Gå til innhold

Kan man like gjerne ta vitamintabletter som Zeldox eller Trilafon??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Akkurat sånn kjennes det som for meg nå Men jeg er kanskje såvidt gammel ( 61 år) at sykdommen kanskje er " brent ut" ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Jeg forstår man bare må legge at man opplever som svindel og lureri bak seg raskest mulig men burde det ikke være en sterkere markedskontroll også her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på hvordan disse medisinene virker på ulike.

Gitt ambivalensen mange har til livsviktige medisiner her, synes jeg det er dårlig gjort og uansvarlig at du ikke i litt større grad bruker et hjerne-til-tastaturfilter enn du synes å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Dose Zeldoz var for inntil i overkant av en uke siden 40 mg daglig

Trilafon var også en lavskaladose i mangfoldige år

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv har jeg innimellom lyst til/føler at jeg ikke trenger medisiner, men vet av erfaring at uten medisiner så blir jeg raskt meget syk. De gangene jeg har (på egenhånd) sluttet så har det også tatt lang tid før jeg har greid å stable meg på beina igjen.

Jeg skal ikke si hva andre kan skrive eller ikke, men må innrømme at jeg innimellom blir påvirket negativt av de trådene som omhandler det å slutte med medisiner. Kaster meg fort på tanken at kanskje jeg ikke trenger de eller at de er ødeleggende for meg. Jeg kan selvfølgelig la være å lese slike tråder, men det er ikke alltid like lett å unngå.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, emilie321 skrev:

Selv har jeg innimellom lyst til/føler at jeg ikke trenger medisiner, men vet av erfaring at uten medisiner så blir jeg raskt meget syk. De gangene jeg har (på egenhånd) sluttet så har det også tatt lang tid før jeg har greid å stable meg på beina igjen.

Jeg skal ikke si hva andre kan skrive eller ikke, men må innrømme at jeg innimellom blir påvirket negativt av de trådene som omhandler det å slutte med medisiner. Kaster meg fort på tanken at kanskje jeg ikke trenger de eller at de er ødeleggende for meg. Jeg kan selvfølgelig la være å lese slike tråder, men det er ikke alltid like lett å unngå.  

Jeg blir også litt påvirket og har lyst til å klare meg uten, men jeg lar fornuften ta styringen og ikke påvirke meg til å gjøre noe dumt. 

Anonymkode: 59926...b8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De siste to innlegg bør være et signal til admin om en del brukere og innlegg som bør modereres strengere.

Anonymkode: 414e4...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
48 minutter siden, Maggie55 skrev:

Akkurat sånn kjennes det som for meg nå Men jeg er kanskje såvidt gammel ( 61 år) at sykdommen kanskje er " brent ut" ??

Ja det kan man, mye placebo med medisiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det kan man, mye placebo med medisiner. 

Dette våset bør du holde for deg selv.

Anonymkode: 414e4...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette våset bør du holde for deg selv.

Anonymkode: 414e4...ff2

Vås? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vås? 

Ja, du påtar deg et meget stort ansvar når du stadig vekk kommer med ytringer som støtter folks ambivalens i retning av å slutte med medisiner de har fått og blitt anbefalt av sine leger. For mange vil det å slutte med medisin mot legens råd kunne få katastrofale følger.

Anonymkode: 414e4...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, du påtar deg et meget stort ansvar når du stadig vekk kommer med ytringer som støtter folks ambivalens i retning av å slutte med medisiner de har fått og blitt anbefalt av sine leger. For mange vil det å slutte med medisin mot legens råd kunne få katastrofale følger.

Anonymkode: 414e4...ff2

Å så jeg kommer stadig med ytringer hva? Vil si dette er første gangen, og alt du tror på trenger ikke være rett. Medisiner er mange ganger dødelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette våset bør du holde for deg selv.

Anonymkode: 414e4...ff2

Er dette og vås?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Anonym har jo veldig tett i at mange som leser her kanskje er i en fase hvor de trenger medisiner og forhåpentlig har tett oppfølging og støtte i helsesystemet At man trenger forskjellig er jo egentlig naturlig Men jeg orker ikke alle kiloene og jeg orker ikke bare begynne å løpe ( vanskelig å bare forlate min mor også selv om hun ikke vil ha hjelpen hun trenger både med bena sine og klær hun ikke synes passer henne)

Men det kan jo være så mange forklaringer på hvordan man opplever tingene Alt er ofte ikke så såre enkelt Man kan jo være angrepet av en lidelse i forskjellig grad og vi har jo flere her vært inne på at der har vært gode og kanskje mest dårlige perioder ettersom livsløpet er skredet frem

Den totale livssituasjon har alt å si Er man i jobbsituasjon i øyeblikket opplever man uten tvil et helt annet press enn løse tanker om hvorfor ting er blitt som de er blitt for en selv og sine

Men at andre personer skal gjøre noe drastisk i forhold til sine medisiner har aldri jeg ment Man er sikkert kommet mye lenger nå og i media fremholdes det jo så ofte at man tror på dialog og samarbeid og pasienten i fokus Jeg tror ikke alt er bare ord selv om jeg ikke tror særlig på politikere om dagen Mange av medisinene og uttrykkene som brukes her på forumet vet jeg ingenting om og jeg tviler ikke på at medisiner ofte er det helt riktige for mange Det er i mitt tilfelle jeg tviler ikke andres Jeg føler så mye har vært utinifrapåført og altså ikke bare min feil

Alt er ofte bare ikke såre enkelt tror jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

SS: Hvis du skulle bygge flomsikring i Odda og det var uenighet mellom ekspertene i NVE (Norges vassdrags- og energidirektorat) og en tilfeldig gravemaskinkjører fra Eitrheim, hvem ville du da høre på?

Anonymkode: 414e4...ff2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

SS: Hvis du skulle bygge flomsikring i Odda og det var uenighet mellom ekspertene i NVE (Norges vassdrags- og energidirektorat) og en tilfeldig gravemaskinkjører fra Eitrheim, hvem ville du da høre på?

Anonymkode: 414e4...ff2

Haha det blir noe helt annet!!!

Her er det folk som har vært i psykiatrien i årevis som uttaler seg! Psykologer og psykiatere som endelig har fått øynene opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...