Gå til innhold

Lucid dreams-ish


Milenna

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er riktig nok ikke et problem av nyere dato, men jeg får ikke fred før jeg skjønner hva det kunne være. For en del år siden hadde jeg en lengre periode med ekstrem slitenhet. Pga. at legene ikke engang prøvde noe særlig å finne ut av det, og jeg ikke ble sykmeldt, måtte jeg jo jobbe, men det tok mer enn den lille energien jeg hadde. Jeg var faktisk utslitt allerede etter morgenstellet, og nesten gråt på vei til jobb. Jeg orket ikke rydde i huset. Jeg mistet venner pga. at jeg ikke orket være med på noe, og be folk hjem kunne jeg jo ikke, slik som det så ut. Etter hvert var det bare søvnen jeg brydde meg om. Litt senere begynte jeg å drømme samtidig som jeg var våken. Akkurat som halve hjernen sov. Som regel var jeg jo alene, men en gang samtalte jeg med en person som kom inn til meg før jeg "våknet", altså i denne tilstanden. Etterpå da vi gikk ut en tur, drømte jeg fremdeles flere hundre meter nedover veien, jeg kunne ikke stoppe det, dette var det aller sprøeste. Jeg tror det var dagen etter denne episoden at jeg sov absolutt hele dagen. Jeg var fullstendig utkjørt svært lenge. Jeg har aldri blitt meg selv igjen heller, men det er en annen historie. PS Jeg brukte ingen medisiner e.a. Jeg var 47 år gml.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
5 minutter siden, Milenna skrev:

Hei. Dette er riktig nok ikke et problem av nyere dato, men jeg får ikke fred før jeg skjønner hva det kunne være. For en del år siden hadde jeg en lengre periode med ekstrem slitenhet. Pga. at legene ikke engang prøvde noe særlig å finne ut av det, og jeg ikke ble sykmeldt, måtte jeg jo jobbe, men det tok mer enn den lille energien jeg hadde. Jeg var faktisk utslitt allerede etter morgenstellet, og nesten gråt på vei til jobb. Jeg orket ikke rydde i huset. Jeg mistet venner pga. at jeg ikke orket være med på noe, og be folk hjem kunne jeg jo ikke, slik som det så ut. Etter hvert var det bare søvnen jeg brydde meg om. Litt senere begynte jeg å drømme samtidig som jeg var våken. Akkurat som halve hjernen sov. Som regel var jeg jo alene, men en gang samtalte jeg med en person som kom inn til meg før jeg "våknet", altså i denne tilstanden. Etterpå da vi gikk ut en tur, drømte jeg fremdeles flere hundre meter nedover veien, jeg kunne ikke stoppe det, dette var det aller sprøeste. Jeg tror det var dagen etter denne episoden at jeg sov absolutt hele dagen. Jeg var fullstendig utkjørt svært lenge. Jeg har aldri blitt meg selv igjen heller, men det er en annen historie. PS Jeg brukte ingen medisiner e.a. Jeg var 47 år gml.

Jeg tror ditt astrale jeg var litt utenfor kroppen i astralverden/dimensjon. Jeg har ofte opplevd dette. Må bare si at lucid dreams og astralreiser er to ulike ting. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jeg tror ditt astrale jeg var litt utenfor kroppen i astralverden/dimensjon. Jeg har ofte opplevd dette. 

...Og da er man sliten? Beklager, men jeg søker nok et litt mer vitenskapelig svar. :=) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Milenna skrev:

...Og da er man sliten? Beklager, men jeg søker nok et litt mer vitenskapelig svar. :=) 

Man blir veldig sliten av å være mye ute av kroppen ja. Og lucid dreams og astralreiser er ulike ting. Ja du får se om andre har bedre svar :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Man blir veldig sliten av å være mye ute av kroppen ja. Og lucid dreams og astralreiser er ulike ting. Ja du får se om andre har bedre svar :) 

Uffameg, jeg reiste jo ikke så veldig langt da. Vil du jeg skal få bekreftet at denne andre personen gikk sammen med meg den gangen? Astralreiser ligger litt for høyt for meg, er jeg redd, det er slikt jeg kaller svada, no offence!!
Men jeg var også flink med lucid dreams da jeg var veldig ung, og en gang drømte jeg at jeg drømte at jeg drømte. Slå den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, thetipper skrev:

Tok du svineinfluensa vaksinen?

Herre jemini.

Anonymkode: b68f0...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg kan oppleve en viss blanding av drøm og virkelighet akkurat i det jeg holder på å duppe av, men det du skriver høres ekstremt ut.

Det er noe som heter hypnagoge hallusinasjoner som henger sammen med søvnproblemer og er vanligere ved depresjon. Det har jeg bare fra google, så det er synd eksperten ikke er på plass og kan gi deg et bedre svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herre jemini.

Anonymkode: b68f0...089

Grunnen til at jeg spør er fordi det er bevist at mange har fått problemer med både narkolepsi og andre søvnrelaterte ting etter vaksinen. Dersom man skal finne et svar på noe så er man nødt å se på alle mulige årsaker. Utelukker man noe så kan man aldri vite om svaret man sitter på er riktig. 

Du må gjerne himle med øynene, men det sier mer om deg enn om meg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Blomsterfluen
På 28.6.2017 den 21.39, stjernestøv skrev:

Jeg tror ditt astrale jeg var litt utenfor kroppen i astralverden/dimensjon. Jeg har ofte opplevd dette. Må bare si at lucid dreams og astralreiser er to ulike ting. 

Jeg håper jeg ikke får besøk av de sorte skyggefolkene eller djevelkatten på brystet mitt i søvnparalyse noengang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 29.6.2017 den 8.39, Gargamel skrev:

Jeg kan oppleve en viss blanding av drøm og virkelighet akkurat i det jeg holder på å duppe av, men det du skriver høres ekstremt ut.

Det er noe som heter hypnagoge hallusinasjoner som henger sammen med søvnproblemer og er vanligere ved depresjon. Det har jeg bare fra google, så det er synd eksperten ikke er på plass og kan gi deg et bedre svar. 

Jeg sliter med å få bort tankene om «the nightmare» dokumentaren om søvnparalyse og hypnagogehallusinasjoner med de sorte skyggemennene og tvstøy aliens og telefonen som sa «i want you to LET ME In!!!» og jeg er redd for å få sånt selv. Jeg har hatt nokk med å våkne lam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...