Gå til innhold

Antrekk hos psykologen haster!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

"En kortbukse eller shorts er en bukse som rekker fra livet og ned til knærne eller høyere. Kortbukse brukes når det er ekstra varmt eller i forbindelse med sport".

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Kortbukse

 

Er vi ferdig med å finne opp egne definisjoner nå? (Denne var ikke direkte til deg)

Shorts er kortere enn kort-bukse.

Det vet alle.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, Andreaswell skrev:

750-2466_PI_66786MN?wid=250&hei=358&$Por

Jeg syns nå dette ser meget elegant ut jeg da :) 

Den så ganske femi og homsete ut.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Den så ganske femi og homsete ut.

Anonymkode: 695b9...1d5

Fordi det er en shorts til kvinner? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shorts er kortere enn kort-bukse.

Det vet alle.

Anonymkode: 695b9...1d5

Tydeligvis så vet du svært lite om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tropp opp i undertøy da.

Anonymkode: 695b9...1d5

Nei det ville jeg nok ikke gjort, litt klær må man ha på seg ;) Men hva er så farlig med å vise kropp? Vi har nå en gang disse kroppene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, Andreaswell skrev:

Tydeligvis så vet du svært lite om det.

Jeg vet åpenbart mye om det.

Sånn var det nok.

Men men.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet åpenbart mye om det.

Sånn var det nok.

Men men.

Anonymkode: 695b9...1d5

Artig at du åpenbart driter deg ut, uten å svare på det når jeg påpeker det. Du velger kun å svare på det som er lite relevant. Det forteller jo bare resten av oss at du innser at du tar feil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Artig at du åpenbart driter deg ut, uten å svare på det når jeg påpeker det. Du velger kun å svare på det som er lite relevant. Det forteller jo bare resten av oss at du innser at du tar feil :) 

Nei, der tar du feil, igjen.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, der tar du feil, igjen.

Anonymkode: 695b9...1d5

Oki :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Jeg fortalte psykologen min at jeg valgte bukse selv om jeg egentlig ville ha shorts sist jeg hadde time. Det var sol og varmt, og jeg var helt svett da jeg kom til timen. Da sa psykologen at det var tøysete av meg, og at jeg selvfølgelig kunne ha  på meg shorts - ikke noe problem for han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

1000 ganger heller å komme i kort shorts enn gamle hullete klær som stinker gammel svette og røyk.  

Anonymkode: 0eb19...084

Aldri vært snakk om det. Alternativet til Ts var kjole :) 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, franklyscarlet skrev:

Jeg fortalte psykologen min at jeg valgte bukse selv om jeg egentlig ville ha shorts sist jeg hadde time. Det var sol og varmt, og jeg var helt svett da jeg kom til timen. Da sa psykologen at det var tøysete av meg, og at jeg selvfølgelig kunne ha  på meg shorts - ikke noe problem for han...

Fornuftig psykolog. 

Anonymkode: 0eb19...084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

https://www.zalando.no/hvite-kjoler/ Er noe sånn jeg tenkte.. Får håpe det er greit, får mange ulike svar her.

-TS

Anonymkode: f3a4d...e21

Det vil absolutt gå fint, har møtt opp i slike kjoler selv, og det samme har min psykolog. 

Anonymkode: f53fe...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Andreaswell skrev:

Oki :lol:

Sånn er det nok.

Bare noe jeg tenkte på.

Men men.

Anonymkode: 695b9...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, ColaZero skrev:

Hei!

Skrev det i et svar lenger ut i tråden, men vil gjerne si det direkte til deg. Jeg synes det er et sunnhetstegn at du stiller dette spørsmålet, at du reflekterer over om det er forstyrrende :)

Shorts som ikke går lenger opp enn til over kneet er helt ok. Samme med lengden på kjole. Som gjelder i mange andre sammenhenger også. 

Ellers er jeg i utgangspunktet enig med Stjernestøv. Det viktigste er faktisk at man kommer seg avgårde til behandlingen, samme hvordan man ser ut. Er det privatpraktiserende du skal til? Jeg ser at pasientene hos privatpraktiserende gjerne er litt mer velstelt enn på DPS...jeg går på DPS. Før gikk jeg til privatpraktiserende og hen var svært formelt kledd. Og da mener jeg svært! Jeg følte meg dum i joggebuksa mi. Pasientene på venterommet der var også velkledd. Mest kvinner i drakter, høye heler og parfyme.

Forøvrig hadde min psykiater på seg shorts (bermuda) og t-shirt sist. Jeg tenkte bare at jeg burde kledd meg litt lettere jeg og pga varmen den dagen.

Lykke til! Dette kommer til å gå bra! Første gang i terapi?

Hei! Takk:-) Er veldig enig i det du skriver. Skal prøve å finne en kjole i knelengde. Nope, gått til samme behandler i ca et halvt år, men ikke vært til samtaler på sommertid. Går til BUP og ikke voksenpsyk.

-TS

Anonymkode: f3a4d...e21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent psykiateren min og psykologen min (begge menn) i årevis og kunne overhode ikke tenke meg og troppe opp i noen typer shorts. Er det sommer og varmt kan jeg derimot gjerne ta på meg en pen sommerkjole. Det viktigste for meg er å være velstelt, rent hår, nydusjet, diskret sminket og ha rent, helt tøy på meg. Er jeg i dårlig form er det først og fremst den personlige hygienen som går fløyet. Jeg gidder ikke å bry meg om hvordan jeg ser ut. Det har hendt at jeg har dukket opp hos psykiateren med fett hår og skikkelig ustelt og det har han merket seg med en gang. Det er et klart tegn på at jeg ikke har det bra. Og han har hver gang spurt: "hvordan går det med den persolige hygienen?" "Jeg gir fullstendig faen" har jeg svart. Da vanker det ekstra omsorg, lengere konsultasjon, time om en uke og beskjed om å kontakte ham hvis jeg får det verre. Og han sier: "Det er vondt å se deg lide. Hvordan skal vi løse dette?" Det at jeg stiller opp skitten og ustelt blir sett på som et faresignal og ikke som en upassende måte og komme til time på. Men han kjenner meg svært godt og vet hvordan jeg fremtrer når jeg har det bra.

Uansett hva man måtte velge å ha på seg er det viktig å huske på at det er ens ansikt utad og at det blir tolket i en eller annen retning avhengig av hvem det er man har med å gjøre. Det er menneskelig å tolke og gjøre seg opp en mening ut i fra det man ser. Man får kle seg som man vil men samtidig være klar over at man blir plassert i en eller annen bås uansett. Jeg ville som sagt aldri troppe opp i shorts selv, men det ser jeg kun på som en personlig preferanse jeg har, ikke noe mer.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var svært så denne antrekkdiskusjonen, og særlig shorts-diskusjonen, tok av!

 

Noen som husker city-shorts, som gjerne kommer på moten hvert tiende år eller så? En stund siden nå, så bare vent. Det er snakk om knelange vide shorts av "dresstypen", som en gjerne bruker nylonstrømper og høye hæler til. Det er en grunn til at denne moten bestandig går fort over, for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg kler meg som regel veldig uformelt, både hjemme og på jobb. Nå om sommeren går jeg ofte med knebukser (kaller dem ikke shorts eller kortbukser), eller en sommerkjole til knærne eller midt på leggen. Jeg kunne fint ha gått til fastlegen i shorts og singlet hvis det er varmt, eller sommerkjole med bare stropper - tror ikke jeg hadde tenkt på det som dumt. Mulig litt annerledes med psykolog, tror kanskje at jeg hadde droppet shorts, men gjerne hatt det jeg har på jobb når det er varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...