Gå til innhold

gransangere eller løvsangere?? (video)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

de var heeeeelt nerme når jeg filmet de skjønne små "oii" vennene på hekken i dag (de sier oii lyder når de småkvitrer). jeg lurer på... er de gransangere eller løvsangere?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen

jeg fant det visst ut på xeno canto nå. det er visst løvsangere. åååå hellandussan så skjønt. de er jo mine yndlingsfuglesang fuglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

det er visst løvsangere. åååå hellandussan så skjønt. de er jo mine yndlingsfuglesang fuglene.

Ja det er de :) Synes forøvrig stemmen og dialekten din var veldig skjønn også :wub:

Anonymkode: d7f47...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det er de :) Synes forøvrig stemmen og dialekten din var veldig skjønn også :wub:

Anonymkode: d7f47...2c1

takk. jeg er så glad i å godsnakke til de skjønne små dyrevennene mine (småfugler og insekter). det er fordi de er så søøøøte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
1 minutt siden, Andreaswell skrev:

Løvsangere ja :) Må joine anonym over her å si at du hadde en fantastisk dialekt :) 

takk. jeg er Tysvær-boer. vi snakker blanding av norsk og nynorsk, fordi vi sier "eg" og ikke "jeg" og dei istedefor de. men det rare er, at jeg skriver bokmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
24 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

takk. jeg er Tysvær-boer. vi snakker blanding av norsk og nynorsk, fordi vi sier "eg" og ikke "jeg" og dei istedefor de. men det rare er, at jeg skriver bokmål.

At du skriver bokmål er i hvertfall jeg glad for :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Blomsterfluen skrev:

de var heeeeelt nerme når jeg filmet de skjønne små "oii" vennene på hekken i dag (de sier oii lyder når de småkvitrer). jeg lurer på... er de gransangere eller løvsangere?

Løvsanger, gransangeren har mørke bein, løvsangeren har lyse. :) Dette så ut til å være unger synes jeg, i alle fall den som gjemte seg så godt - ikke gå så nær dem at du skremmer dem, vær så snill. :)

Ellers hører du det på lyden, gransangeren kalles chiff-chaff på engelsk og det er ikke uten grunn - om du hører nøye etter er lyden dens en gjentagende chiff-chaff. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Løvsanger, gransangeren har mørke bein, løvsangeren har lyse. :) Dette så ut til å være unger synes jeg, i alle fall den som gjemte seg så godt - ikke gå så nær dem at du skremmer dem, vær så snill. :)

Ellers hører du det på lyden, gransangeren kalles chiff-chaff på engelsk og det er ikke uten grunn - om du hører nøye etter er lyden dens en gjentagende chiff-chaff. :) 

ok. plager/skremmer jeg dem voldsomt på videoen syns du? jeg nermet meg forsiktig, altså. er det dyreplageri?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Blomsterfluen skrev:

ok. plager/skremmer jeg dem på videoen syns du? jeg nermet meg forsiktig, altså.

Jeg vet jo ikke hvor nære du var, men jeg synes den siste, den som gjemte seg ganske godt, virket litt redd. Den var utrolig søt da! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg vet jo ikke hvor nære du var, men jeg synes den siste, den som gjemte seg ganske godt, virket litt redd. Den var utrolig søt da! :) 

Ok. Men den låg der gjemt fra før av før jeg filmet den. Jeg hadde litt zoom på mobilkameraet, men kom gaaaanske nærme de skjønne små, uten å være brå i bevegelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...