRP selv nå tror jeg, men det er kun pga at jeg er bekymret for innvandring og svenske tilstander.
 

Anonymkode: 50468...09e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ideellt skulle man hatt ett parti som ligner på Dansk Folkeparti her til lands også. Jeg liker ikke alt ved FRP, spes. ikke klimaskepsisen. 

Anonymkode: 93afe...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.6.2017 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Å stemme FrP som ufør er som å spenne bein på seg selv. 

Anonymkode: 13776...2a1

Det er vel egentlig ikke det, tenker jeg.

Da en så stor del av velgermassen til FrP nettopp er uføre, tror jeg dette ikke er en gruppe de ønsker å støte fra seg. Nettopp av samme grunn som at FrP burde være kritisk til henteekteskap, men en så stor del av velgermassen henter kone i Thailand at det ville vært farlig å snakke for høyt om det. 

FrP vingler fortsatt veldig. Det gjør det vanskelig for meg å se på FrP som et seriøst politisk parti, selv om jeg bestemt mener at norsk politikk trenger FrP. Mange forslag har kommet fra FrP og så blitt adoptert av andre partier noen år senere. Nytenkning er alltid bra. Men FrP alene i regjering - nei takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 6/25/2017 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Å stemme FrP som ufør er som å spenne bein på seg selv. 

Anonymkode: 13776...2a1

Her er noen forslag fra Frp anngående uføre :

 

– Ingen under 40 år skal tilbys uføretrygd.

– Det som er viktig for oss, er å gi kvalifisert norsk ungdom muligheten og troen på dem, slik at de kan komme inn i arbeidslivet i stedet for å bli stemplet som varig uføre, sier leder for arbeids- og sosialkomiteen, Robert Eriksson (Frp), til TV 2.

http://www.tv2.no/a/3423204/

— Det er en betydelig restarbeidsevne der ute. Vi må sørge for at den tas ut. Det må ikke bli slik at uføre defineres som noen som ikke kan jobbe. Derfor mener han insitamentet til å jobbe bør økes.

https://www.aftenposten.no/…/-Hadde-jeg-visst-hva-Frp-sto-f…

- FRP HEVDER AT 600.000 TRYGDEDE ER «ARBEIDSFØRE».

http://manifesttankesmie.no/medisinsk-ufore-er-arbeidsfore…/

- I Hagens tale på landsmøtet sier han at uføretrygdede bør få plikt til å arbeide, dvs utnytte sin restarbeidsevne. Han trekker vel en paralell til den arbeidsplikten sosialhjelpsmottakere har.

http://pub.tv2.no/nett…/innenriks/politikk/article628962.ece'

- Frp har reist ekstremforslaget at samlet uføretrygd, inkludert barnetillegg, maksimalt kan utgjøre 80 pst av tidligere inntekt.

- Frp fremmer forslaget uten forbehold. Dette forslaget betyr at et par med tre barn, der begge er 100 % uføre , og som tidligere hadde svært lave inntekter, ikke vil få behovsprøvet barnetillegg.

- Ber regjeringen innlede et samarbeid med Den norske legeforening om å utvikle nye måter å vurdere behovet for uførepensjon på

http://uforetrygd.no/…/80-var-gjennomgang-av-stortingets-ve…

Anonymkode: 7c0b1...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Ville bare si at jeg synes dere er beundringsverdige som ikke gir opp men tar tak de forskjellige budskapene med innsikt og forståelse

Føler selv bare større og større fremmedgjøring i forhold til styresmaktene og at det er veldig lite å stole på Det kan jo bli så mange forskjellige konstellasjoner så det ligger vel an til bare masse uenighet og tautrekking og at noe går til fordel for de som trenger det mest har jeg mindre og mindre tro på

Jeg tror bare det er ting ingen kan forstå jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...