Gå til innhold

Treningsmål


umakenverdt

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Gargamel skrev:

Målet har jeg skrevet, og det er å fullføre halvmaraton. Jeg er ivrig bruker av app og pulsklokke:)

Stå på. Husk det viktigste er å fullføre. Jeg begynte med å løpe kjempesent for så å øke tempoet. Årsaken til at jeg kom helt ned på 1.50 var vel at det sto masse folk i ring rundt hele løypen og klappet og heiet osv. Jeg løp i en pulje som holdt tempoet mitt oppe og. Hadde nok ikke klart 1.50 på trening. Vi får motivere hveandre!!!!! Stå på. Jeg begynner å trene i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er akkurat dette jeg håpet tråden kunne brukes til :) Motivasjon for å sette treningsmål og jobbe mot dem, både for de som har masse erfaring med trening og de som har som målsetning å komme i litt bedre form/klare litt mer aktivitet i hverdagen. Jeg har i alle fall fått motivasjon av å skrive på dette forumet. Håper vi kan bruke dette til motivasjon for å nå mål :) 

Imponerende Mina1. Halvmaraton er virkelig kjempeimponerende. Ønsker deg lykke til med start av treningen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 20.36, umakenverdt skrev:

Jeg har prøvd å jogge i et par minutter av gangen og kjenner at det ikke er realistisk at jeg skal kunne dra på joggetur uansett hvor kort den er. Men jeg har litt lyst til å prestere det på sikt. Jeg har aldri klart å holde ut å jogge over en viss tid. I tillegg er jeg stor, noe som innebærer at jeg ikke har turt å vise meg for andre når jeg har forsøkt meg på trening. 

Siden jeg har opplevd at treningstrådene våre har vært effektive som motivasjon velger jeg å komme med målsetningen min her. Jeg vil klare å gjennomføre en joggetur på litt over to kilometer (fast løype) innen utgangen av 2017. Jeg har en del jeg må overvinne for å klare å nå dette målet, men det er en drøm å kunne gjennomføre en joggetur.

Noen andre som vil bli med på å sette et treningsmål og dele fremskritt for å nå dette? Vi kan jo eventuelt bruke denne tråden til å dele eventuell utvikling?

Jeg kunne også tenke meg å bli en jogger. Jeg trener på tredemølle, går raskt med hevning på 1,5 og fart 6, prøver å jogge på 7, men holder ut kun 3 min. Jeg prøver flere joggeøkter og håper at jeg vil greie å jogge lenger og hyppigere. Til nå har jeg kun greid 2 joggeøkter på max 3 min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, umakenverdt skrev:

Det er akkurat dette jeg håpet tråden kunne brukes til :) Motivasjon for å sette treningsmål og jobbe mot dem, både for de som har masse erfaring med trening og de som har som målsetning å komme i litt bedre form/klare litt mer aktivitet i hverdagen. Jeg har i alle fall fått motivasjon av å skrive på dette forumet. Håper vi kan bruke dette til motivasjon for å nå mål :) 

Imponerende Mina1. Halvmaraton er virkelig kjempeimponerende. Ønsker deg lykke til med start av treningen igjen :)

Jeg skal starte i dag :) . Har helst lyst å sitte på baken i dag, men okey... Jeg skal ta å starte ;) . Forteller videre hvordan det gikk etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
23 timer siden, Mina1 skrev:

Stå på. Husk det viktigste er å fullføre. Jeg begynte med å løpe kjempesent for så å øke tempoet. Årsaken til at jeg kom helt ned på 1.50 var vel at det sto masse folk i ring rundt hele løypen og klappet og heiet osv. Jeg løp i en pulje som holdt tempoet mitt oppe og. Hadde nok ikke klart 1.50 på trening. Vi får motivere hveandre!!!!! Stå på. Jeg begynner å trene i morgen ;)

Når du løp på 1:50 så har det nok litt med formen din å gjøre. Ikke bare de som sto rundt og klappet;)

Vi får motiverr hverandre .:). Du kan notere ned innsatsen på "Trening uke xx". Det er en motivasjon for meg. Det har blitt noen joggeturer på søndager for å ha noe å melde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Når du løp på 1:50 så har det nok litt med formen din å gjøre. Ikke bare de som sto rundt og klappet;)

Vi får motiverr hverandre .:). Du kan notere ned innsatsen på "Trening uke xx". Det er en motivasjon for meg. Det har blitt noen joggeturer på søndager for å ha noe å melde. 

Treningen ble noe ødelagt i dag. Jeg mistet visakortet mitt på treningturen. Heldigvis var det en ærlig sjel som fant det. Men jeg tok å sperret kortet, og fikk tilsendt nytt kort for sikkerhetsskyld, slik at ingen har viktige koden min på kortet. 

Jeg løp derfor kun 3,2 km i dag på 5.15 minutter per km i gjennomsnitttid.... men så oppdaget jeg at kortet mitt var borte, og måtte stoppe. Gikk tilbake igjen. Ble oppringt av den som hadde funnet det. Jeg hadde mistet det i starten av løpeturen. 

Jaja, sånn kan det gå. Så jeg har egentlig løpt 3,2 km, og gått 3,2 km i dag. Men jeg skal øke distansen etterhvert. Jeg kjenner at jeg har vært ute av trening. Mye tyngre å løpe nå. Og jeg blir mer anpusten. Det er rart hvordan man blir etter å ha vært ute av trening siden starten av juni. Før det så løp jeg lekende lett sammenhengende 14-21 km på treningene med snitttid på mellom 5-5,4 minutter per km.. Nå sliter jeg veldig mye mer. Men det skal komme seg. Jeg har tenkt å gå en tur igjen nå etterpå. Bevege meg litt :).  Jaja, hadde planer om å være sprekere i dag med å løpe langt , men slik er det når man mister minibankkortet... 

Vi får sette i gang å motviere hveandre videre med treningene våre :) . 

Jeg har meldt meg på et løp som jeg skal være med i også. Det er ikke halvmaraton men motbakkeløp. Men jeg skal trene videre mot et halvmaraton som jeg skal delta på neste år!!! Jeg får tenke på tidligere erfaring, og det er at man kan begynne å løpe kun noen få kilometre og så øke på. Det er også herlig med god musikk i ørene når man løper. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.8.2017 den 21.06, tjohei1 skrev:

Jeg kunne også tenke meg å bli en jogger. Jeg trener på tredemølle, går raskt med hevning på 1,5 og fart 6, prøver å jogge på 7, men holder ut kun 3 min. Jeg prøver flere joggeøkter og håper at jeg vil greie å jogge lenger og hyppigere. Til nå har jeg kun greid 2 joggeøkter på max 3 min. 

Kanskje vi kan oppmuntre hverandre og dele erfaringer? Jeg har heller ikke klart mer enn noen minutter, men håper også på sikt jeg kan klare mer, at jeg kan holde ut og at det faktisk er mulig for meg å gjennomføre en to km joggerunde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, umakenverdt skrev:

Kanskje vi kan oppmuntre hverandre og dele erfaringer? Jeg har heller ikke klart mer enn noen minutter, men håper også på sikt jeg kan klare mer, at jeg kan holde ut og at det faktisk er mulig for meg å gjennomføre en to km joggerunde. 

Håper at vi alle kan oppmuntre hveandre til å trene i denne tråden :).. Det gir motivasjon til å gjøre det. Fortelle hva dere gjør, osv. Og hvordan dere trener. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært helt ute av all trening lenge nå (siden påske), men nå tror jeg kroppen snart er klar igjen. Er ferdig med antibiotika kuren til søndag så planen er å gå i svømmehallen til tirsdag. Problemet mitt er angsten, sliter med å komme meg fra der jeg skifter, ut i dusjen og så videre ut i hallen. Når jeg har kommet meg uti vannet så pleier det å gå greit. Liker å svømme. Målet mitt til tirsdag er å svømme 1000 meter, tar det gradvis derfra.

Kunne ønske at jeg kunne jogge, men har hofteprotese så det kan jeg ikke. Liker vanligvis å gå på treningssenteret, men det får bli neste steg.

Synes det er inspirerende å lese om andre her som får det til, det gjør nok det litt lettere for meg å komme igang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mina1 skrev:

Håper at vi alle kan oppmuntre hveandre til å trene i denne tråden :).. Det gir motivasjon til å gjøre det. Fortelle hva dere gjør, osv. Og hvordan dere trener. 

Og jeg synes det skal være for alle, uansett om treningsmålet er å gå et kvarters tur noen ganger i uka eller å løpe mange km. Jeg har selv vært usikker på om jeg skulle delta i treningsforumet fordi jeg begynte i veldig dårlig form. Men jeg er hele tiden bli akseptert og synes det er trygt å være her og motivasjonen det gir er stor :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, umakenverdt skrev:

Og jeg synes det skal være for alle, uansett om treningsmålet er å gå et kvarters tur noen ganger i uka eller å løpe mange km. Jeg har selv vært usikker på om jeg skulle delta i treningsforumet fordi jeg begynte i veldig dårlig form. Men jeg er hele tiden bli akseptert og synes det er trygt å være her og motivasjonen det gir er stor :)  

Det synes jeg også. Bare å ha målet om å klare å trene fast foreks 2-3 ganger i uken, er gøy!.  Og samme hvor langt, fort eller kort man løper, så gjelder det å bare holde seg i form. Trene for morro :) . Jeg er ikke noe imponert over resultater om tider osv. Jeg er inspirert bare om at man klarer å stå på og begynne å gjennomføre sine egne treningspogrammer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har vært helt ute av all trening lenge nå (siden påske), men nå tror jeg kroppen snart er klar igjen. Er ferdig med antibiotika kuren til søndag så planen er å gå i svømmehallen til tirsdag. Problemet mitt er angsten, sliter med å komme meg fra der jeg skifter, ut i dusjen og så videre ut i hallen. Når jeg har kommet meg uti vannet så pleier det å gå greit. Liker å svømme. Målet mitt til tirsdag er å svømme 1000 meter, tar det gradvis derfra.

Kunne ønske at jeg kunne jogge, men har hofteprotese så det kan jeg ikke. Liker vanligvis å gå på treningssenteret, men det får bli neste steg.

Synes det er inspirerende å lese om andre her som får det til, det gjør nok det litt lettere for meg å komme igang nå.

Jeg skjønner den angsten, det er grunnen til at jeg ikke tør å prøve meg på treningssenter. Jeg synes også svømmehallen er utfordrende, men liker jo svømme, så må møte den frykten. Du er tøff som klarer det! Heia deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg skjønner den angsten, det er grunnen til at jeg ikke tør å prøve meg på treningssenter. Jeg synes også svømmehallen er utfordrende, men liker jo svømme, så må møte den frykten. Du er tøff som klarer det! Heia deg!

Takk!

Vet jo også at det vil gå litt lettere etterhvert.

Terapeuten min har sagt at han vil at jeg skal begynne å svømme igjen. Han vet hvor godt det egentlig gjør meg. Vil jo gjerne følge hans råd, vet at han sjelden tar feil. Og når jeg attpåtil har skrevet det her så er jeg iallefall nødt, vil jo gjerne stå for det jeg sier:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Mina1 skrev:

Det synes jeg også. Bare å ha målet om å klare å trene fast foreks 2-3 ganger i uken, er gøy!.  Og samme hvor langt, fort eller kort man løper, så gjelder det å bare holde seg i form. Trene for morro :) . Jeg er ikke noe imponert over resultater om tider osv. Jeg er inspirert bare om at man klarer å stå på og begynne å gjennomføre sine egne treningspogrammer. 

Ja, det skal være for alle tenker jeg :) Og jeg kan bli skikkelig imponert av hvor langt noen klarer å løpe og tider de bruker osv. Men jeg kan bli like imponert over noen som har vært helt inaktiv over lang tid som endelig kommer seg ut :)

Og så er det gøy å følge folk litt over tid slik vi har gjort i uketreningstrådene på dette forumet. Å følge påskelilje, lillemus, gargamel, nickløsheletiden og andre. Vi har forskjellig utgangspunkt, men gøy å følge med hverandre. Det er ikke krav om at man må være i god form, det er nok å ha et ønske om å komme i litt mer aktivitet i hverdagen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, umakenverdt skrev:

Ja, det skal være for alle tenker jeg :) Og jeg kan bli skikkelig imponert av hvor langt noen klarer å løpe og tider de bruker osv. Men jeg kan bli like imponert over noen som har vært helt inaktiv over lang tid som endelig kommer seg ut :)

Og så er det gøy å følge folk litt over tid slik vi har gjort i uketreningstrådene på dette forumet. Å følge påskelilje, lillemus, gargamel, nickløsheletiden og andre. Vi har forskjellig utgangspunkt, men gøy å følge med hverandre. Det er ikke krav om at man må være i god form, det er nok å ha et ønske om å komme i litt mer aktivitet i hverdagen :) 

Må ærlig si at jeg kan synes det er artig å se hvor lenge noen klarer å løpe selv. Men det er ikke det som er gøyet med treningen. Det er å sammenligne seg selv med seg selv. Men som tilskuer er det jo gøy å se på folk som raser avgårde foreks.. et helt maraton og sånn... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.8.2017 den 21.13, umakenverdt skrev:

Kanskje vi kan oppmuntre hverandre og dele erfaringer? Jeg har heller ikke klart mer enn noen minutter, men håper også på sikt jeg kan klare mer, at jeg kan holde ut og at det faktisk er mulig for meg å gjennomføre en to km joggerunde. 

Jeg var på treningsenter i dag i 2 timer. Jeg starter med ellipsemaskin så lenge jeg orker, pleier å starte på 9 og heller gå ned for å holde ut lenger. Ellipsemaskin er det nærmeste man kommer jogging har jeg hørt. Holdt ut 27 min. Gikk over til ergomersykkel på nivå 9 og heller går ned hvis det blir for tungt. Holdt ut 15-20 min. Deretter over på tredemølle. Holdt ut 30-40 min. Jeg reduserer hvis det blir for tungt, men tempo er rundt 6. En joggeøkt. Orket ikke mer enn litt over ett min. Deretter beinpress, nedtrekk mage og nedtrekk armer. Fornøyd med min egen innsats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tjohei1 skrev:

Jeg var på treningsenter i dag i 2 timer. Jeg starter med ellipsemaskin så lenge jeg orker, pleier å starte på 9 og heller gå ned for å holde ut lenger. Ellipsemaskin er det nærmeste man kommer jogging har jeg hørt. Holdt ut 27 min. Gikk over til ergomersykkel på nivå 9 og heller går ned hvis det blir for tungt. Holdt ut 15-20 min. Deretter over på tredemølle. Holdt ut 30-40 min. Jeg reduserer hvis det blir for tungt, men tempo er rundt 6. En joggeøkt. Orket ikke mer enn litt over ett min. Deretter beinpress, nedtrekk mage og nedtrekk armer. Fornøyd med min egen innsats. 

Wow, det er skikkelig imponerende! Jeg kan ikke så mye om apparater på treningssenter, det har jeg aldri turt å prøve, men må si du imponerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute å trent. Jeg løp 16 km, med km tider fra 4.33 minutter per km - 5.57. Så jepp jeg er i gang å trene igjen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
5 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har vært ute å trent. Jeg løp 16 km, med km tider fra 4.33 minutter per km - 5.57. Så jepp jeg er i gang å trene igjen :) 

Bra. Skal ut en tur selv i kveld. Får se hvor langt det blir. Neppe 16 km. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Bra. Skal ut en tur selv i kveld. Får se hvor langt det blir. Neppe 16 km. 

Ha en flott treningstur. Jeg håper at vi kan fortsette å inspirere hveandre videre i tråden. :) 

Det viktigste er å trene. Det spiller ingen rolle hvor langt man løper. Du er flink @Gargamel. Stå på! Og husk: dette har vi helsemessig bra av på sikt så lenge vi trener riktig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...