Gå til innhold

Dårlig formell og emosjonell kontakt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg regner med at du har snakket med ulike folk. Noen føler du gir god kontakt, mens andre ikke gir denne gode kontakten. Det er denne forskjellen som beskrives. 

Anonymkode: e5e93...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr dårlig formell og emosjonell kontakt?

Anonymkode: 8cc6d...6ec

God formell kontakt: høflig, håndhilsing, følger normale sosiale koder for å samtale. God emosjonell kontakt: følelsesmessig nærværende, tilstede i samtalen, god mimikk vs. dårlig: distansert/fjern/monoton.

Anonymkode: ff19a...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Ja. Formell kontakt kan en jo lære seg, så lenge mønsteret og reglene stort sett er de samme. Den emosjonelle er straks verre å få til for enkelte av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Interessant tema. Jeg sliter veldig i ny jobb fordi jeg ikke får til den sosiale biten og lurer på hva jeg gjør galt. 

Anonymkode: 3a8c3...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interessant tema. Jeg sliter veldig i ny jobb fordi jeg ikke får til den sosiale biten og lurer på hva jeg gjør galt. 

Anonymkode: 3a8c3...01c

Det er du ikke alene om uheldigvis eller...ja. Jeg er håpløs på sosiale ting. Alt går fint i starten men så kommer ting litt nært innpå og da fungerer jeg ikke lengre. Hva som ikke fungerer vet jeg ikke og hvordan det ser ut fra andres ståsted vet jeg heller ikke. Iallefall ser en at jeg gang på gang tror jeg har fått en god forbindelse for så å oppleve at mitt sosiale bidrag ikke er ønsket. 

Anonymkode: abcbf...c70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er du ikke alene om uheldigvis eller...ja. Jeg er håpløs på sosiale ting. Alt går fint i starten men så kommer ting litt nært innpå og da fungerer jeg ikke lengre. Hva som ikke fungerer vet jeg ikke og hvordan det ser ut fra andres ståsted vet jeg heller ikke. Iallefall ser en at jeg gang på gang tror jeg har fått en god forbindelse for så å oppleve at mitt sosiale bidrag ikke er ønsket. 

Anonymkode: abcbf...c70

Kjenner meg igjen. Jeg hadde det slik før. Gjennom terapi lærte jeg meg å mestre det. Nå er det omvendt. Føler meg utenfor, og selvtilliten har begynt å bli dårligere. 

Anonymkode: 3a8c3...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

God formell kontakt: høflig, håndhilsing, følger normale sosiale koder for å samtale. God emosjonell kontakt: følelsesmessig nærværende, tilstede i samtalen, god mimikk vs. dårlig: distansert/fjern/monoton.

Anonymkode: ff19a...374

høres ut som asperger.

Anonymkode: a55c0...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar! Men jeg lurer på en ting, dere som skriver at dere kjenner dere igjen, har dere funnet noe som gjør det bedre?

Anonymkode: 8cc6d...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 30.6.2017 den 7.36, AnonymBruker skrev:

høres ut som asperger.

Anonymkode: a55c0...8e2

Det er ikke synonymt med asperger, det kan like gjerne være dyp depresjon eller andre psykiske lidelser.

Anonymkode: ff19a...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synonymt med asperger, det kan like gjerne være dyp depresjon eller andre psykiske lidelser.

Anonymkode: ff19a...374

Kommer vel an på hvor lenge det har vart tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synonymt med asperger, det kan like gjerne være dyp depresjon eller andre psykiske lidelser.

Anonymkode: ff19a...374

Det er korrekt. Dette finnes ved mange flere tilstander enn kun asperger.

Det er mange her inne som ser asperger i mange tilstander som ikke er det. Har de selv asperger?

Anonymkode: e5e93...f00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er korrekt. Dette finnes ved mange flere tilstander enn kun asperger.

Det er mange her inne som ser asperger i mange tilstander som ikke er det. Har de selv asperger?

Anonymkode: e5e93...f00

Jeg har asperger og kjenner meg igjen. Men dette kan skyldes mange ting, som du sier. Og mange med asperger takler en del av disse tingene helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...