Gå til innhold

Antrekk hos psykologen haster!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andreaswell
2 minutter siden, Kayia skrev:

Sikkert ulike meninger om dette, men jeg føler meg hverdagslig og uformell i shorts ja :) Greier ikke helt å visualisere en eneste shorts jeg ville bruke på jobb eller hos legen/psykologen, mens et knelangt skjørt er helt innafor. 

Men det kommer vel veldig ann på yrke også? Mange yrker "krever" hverdagslige klær i forhold til komfort og det praktiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell
3 minutter siden, Kayia skrev:

Hva er en dress-skorts? Aldri hørt om.

how-to-wear-shorts-gq-10.jpg

En variant. Bare å google, finnes utallige versjoner. Denne er selvsagr til menn da :P 

Endret av Andreaswell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Men det kommer vel veldig ann på yrke også? Mange yrker "krever" hverdagslige klær i forhold til komfort og det praktiske.

Selvfølgelig. Men her ber altså ts (som er dame) om råd om et greit antrekk hos psykologen, ikke hva som er pari antrekk i alle  yrkessammenhenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Andreaswell skrev:

how-to-wear-shorts-gq-10.jpg

En variant. Bare å google, finnes utallige versjoner. Denne er selvsagr til menn da :P 

Ts er dame. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, Kayia skrev:

Ts er dame. 

Ja, jeg vet det. Jeg la ved et eksempel på dresshorts som du spurte om. Jeg aner ikke hva de kalles til kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, Kayia skrev:

Selvfølgelig. Men her ber altså ts (som er dame) om råd om et greit antrekk hos psykologen, ikke hva som er pari antrekk i alle  yrkessammenhenger :) 

Og det har jeg også sagt min mening om. Du dro jo inn flere eksempler selv, som foreldremøter og legebesøk. 

Jeg ble faktisk ganske overrasket over at flere mener det er upassende med shorts hos psykologen, da spesielt for kvinner(?) For det er noe jeg aldri har tenkt på som en problemstilling, eller hørt om. Måtte faktisk ringe et par venninner, og de har heller aldri tenkt tanken på at det skal være et problem. Så har nok mye med alder å gjøre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Andreaswell skrev:

Så menn kan gå i shorts (dresshorts er da meget formelt i visse yrker) mens kvinner ikke kan det?

Nå er jeg "bare" 30, men har aldri tenkt den tanken engang. Mulig nyere generasjoner mener noe annet ;) 

Jeg går i shorts om det er veldig varmt om sommeren og jeg velger bort en lett sommerkjole, men da er det snakk om en knelang dongerishorts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andreaswell skrev:

Ja, jeg vet det. Jeg la ved et eksempel på dresshorts som du spurte om. Jeg aner ikke hva de kalles til kvinner. 

Står ved det første svaret mitt til Ts jeg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Og det har jeg også sagt min mening om. Du dro jo inn flere eksempler selv, som foreldremøter og legebesøk. 

Jeg ble faktisk ganske overrasket over at flere mener det er upassende med shorts hos psykologen, da spesielt for kvinner(?) For det er noe jeg aldri har tenkt på som en problemstilling, eller hørt om. Måtte faktisk ringe et par venninner, og de har heller aldri tenkt tanken på at det skal være et problem. Så har nok mye med alder å gjøre også.

Jeg er en god del eldre enn deg og for meg er det helt innafor med kvinner i knelang shorts i slike tilfeller. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, Kayia skrev:

Står ved det første svaret mitt til Ts jeg :) 

750-2466_PI_66786MN?wid=250&hei=358&$Por

Jeg syns nå dette ser meget elegant ut jeg da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Jeg er en god del eldre enn deg og for meg er det helt innafor med kvinner i knelang shorts i slike tilfeller. :) 

Så bra :) Ganske ille om det er slik at kvinner må faktisk tenke over dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Andreaswell skrev:

750-2466_PI_66786MN?wid=250&hei=358&$Por

Jeg syns nå dette ser meget elegant ut jeg da :) 

Hvis du bytter ut shortsen med en like lang dongerishorts og putter på et par Grethe Waitz-sandaler så har du meg! :D Jeg er aldri elegant, sånn er det bare. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
Akkurat nå, Lillemus skrev:

Hvis du bytter ut shortsen med en like lang dongerishorts og putter på et par Grethe Waitz-sandaler så har du meg! :D Jeg er aldri elegant, sånn er det bare. :) 

Bilde var egentlig kun for å vise at kvinner kan være formelle selv med shorts :P 

Høres ut som et fullverdig plagg en fin sommerdag (Måtte bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg går i shorts om det er veldig varmt om sommeren og jeg velger bort en lett sommerkjole, men da er det snakk om en knelang dongerishorts. 

Jeg bruker hverken dongeri eller shorts på jobb, det finnes neppe noen standard her. Hos psykolog eller lege kunne jeg godt gått i olabukser, men neppe i shorts (evt kanskje i kapri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har psykologtime i morgen. Kan jeg gå med kjole eller shorts i samtalen? Eller er det forstyrrende for pasient- og behandlerforholdet? Det er meldt fint vær og sol, så det er absolutt vær til det!

Anonymkode: f3a4d...e21

Jeg ville gått for litt lang shorts/capribukse eller en sommerkjole. Men temperaturen ute har jo litt å si. Veldig varmt hadde jeg valgt en luftig, men litt fin sommerkjole :) men det er meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er 22 år, men ville aldri nok ikke gått i en kort shorts som såvidt dekker rumpa hos psykologen. Har gått i kjole/skjørt, men kort shorts føles bare feil, men det har nok mye med hva jeg er komfortabel med, da jeg heller aldri ville gått i en kort shorts på feks skole heller. Føles bare feil, og for meg nokså ukomfortabelt. Har riktig nok også arr på lårene, og dette kan jo spille en rolle. Men tenkte likevel det samme før jeg fikk (påførte meg) disse arrene. 

Anonymkode: f53fe...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nok de fleste kvinner mener at problemet med shorts hos psykologen er hvis shortsen er svært kort, slik de fleste shortser for kvinner er. Knelange shortser er noe helt annet, men shortser som såvidt dekker rumpa blir litt feil. 

Anonymkode: f53fe...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...