Gå til innhold

Fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen her som har gått til fastlege for depresjon? Har fastlegen deres bare gitt dere en resept på antidepressiva eller har dere fått en henvisning til DPS, avtalespesialist etc? 

Anonymkode: 805ba...ed4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidligere fastleger har jeg ikke fått noe som helst av, har bare måtte klare meg selv. Hun jeg har nå fikk jeg medisiner av også fikk jeg beskjed om å ta kontakt med "rask psykisk helsehjelp". Hun mente det var håpløst å få time hos psykolog og jeg hadde nok ikke fått time på DPS den gangen. Etter å ha gått til psykiatrisk sykepleier en stund ville hun ha meg utredet for asperger, så da fikk hun legen min til å henvise til DPS. Og siden da har jeg fått behandling og utredning på DPS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Storparten av "vanlige depresjoner" behandles hos fastlege med samtaler og medisiner. Om tilfellene er spesielt alvorlige eller om fastlegens tiltak ikke virker, blir en henvist videre.

Anonymkode: b83e6...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen jeg har nå har forandret på medisinene mine, fått meg til terapeut og i tillegg vil han ha meg ofte inn til samtaler. Han ønsket å følge med så vi kunne avverge at jeg havnet i grøfta igjen. Er han i tvil om medisiner så ringer han en psykiater som kjenner meg for å rådføre seg. Denne fastlegen er den beste jeg noensinne har hatt. Føler meg i trygge hender, både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FjellOgDalar

Den første fastlegen jeg hadde her jeg nå bor sa det ikke nyttet å henvise meg til dps, for alle hun henviste fikk bare avslag i tillegg til at ventelistene var formidable. Så hun skrev en henvisning jeg kunne bruke, ga meg en liste med avtalespesialister og et "lykke til." Jeg følte hun ikke tok seg noe særlig tid, og at den henvisningen var skrevet på en måte som... Vel det ble liksom ikke helt vanskelig for meg å forstå hvorfor pasienter fikk avslag. Så jeg byttet fastlege og hadde superflaks. Jeg fikk raskt time hos han, og han satte opp dobbelttime så vi kunne få pratet litt skikkelig. Deretter valgte han å sette meg på antidep. og henvise meg til DPS. Jeg fikk time hos psykiater der etter ca halvannen måned (!). Jeg hadde denne legen til han sluttet. Så har jeg endelig igjen fått meg en super fastlege som samarbeider godt med resten av hjelpeapparatet rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...