Gå til innhold

Kan man like gjerne ta vitamintabletter som Zeldox eller Trilafon??


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Kan bli enige om at jeg er sliten og trenger hjelp, snakket mye til Gud i går og ba Betty Shine om hjelp. Hun er jo dø, men det finnes jo ingen grenser. Hun var så flink, og samboeren min skal heale meg. 

Da ordner det seg nok sikkert, når gud og en død dame skal hjelpe deg. *ironi* Det er ikke mange ukene siden du ville bli tvangsmedisinert for ikke å begynne å tulle med medisinene, jeg vil tro at du i den perioden følte deg ganske bra siden du ville fortsette på medisiner? Men, men - ditt liv, ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Da ordner det seg nok sikkert, når gud og en død dame skal hjelpe deg. *ironi* Det er ikke mange ukene siden du ville bli tvangsmedisinert for ikke å begynne å tulle med medisinene, jeg vil tro at du i den perioden følte deg ganske bra siden du ville fortsette på medisiner? Men, men - ditt liv, ditt valg.

Ja det er mitt valg og det er ikke alltid lett å vite hva som er rett, de sier jo man har alle svarene inni seg. Men inni meg sier det "Slutt med medisiner, lær deg å takle dette her nå". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja det er mitt valg og det er ikke alltid lett å vite hva som er rett, de sier jo man har alle svarene inni seg. Men inni meg sier det "Slutt med medisiner, lær deg å takle dette her nå". 

Det har jo "stemmene" sagt gang på gang på gang i årevis. Har de noen gang hatt rett? Nå snakker jeg ikke om for 25 år siden, men de siste 10 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Lillemus skrev:

Det har jo "stemmene" sagt gang på gang på gang i årevis. Har de noen gang hatt rett? Nå snakker jeg ikke om for 25 år siden, men de siste 10 årene.

Bare mener nå er jeg jo dårlig nå også men har noen fine dager innimellom, men de vil jeg skal klare dette. Siden jeg alltid har vært sånn, er det jo ikke meningen jeg skal medisinere det bort. Det er bare meg det er noe galt med som ikke klarer det, de vil jo jeg skal klare det. Det kan ta mange mange år å lære seg å leve med dette, lære å tolke ting rett osv. Men jeg kommer ikke videre når jeg gang på gang stopper det med medisiner, det er det som er frustrerende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg vil igjen bare bønnfalle om at ingen slutter med sine medisiner på grunn av hva jeg har fortalt om mine ting😊

Jeg er mot urett mot alle og føler det ville være urett å ta meg til inntekt for.

Jeg har såvidt høy alder og er barnløs pluss at jeg tror min historikk er mye uvanlig Jeg har mye kommet meg gjennom mye " på min egen måte" og de aller fleste har nok eller har hatt pårørende som har vært og er ambassadører" for dem og er i en helt annen situasjon Det er bare dumt å ta " short cuts" Å slå seg til ro og ta en ting av gangen og ikke brenne alle bruer er ofte det klokeste

Jeg er ikke mot alle medisiner til enhver tid og merker jeg at jeg kommer i en "stresstrommel" som gjør at jeg får ikke sove og blir bare enda mer utmattet så tar jeg medisin igjen selv om prisen for meg er forferdelige hodesmerter

Jeg bet jeg bare har meg selv å skylde og meg selv å stole på.

Tvert om jeg er veldig glad for at det finnes medisiner som for eksempel fortsatt kan drive stygge infeksjoner tilbake

Man bør ikke gamble med livet sitt på noe måte og ikke bli unødig uvenner med noen heller

Spesielt unge mennesker må ikke gamble Håper absolutt ingen mistolker eller misforstår meg😊

(Jeg har for eksempel aldri hatt problemer med for eksempel rus selv men mine inntrykk også om egen situasjon og andres er jo ikke objektive)

Er også i skrivende stund i en mere rolig feriesituasjon😊

Juli er jo ofte feriemåned fremfor noen og vil bare ønske god sommer for de som kan henslengte seg i feriemodus av oss😊

Man bør jo aldri ta medisin man ikke skal ha 

men det værste må jo være å mangle medisin man trenger😊

Mener heller ikke at syke eller mennesker som ikke er A4 bare skal gjemme seg bort av hensyn til andre

Man bør i det hele være svært svært forsiktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, stjernestøv skrev:

det er ikke alltid lett å vite hva som er rett, de sier jo man har alle svarene inni seg

Jeg vet ikke hvem "de" i denne sammenhengen er, men jeg tror slett ikke noe på at man (alltid) har alle svarene inni seg. 

Vi er nødt til å foreta valg, men det kan være veldig vanskelig, og det er ikke alltid lurt å la magefølelsen bestemme alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
7 minutter siden, laban skrev:

Jeg vet ikke hvem "de" i denne sammenhengen er, men jeg tror slett ikke noe på at man (alltid) har alle svarene inni seg. 

Vi er nødt til å foreta valg, men det kan være veldig vanskelig, og det er ikke alltid lurt å la magefølelsen bestemme alene. 

Det er valg jeg ikke klarer å ta...jeg klarer det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er valg jeg ikke klarer å ta...jeg klarer det ikke. 

Da syntes jeg du skal høre på fagfolkene.

Anonymkode: 20c6d...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg mener Hadde jeg vært psykotisk hadde denne flua vært full av overvåkingsutstyr i min psykosetype og ingen vanlig  veldig aktiv norsk flue

Jeg ville da ha tolket en masse inn i den flua jeg langt fra gjør i dag (hvis ikke jeg bare vill la fantasien løpe av sted da )I en psykose har man ikke det valget Man er i den grusomme verden som mange grusomt nok virkelig er i

Men akkurat nå litt sommer

(mangler bare " agurknyheter" på radio og tv) Men ingen kan skru tida tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da syntes jeg du skal høre på fagfolkene.

Anonymkode: 20c6d...82d

Så stoler jeg ikke helt på dem heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det høres veldig vondt ut På en måte angst for å miste seg selv eller som i eventyret om å klippe og noe om et troll i berget

Men det høres bare veldig vondt å  oppleve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 timer siden, Maggie55 skrev:

Akkurat det med å være et medium høres ikke noe OK ut for den det gjelder som jeg ville trodd

På den andre side er det absolutt så mye man ikke vet om det å være menneske og ikke minst felles kulturarv selv om jeg selv har mest en realistisk tilnærming til det meste og tror at oftest står det mennesker bak det meste

Det er utrolig slitsomt og jeg har måttet ta ap flere ganger for å få fred, men en gang må jeg jo takle det. 

Hva mener du med kulturarv? Mine foreldre ble tause når jeg snakket om åndelige ting...overså det. Oppdaget jammen at det gjør de i dag og,det var da jeg fikk "Aha det var sånn de gjorde det". Lærte meg å undertrykke det, men det forsvant jo ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er utrolig slitsomt og jeg har måttet ta ap flere ganger for å få fred, men en gang må jeg jo takle det. 

Hva mener du med kulturarv? Mine foreldre ble tause når jeg snakket om åndelige ting...overså det. Oppdaget jammen at det gjør de i dag og,det var da jeg fikk "Aha det var sånn de gjorde det". Lærte meg å undertrykke det, men det forsvant jo ikke. 

Det er fordi de ikke vil nøre opp om sykdommen.

Anonymkode: 5dfb9...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi de ikke vil nøre opp om sykdommen.

Anonymkode: 5dfb9...1d4

Hvorfor sa min mor da at det åndelige ikke var sykdom? At jeg var den gode stjernestøv jeg alltid hadde vært? 

Når jeg sa at psykiatrien mente det var sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/3/2017 den 19.27, stjernestøv skrev:

Det er jo akkurat det som er tull, det finnes ingenting som heter kjemisk ubalanse eller for mye dopamin. Ely lilli eller hva de heter som har funnet på det, men det er ikke beviselig. 

Det er bevist at traumer kan føre til psykose. Men nå tar jeg medisiner og er halvveis ute av kroppen, jeg svever...er det og pga for mye dopamin? Ap stopper jo dopaminet, og når man slutter for man for mye dopamin. Ap skaper kjemisk ubalanse i hjernen, det fantes ikke kjemisk ubalanse før man tok ap. 

 

 

Hva med en kombinasjon? Må det værd entrn eller? Tror den dopaminteorien er mer komplisert enn som så, og kanskje vet man ikke 100 % hva som skjer i hjernen vef psykose? Jeg tror likevel antipsykotika hjelper. Jeg tror også at andre tiltak hjelper noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Hvorfor sa min mor da at det åndelige ikke var sykdom? At jeg var den gode stjernestøv jeg alltid hadde vært? 

Når jeg sa at psykiatrien mente det var sykdom?

Det er tydelig at jo dårligere medisinert du er, jo mer dyrker du sykdommen din. Den blir altoppslukende, og tar bare mer og mer plass. Nå er du på god vei inn i et nytt psykotisk gjennombrudd, med de konsekvenser det får. 

Men dette ønsker du selv. Du jobber aktivt frem funksjonstapet du romantiserer. 

Anonymkode: ee25b...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg har vel alltid tenkt på åndelige ting mye som kulturarv Kulturarv behøver jo ikke være fra ens egen  kjernefamilie Jeg lærte litt gjennom søndagskole for eksempel uten at der var et veldig aktivt forhold til tro og bøker i mitt barndomshjem

Tenker nå å begynne med noe igjen men vet ikke helt hva for å bringe som du er inne på tanker og energier over i mere positive baner Det er alltid lurt å begynne et eller annet sted men jeg har ennå ikke funnet ut hva dette noe kan være for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 timer siden, Villanda skrev:

Hva med en kombinasjon? Må det værd entrn eller? Tror den dopaminteorien er mer komplisert enn som så, og kanskje vet man ikke 100 % hva som skjer i hjernen vef psykose? Jeg tror likevel antipsykotika hjelper. Jeg tror også at andre tiltak hjelper noe. 

Man skal jo helst ikke kombinere flere typer ap eller flere typer ad. Nei man vet ikke hva som skjer i hjernen, og ja det hjelper jo. Man blir jo dempet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydelig at jo dårligere medisinert du er, jo mer dyrker du sykdommen din. Den blir altoppslukende, og tar bare mer og mer plass. Nå er du på god vei inn i et nytt psykotisk gjennombrudd, med de konsekvenser det får. 

Men dette ønsker du selv. Du jobber aktivt frem funksjonstapet du romantiserer. 

Anonymkode: ee25b...b1c

Tror ikke jeg er på vei inn i en ny psykose, det er noe annet. Romantiserer ikke funksjonstapet, det er ikke gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg har vel alltid tenkt på åndelige ting mye som kulturarv Kulturarv behøver jo ikke være fra ens egen  kjernefamilie Jeg lærte litt gjennom søndagskole for eksempel uten at der var et veldig aktivt forhold til tro og bøker i mitt barndomshjem

Tenker nå å begynne med noe igjen men vet ikke helt hva for å bringe som du er inne på tanker og energier over i mere positive baner Det er alltid lurt å begynne et eller annet sted men jeg har ennå ikke funnet ut hva dette noe kan være for meg

Ja jeg og vokste opp med religioner, men jeg fant ikke Gud der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...