Gå til innhold

Blir så rusa på Stilnoct


bibben

Anbefalte innlegg

Kan det være en form for overfølsomhet? At det slår så hardt. Jeg sjangler rundt og mP gjøre alt langsomt. Har mistet balansen. Bommer. Ser ikke klart, klarer ikke å bedømme tid og rom. Kanskje er det pga blanding av andre medikamenter?

Har dere opplevd dette noen gang? Bli rusa mer enn trøtt av Stilnoct. Tør ikke ta en til for å bli trøtt for darisikerer jeg å miste gangsynet fullstendig. Klarte nesten ikke p logge meg inn eller skrive her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kanuttius

Stilnoct skal du ta og gå rett i seng. Du skal ikke vase rundt i stua eller andre steder. Legger du deg merker du ikke noe, du bare sovner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bibben skrev:

Kan det være en form for overfølsomhet? At det slår så hardt. Jeg sjangler rundt og mP gjøre alt langsomt. Har mistet balansen. Bommer. Ser ikke klart, klarer ikke å bedømme tid og rom. Kanskje er det pga blanding av andre medikamenter?

Har dere opplevd dette noen gang? Bli rusa mer enn trøtt av Stilnoct. Tør ikke ta en til for å bli trøtt for darisikerer jeg å miste gangsynet fullstendig. Klarte nesten ikke p logge meg inn eller skrive her.

Du skal ikke gjøre noen ting etter du har tatt stilnoct. Psykiateren min sa den skulle taes på sengekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, bibben skrev:

Kan det være en form for overfølsomhet? At det slår så hardt. Jeg sjangler rundt og mP gjøre alt langsomt. Har mistet balansen. Bommer. Ser ikke klart, klarer ikke å bedømme tid og rom. Kanskje er det pga blanding av andre medikamenter?

Har dere opplevd dette noen gang? Bli rusa mer enn trøtt av Stilnoct. Tør ikke ta en til for å bli trøtt for darisikerer jeg å miste gangsynet fullstendig. Klarte nesten ikke p logge meg inn eller skrive her.

Det er helt vanlig å bli ruset dersom du bruker den feil. Den skal tas på sengekanten som "tilstede" skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 timer siden, bibben skrev:

Kan det være en form for overfølsomhet? At det slår så hardt. Jeg sjangler rundt og mP gjøre alt langsomt. Har mistet balansen. Bommer. Ser ikke klart, klarer ikke å bedømme tid og rom. Kanskje er det pga blanding av andre medikamenter?

Har dere opplevd dette noen gang? Bli rusa mer enn trøtt av Stilnoct. Tør ikke ta en til for å bli trøtt for darisikerer jeg å miste gangsynet fullstendig. Klarte nesten ikke p logge meg inn eller skrive her.

Sånn skal det ikke være. Men det hender ofte at jeg sjangler selv, vet ikke hvorfor...mister balansen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en grunn til det enorme misbrukspotensialet til Stilnoct. Sånn sett er faktisk Imovane bedre. 

Skal du bruke Stilnoct, må du ta den og legge deg med en gang. Går du våken, får de fleste rusfølelse og ofte også hallusinasjoner. Etter min (ikke-profesjonelle) mening er både Sobril og Imovane langt sunnere medisiner med lavere misbrukspotensial enn Stilnoct.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk psykotiske og maniske symptomer av Stilnoct. Var totalt utilregnelig i en times tid med kraftige hallusinasjoner, hyperaktivitet, taleflom, ukritisk pengebruk på netthandel og andre idiotiske handlinger som kunne endt fatalt. Deretter sovnet jeg og sov i tre-fire timer, for deretter å våkne uten å huske noe som helst. 

Aldri mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Dette er et "ta-på-sengekanten-mediakament." Ikke alle får disse bivirkningene (jeg har aldri opplevd det), så det er en individuell sak. Var jeg deg ville jeg heller forøkt Zopiclon/Imovane. Ikke fordi jeg tiltror det, men jeg ble spesielt advart mot å blande Stilnoct med alkohol pga. psykoserisiko. Rusmisbrukere som tar høyere doser enn de leger foreskriver for søvnproblemer gjør det for å utnytte denne psykose-effekten. Ikke spør meg hvorfor de gitter, jeg synes det høres dønn ubehagelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
DoktorVaffelsteker
På 27.6.2017 den 9.27, FjellOgDalar skrev:

Dette er et "ta-på-sengekanten-mediakament." Ikke alle får disse bivirkningene (jeg har aldri opplevd det), så det er en individuell sak. Var jeg deg ville jeg heller forøkt Zopiclon/Imovane. Ikke fordi jeg tiltror det, men jeg ble spesielt advart mot å blande Stilnoct med alkohol pga. psykoserisiko. Rusmisbrukere som tar høyere doser enn de leger foreskriver for søvnproblemer gjør det for å utnytte denne psykose-effekten. Ikke spør meg hvorfor de gitter, jeg synes det høres dønn ubehagelig ut.

Hvis jeg tolker deg rett nå, så virker det som at du sier at en får en psykose-effekt av å ta for mye av dette legemiddelet(eller bare av å ta det, eller blande med alkohol) Hvis det er det du sier, så er det bare vissvass. Du kan oppleve mye rart på høye doser av dette "stoffet", og jeg skjønner hva du mener når du nevner psykose. MEN, det er virkelig ikke noe psykotisk som kommer ut av at du knasker noen, og hvis en psykose forekommer, så er det en rusutløst psykose, som er en annen sak. Man kan også ha en latent psykose, som kan bli utløst av både det ene og det andre. Men dette her kan forekomme med så godt som alt av rusmidler. Da inkludert den kjære alkoholen vi hiver i oss som gærninger og syns er helt greit å oppføre seg som en ape. Det som skjer er at du blir avslappa, og har det generelt bedre. En kan oppleve hallusinasjoner på det, da enten fordi du har meget lav toleranse for det, eller har hivet i deg mange. Du snakker masse tull og oppfører deg rart. Sjangle kan en, føle seg fantastisk kan en. Selv har jeg tatt doser så høye som 90 mg uten å sett så mye som en eneste synsforstyrrelse, bare vært fornøyd og ja, gjort litt dumme ting. Jeg prøver på ingen måte å promotere stilnoct, men du blir ikke psykotisk av det. For å legge til, så bruker jeg alkohol omtrent hver gang til disse pillene, da det får meg i godt humør og jeg klarer å slappe av skikkelig. Dette kan være en livsfarlig farlig kombo, og du kan gjøre mye du angrer på, og antagelig sluker du ned resten av brettet med piller. Ta disse rett på senga og sov, som legen sier. Skal du være dum å ruse deg på de, så gjør det med måte iallfall. Du kommer definitivt til å gjøre utrolig mye rart, og innse det selv kommer du ikke til å gjøre heller. Poenget mitt er egentlig bare at du like så godt kan få den psykosen av å drikke alkohol eller en vanskelig opplevelse. Dette er bare sovemedisiner, men med bivirkninger som kanskje ikke alle setter pris på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, DoktorVaffelsteker skrev:

Hvis jeg tolker deg rett nå, så virker det som at du sier at en får en psykose-effekt av å ta for mye av dette legemiddelet(eller bare av å ta det, eller blande med alkohol) Hvis det er det du sier, så er det bare vissvass. Du kan oppleve mye rart på høye doser av dette "stoffet", og jeg skjønner hva du mener når du nevner psykose. MEN, det er virkelig ikke noe psykotisk som kommer ut av at du knasker noen, og hvis en psykose forekommer, så er det en rusutløst psykose, som er en annen sak. Man kan også ha en latent psykose, som kan bli utløst av både det ene og det andre. Men dette her kan forekomme med så godt som alt av rusmidler. Da inkludert den kjære alkoholen vi hiver i oss som gærninger og syns er helt greit å oppføre seg som en ape. Det som skjer er at du blir avslappa, og har det generelt bedre. En kan oppleve hallusinasjoner på det, da enten fordi du har meget lav toleranse for det, eller har hivet i deg mange. Du snakker masse tull og oppfører deg rart. Sjangle kan en, føle seg fantastisk kan en. Selv har jeg tatt doser så høye som 90 mg uten å sett så mye som en eneste synsforstyrrelse, bare vært fornøyd og ja, gjort litt dumme ting. Jeg prøver på ingen måte å promotere stilnoct, men du blir ikke psykotisk av det. For å legge til, så bruker jeg alkohol omtrent hver gang til disse pillene, da det får meg i godt humør og jeg klarer å slappe av skikkelig. Dette kan være en livsfarlig farlig kombo, og du kan gjøre mye du angrer på, og antagelig sluker du ned resten av brettet med piller. Ta disse rett på senga og sov, som legen sier. Skal du være dum å ruse deg på de, så gjør det med måte iallfall. Du kommer definitivt til å gjøre utrolig mye rart, og innse det selv kommer du ikke til å gjøre heller. Poenget mitt er egentlig bare at du like så godt kan få den psykosen av å drikke alkohol eller en vanskelig opplevelse. Dette er bare sovemedisiner, men med bivirkninger som kanskje ikke alle setter pris på. 

Det du skriver her, er dessverre ikke riktig.

Det finnes mange medikamenter som gir en psykoselignende effekt for alle. F.eks LSD, meskalin og psilocybin (fleinsopp). 

Så finnes det medikamenter som kan trigge psykotiske effekter, f.eks kokain, amfetamin og cannabis (sistnevnte litt sjeldnere). Dette skyldes at stoffene øker dopaminerg nevrotransmisjon. 

Når det gjelder Stilnoct (og benzo) så har disse stoffene dopaminerge (stimulerende) effekter, men i lave doser dominerer den beroligende effekten (GABA). Det er av denne grunn folk blir tullinger av store doser benzo (det som kalles paradoksale effekter). Man har toleranse for den beroligende effekten og får bare den stimulerende. Hvor denne effekten slår inn er veldig individuelt. Stilnoct har en meget potent dopaminerg effekt (derav også det ekstreme misbrukspotensialet), og det er nesten mer regelen enn unntaket at man, hvis man ikke får den hypnotiske effekten (=man sovner) at man opplever hallusinasjoner, fremmed følelse, rusfølelse eller ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutta å ta stilnoct da jeg våknet og det manglet mat fra dagen før. Eller jeg våknet opp sittende påkledd på toalettet.

 

Noe rus fikk jeg ikke, men jeg går på AP.

Anonymkode: b083f...ed7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...