Gå til innhold

Er du redd for at hjertet ditt plutselig stopper opp under søvn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, Andreaswell skrev:

Så hva med de 500.000 i vårt land som har diabetes uten å vite om det? Alle de som ikke tar seg "bryet" med å gå til legen? Det er mange.

Leder for allmennlegeforeningen er vel kritisk fordi mange private aktører tjener gode penger på det, først og fremst. Typisk med ledere for diverse foreninger er at de som regel alltid har en agenda bak uttallelsene sine. 

Jeg er fullt klar over at det meste av forskning tilsier at årlige kontroller ikke avdekket så mye. Men de prosentene som avdekker sykdom kan det i værste fall bety forskjellen mellom liv og død.

Jeg synes det er litt spesielt at du foretrekker å vektlegge hva private aktører bruker som argumenter for salg av sine tjenester, fremfor allmennlegeforeningen og den oversiktsartikkelen han henviser til.

Hovedpoenget mitt er fortsatt at hver og en kan avtale med sin egen fastlege hvordan dette skal gjøres, men at det er ingen grunn til å forlede folk til å tro at de bør gjennomgå jevnlige rutinekontroller dersom de ikke har tegn på sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun må da vel hatt syptomer på det tidligere, og gått til legen da?

Anonymkode: 1b5e3...35b

Absolutt. Legen innrømmet å ikke ha tatt symptomene på alvor og mannen fikk erstatning. 

Anonymkode: ff7ed...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men Dale Oen. Hvordan kan egentlig han ha hatt problemer med hjertet, når han var såpass sunn og aktiv?

Anonymkode: 1b5e3...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men det står ikke hvorfor han fikk en så alvorlig hjerteproblem.

Anonymkode: 1b5e3...35b

Nei, det står nettopp at det er et mysterium og at det "beviser" at man kan få alvorlige hjertelidelser selv om man er aldri så sunn og sprek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Gjest Mina1
På 9.7.2017 den 20.13, AnonymBruker skrev:

Men Dale Oen. Hvordan kan egentlig han ha hatt problemer med hjertet, når han var såpass sunn og aktiv?

Anonymkode: 1b5e3...35b

Jeg må fortelle deg noe. Jeg har en datter med medfødt hjertefeil. Det er også en annen i familien med samme hjertefeil. Min datter lever med det fortsatt, og er helt sunn og frisk. En aktiv jente. Hun har hatt denne hjertefeilen helt fra hun var nyfødt. Nå er hun voksen. Men man merker det ikke på henne. Noen hjertefeil viser seg ikke før det virkelig blir et stort problem. Min datter går til kontroller for hjerte, og har ikke hatt noen problemer med det ennå. En annen i familien har hatt samme feil, og han var en sprek og frisk fotballspiller. Plutselig ble han dårlig, og da kom de frem til at det var hjerte. Men det blir ofte oppdaget sent. Men han merket symptomene i tide. Det viste seg at han hadde levd med denne feilen siden han var barn. Han har samme type hjertefeil som min datter. 

Anstrenger en seg mye, og er man ikke obs på at man har feilen, så gir det utslag i for mye blod til hjerte og hjertet blir større. Og fra å føle seg ganske frisk så kan man plutselig bli dårlig. 

Jeg glemmer aldri den dagen jeg fikk beskjed at datteren min var født med hjertefeil. Jeg tok sorgen på forskudd. I dag er hun voksen. Jeg trodde at det var verdens undergang i det jeg fikk beskjeden da hun nettopp var født. Hun lever i beste velgående. Men jeg skal være glad de oppdaget det, slik at de har det under kontroll. 

Det er mulig Oen ikke var klar over at han hadde en hjertefeil.. Jeg vet ikke... Men man kan være sprek og ha en hjertefeil. 

 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...