Gå til innhold

Frisør og besøk og bare litt ettermiddagsprat


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

I dag skal jeg til frisøren rett etter jobb. Skal stripe og klippe håret, noe jeg gjør meeeeeget sjelden. Gleder meg til å sitte 2,5 time der uten å gjøre noe annet :) Deilig med en sånn liten friboble der jeg bare må nyte at noen pjusker meg i håret og gjør meg fin! Men det jeg egentlig lurer på, er om jeg skal dusje og vaske håret først? Sykler hjem fra jobb og blir litt svett. Men akkurat som om jeg husker at frisøren pleier å si at når jeg skal stripe det, så er det best at det ikke er nyvasket samme dag? Stemmer det? Hun vasker det jo etter stripinga da... Hmmm - synes ikke akkurat at jeg kan ringe og spørre.

Så - etterpå skal jeg besøke ei venninne. Må ha med en liten ting til henne, har ikke besøkt henne der før, selv om hun har bodd der lenge. Hva skal jeg ta med? Må kjøpes i vanlig matbutikk... Sjokolade? Ei korg med jordbær? Et blad? En blomst? Blomst kanskje ja...

Merker at jeg har lyst på ferie nå! Selv om været er så som så, så er det jo deilig med sommer! OK. Skal gjøre en konkret ting før jeg sykler hjem. Rydde i noen papirer på pulten her.

Ønsker dere en fin ettermiddag og kveld! Kom gjerne med tips til venninnegave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 minutter siden, påskelilje skrev:

I dag skal jeg til frisøren rett etter jobb. Skal stripe og klippe håret, noe jeg gjør meeeeeget sjelden. Gleder meg til å sitte 2,5 time der uten å gjøre noe annet :) Deilig med en sånn liten friboble der jeg bare må nyte at noen pjusker meg i håret og gjør meg fin! Men det jeg egentlig lurer på, er om jeg skal dusje og vaske håret først? Sykler hjem fra jobb og blir litt svett. Men akkurat som om jeg husker at frisøren pleier å si at når jeg skal stripe det, så er det best at det ikke er nyvasket samme dag? Stemmer det? Hun vasker det jo etter stripinga da... Hmmm - synes ikke akkurat at jeg kan ringe og spørre.

Så - etterpå skal jeg besøke ei venninne. Må ha med en liten ting til henne, har ikke besøkt henne der før, selv om hun har bodd der lenge. Hva skal jeg ta med? Må kjøpes i vanlig matbutikk... Sjokolade? Ei korg med jordbær? Et blad? En blomst? Blomst kanskje ja...

Merker at jeg har lyst på ferie nå! Selv om været er så som så, så er det jo deilig med sommer! OK. Skal gjøre en konkret ting før jeg sykler hjem. Rydde i noen papirer på pulten her.

Ønsker dere en fin ettermiddag og kveld! Kom gjerne med tips til venninnegave!

1. Ikke vask håret FØR du skal til frisøren fordi da får ikke stripene like godt feste.

2. En liten god flaske vin eller en liten blomst er kjempe fine gaver :-)

 

Anonymkode: 6956a...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Så deilig :D

Ofte vasker frisøren håret før hen starter å klippe. Skal du gjøre mye, klipp og striper så inngår ofte dette i prisen.

Kos deg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, påskelilje skrev:

I dag skal jeg til frisøren rett etter jobb. Skal stripe og klippe håret, noe jeg gjør meeeeeget sjelden. Gleder meg til å sitte 2,5 time der uten å gjøre noe annet :) Deilig med en sånn liten friboble der jeg bare må nyte at noen pjusker meg i håret og gjør meg fin! Men det jeg egentlig lurer på, er om jeg skal dusje og vaske håret først? Sykler hjem fra jobb og blir litt svett. Men akkurat som om jeg husker at frisøren pleier å si at når jeg skal stripe det, så er det best at det ikke er nyvasket samme dag? Stemmer det? Hun vasker det jo etter stripinga da... Hmmm - synes ikke akkurat at jeg kan ringe og spørre.

Så - etterpå skal jeg besøke ei venninne. Må ha med en liten ting til henne, har ikke besøkt henne der før, selv om hun har bodd der lenge. Hva skal jeg ta med? Må kjøpes i vanlig matbutikk... Sjokolade? Ei korg med jordbær? Et blad? En blomst? Blomst kanskje ja...

Merker at jeg har lyst på ferie nå! Selv om været er så som så, så er det jo deilig med sommer! OK. Skal gjøre en konkret ting før jeg sykler hjem. Rydde i noen papirer på pulten her.

Ønsker dere en fin ettermiddag og kveld! Kom gjerne med tips til venninnegave!

Høres deilig ut! En blomst/plante er jo alltid koselig synes jeg. :) Vin blir bare stående i skapet hos oss, om noen titter inn i skapet der vi oppbevarer alkohol hadde de vel trodd vi var alkoholikere... Det vi får i gaver gis videre til andre rett og slett, vi drikker fint lite, men dersom du vet at hun vil sette pris på en flaske vin så blir det jo noe annet. :) Jeg har begynt å få en flaske fin cider fra polet istedet for vin fra noen og det liker jeg veldig godt. :) 

Jeg kjenner også at jeg er klar for ferie, men skal jobbe i flere uker ennå! *sukk* Det blir noen lange uker er jeg redd... Men med det været som er her for tiden så går jeg ikke glipp av noe ved å være på jobb heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hva med gavekort på "olivenlunden" evt en fin olivenolje e.l? Vi fikk det, og det og synes det var litt artig og annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at fin olje etc er fint. Men funker alltid med blomster eller vin og!

Jeg skal til frisøren i morgen. Stripe ettervekst, og jeg må si at jeg hater å sitte der og small talke i flere timer. Men det må jo gjøres... Håper håret ble bra da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Ikke vask håret FØR du skal til frisøren fordi da får ikke stripene like godt feste.

2. En liten god flaske vin eller en liten blomst er kjempe fine gaver :-)

 

Anonymkode: 6956a...b5d

Takk for råd. Gjorde som du sa, og frisøren sa at det var helt rett.

Det ble blomst, og venninna ble kjempeglad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
17 timer siden, Andreaswell skrev:

Så deilig :D

Ofte vasker frisøren håret før hen starter å klippe. Skal du gjøre mye, klipp og striper så inngår ofte dette i prisen.

Kos deg :) 

Takk - det var noen deilig timer :) Jeg klarte å sovne mens hun tok i stripene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
17 timer siden, Lillemus skrev:

Høres deilig ut! En blomst/plante er jo alltid koselig synes jeg. :) Vin blir bare stående i skapet hos oss, om noen titter inn i skapet der vi oppbevarer alkohol hadde de vel trodd vi var alkoholikere... Det vi får i gaver gis videre til andre rett og slett, vi drikker fint lite, men dersom du vet at hun vil sette pris på en flaske vin så blir det jo noe annet. :) Jeg har begynt å få en flaske fin cider fra polet istedet for vin fra noen og det liker jeg veldig godt. :) 

Jeg kjenner også at jeg er klar for ferie, men skal jobbe i flere uker ennå! *sukk* Det blir noen lange uker er jeg redd... Men med det været som er her for tiden så går jeg ikke glipp av noe ved å være på jobb heller.

Vi drikker masse vin, så jeg blir glad for vin. Men blir kanskje enda mer gla for blomster :-) Det ble en fin Campanula til venninna mi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
15 timer siden, Gargamel skrev:

Hva med gavekort på "olivenlunden" evt en fin olivenolje e.l? Vi fikk det, og det og synes det var litt artig og annerledes. 

Har aldri hørt om Olivenlunden??? Hva er det? Jo, jeg tror hun venninna mi hadde satt pris på både det og litt fin balsamicoeddik, og sånne ting. Men nå ble det blomst. Veldig koselig kveld sammen med fem venninner jeg sjelden treffer. Vi gikk mye sammen for 10-15-20 år siden, men nå er det sjelden - ei av dem hadde jeg ikke sett på 2-3 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, cilie skrev:

Enig at fin olje etc er fint. Men funker alltid med blomster eller vin og!

Jeg skal til frisøren i morgen. Stripe ettervekst, og jeg må si at jeg hater å sitte der og small talke i flere timer. Men det må jo gjøres... Håper håret ble bra da! 

Enig, ikke glad i å sitte i frisørstolen. Heldigvis går jeg til en supereffektiv frisør, og det tar "bare" halvannen time å farge etterveksten, vaske og tørke :). Klippe litt gjør jeg bare hver tredje gang eller så.

 

Ok, kan nyte de 20 minuttene med blader og telefon mens fargen sitter i, men resten er bare et styr. Har aldri skjønt dem som synes det er deilig å bli sitte i frisørstolen i timesvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 timer siden, cilie skrev:

Enig at fin olje etc er fint. Men funker alltid med blomster eller vin og!

Jeg skal til frisøren i morgen. Stripe ettervekst, og jeg må si at jeg hater å sitte der og small talke i flere timer. Men det må jo gjøres... Håper håret ble bra da! 

Du trenger jo ikke snakke hvis ikke du vil. Jeg er heller ikke glad i smalltalk. Hun jeg har prater akkurat passe, og hun vet at jeg liker godt å bare slappe av når jeg er hos henne. Så jeg snakker litt, og så tier jeg still, og så sovner jeg :D Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, Xtra skrev:

Enig, ikke glad i å sitte i frisørstolen. Heldigvis går jeg til en supereffektiv frisør, og det tar "bare" halvannen time å farge etterveksten, vaske og tørke :). Klippe litt gjør jeg bare hver tredje gang eller så.

 

Ok, kan nyte de 20 minuttene med blader og telefon mens fargen sitter i, men resten er bare et styr. Har aldri skjønt dem som synes det er deilig å bli sitte i frisørstolen i timesvis.

Oi - det var kort tid. Hun bruker over en time på å ta ut alle stripene gjennom hetta på meg. Jeg nyyyyyyyter frisørbesøkene, men så går jeg bare tre ganger i året da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, påskelilje skrev:

Oi - det var kort tid. Hun bruker over en time på å ta ut alle stripene gjennom hetta på meg. Jeg nyyyyyyyter frisørbesøkene, men så går jeg bare tre ganger i året da.

En gang i blant har jeg noen få mørke striper, men for det meste er det bare én farge i etterveksten, så klart det går raskere enn masse striper. Men hun er absolutt raskere enn de fleste, det skal hun ha. Det har hun nok lært seg med salong i business-strøket i Oslo. Men hun er dyktig også, og tar seg tid om man trenger det, f.eks. om man er usikker på hva man vil :). 

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Tok en utvidet lunsjpause i dag, og fikk sett minstejenta spille fotballkamp. De tapte alle puljekampene, men du verden for en opptur når det er B-sluttspill :-) Veldig gøy når de går deres vei, selv om de ikke ble bland de beste (A-sluttspill) :D Ble helt rørt jeg, da kampen var over og jentene jublet så det ljomet :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Xtra skrev:

Enig, ikke glad i å sitte i frisørstolen. Heldigvis går jeg til en supereffektiv frisør, og det tar "bare" halvannen time å farge etterveksten, vaske og tørke :). Klippe litt gjør jeg bare hver tredje gang eller så.

 

Ok, kan nyte de 20 minuttene med blader og telefon mens fargen sitter i, men resten er bare et styr. Har aldri skjønt dem som synes det er deilig å bli sitte i frisørstolen i timesvis.

Nei, pes hele greia. Og jeg synes det er fryktelig dyrt... Men hva gjør man ikke for å være blond💇🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, påskelilje skrev:

Du trenger jo ikke snakke hvis ikke du vil. Jeg er heller ikke glad i smalltalk. Hun jeg har prater akkurat passe, og hun vet at jeg liker godt å bare slappe av når jeg er hos henne. Så jeg snakker litt, og så tier jeg still, og så sovner jeg :D Herlig!

Neida, vet det. Mente at håret m å fikses. Samtidig blir det gjerne prat rundt ferie, vær osv. Sovner du altså😅 Det hadde vært noe.. men jeg sovner jo ikke i egen seng engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎27‎.‎06‎.‎2017 den 21.36, cilie skrev:

Neida, vet det. Mente at håret m å fikses. Samtidig blir det gjerne prat rundt ferie, vær osv. Sovner du altså😅 Det hadde vært noe.. men jeg sovner jo ikke i egen seng engang. 

Jeg har et enormt godt sovehjerte. Kan stort sett sove hvor som helst når som helst :P Har alltid hatt det. Må innrømme at i de periodene der ting har vært vanskelige psykisk, enten på jobb eller i ekteskapet, så har jeg sovet dårlig - brukt lang tid på å sovne og våknet lett og ofte.

Sovnet en gang på benken på lekeplassen mens jeg hadde baby i vogna og toåring i sandkassa... Det var litt flaut :rolleyes: Har sovnet på en hard platting på en festival, sovner hos frisøren, har sovnet mens jeg tok notater da jeg studerte, sovnet mens jeg ammet og leste høyt for toåringen... Sovner lett på både fly og i bil, ikke så ofte på toget.

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, påskelilje skrev:

 

Sovnet en gang på benken på lekeplassen mens jeg hadde baby i vogna og toåring i sandkassa... Det var litt flaut :rolleyes: Har sovnet på en har platting på en festival, sovner hos frisøren, har sovnet mens jeg tok notater da jeg studerte, sovnet mens jeg ammet og leste høyt for toåringen... Sovner lett på både fly og i bil, ikke så ofte på toget.

Haha, det må jeg si!  Jeg kunne aldri sovnet i disse situasjonene. Skulle gjerne hatt lettere for å sovne; har periodevis både problemer med å sovne når jeg legger meg, og jeg våkner for lett og for ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
2 minutter siden, Xtra skrev:

Haha, det må jeg si!  Jeg kunne aldri sovnet i disse situasjonene. Skulle gjerne hatt lettere for å sovne; har periodevis både problemer med å sovne når jeg legger meg, og jeg våkner for lett og for ofte.

Min mor sovnet en gang hos tannlegen:D:D Det har ikke jeg klart ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...