Gå til innhold

Totalt kaos og svært ulykkelig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Løsrevne hoppende tanker. Tenker ikke en tanke ferdig før en ny tanke kommer. Rot, støy og summing av tanker i hodet. Som en maurtue. Utmattet, fullstendig kraftløs. Orker ingenting. Ikke eksisterende konsentrasjon, eier ikke oppmerksomhet. Kjeder meg veldig lett, ekstremt rastløs både psykisk og fysisk. Ofte ekkel boblende negativ energi. Sliten, oppgitt. Stadig nye ideer til prosjekter, dagen etter er det ikke interessant/gjennomførbart lenger. Gir opp. Vet ikke hva jeg vil fra minutt til minutt. Isolerer meg, redd for å bli avvist. Selvfølelse på bunn. Oppløst til de grader. Svært ulykkelig. En del angst pga uro. Ikke depresjon. Stress og fysisk ubehag. Varmetokter og stress. Har lyst å rope av frustrasjon men gjør det ikke.

Har vært innom mye behandling. Gir opp snart, er redd for det.

Hva er det som kan feile meg? Hva skal jeg spør den nye legen om? Tenk om ikke jeg kan hjelpes....

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen svar. Men send gjerne en pm, for jeg kjenner meg igjen i det du skriver.

Har en bipolar diagnose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løsrevne hoppende tanker. Tenker ikke en tanke ferdig før en ny tanke kommer. Rot, støy og summing av tanker i hodet. Som en maurtue. Utmattet, fullstendig kraftløs. Orker ingenting. Ikke eksisterende konsentrasjon, eier ikke oppmerksomhet. Kjeder meg veldig lett, ekstremt rastløs både psykisk og fysisk. Ofte ekkel boblende negativ energi. Sliten, oppgitt. Stadig nye ideer til prosjekter, dagen etter er det ikke interessant/gjennomførbart lenger. Gir opp. Vet ikke hva jeg vil fra minutt til minutt. Isolerer meg, redd for å bli avvist. Selvfølelse på bunn. Oppløst til de grader. Svært ulykkelig. En del angst pga uro. Ikke depresjon. Stress og fysisk ubehag. Varmetokter og stress. Har lyst å rope av frustrasjon men gjør det ikke.

Har vært innom mye behandling. Gir opp snart, er redd for det.

Hva er det som kan feile meg? Hva skal jeg spør den nye legen om? Tenk om ikke jeg kan hjelpes....

Anonymkode: 61e3d...dbd

Mixed state??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Underbar skrev:

Har ingen svar. Men send gjerne en pm, for jeg kjenner meg igjen i det du skriver.

Har en bipolar diagnose.

Underbar, skriver deg en pm.

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det?

Anonymkode: 61e3d...dbd

Samtidige elementer fra (hypo)mani og depresjon,  evt.raske skiftninger mellom disse innenfor samme episode. 

Har du det forresten slik konstant eller periodevis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
28 minutter siden, Villanda skrev:

Samtidige elementer fra (hypo)mani og depresjon,  evt.raske skiftninger mellom disse innenfor samme episode. 

Har du det forresten slik konstant eller periodevis?

Det kan variere i styrke men stort sett er det slik.

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan variere i styrke men stort sett er det slik.

Anonymkode: 61e3d...dbd

Ok. Da trekker jeg forslaget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan variere i styrke men stort sett er det slik.

Anonymkode: 61e3d...dbd

Vært utredet for AD(H)D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Villanda skrev:

Ok. Da trekker jeg forslaget. 

Ok 😊

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Trine skrev:

Har du vært sånn hele livet elelr er det noe som har kommet etterhvert?

Hele livet😞er dønn sliten av meg selv...

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Villanda skrev:

Vært utredet for AD(H)D?

To ganger...første gang fikk jeg diagnosen, andre gang ikke....så hva skal man tro....

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

yellow ledbetter
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To ganger...første gang fikk jeg diagnosen, andre gang ikke....så hva skal man tro....

Anonymkode: 61e3d...dbd

Hvorfor mente de at det ikke stemte andre gang? Jeg ville kanskje prøvd å bli utredet enda en gang. Masse av de symptomene jeg kjenner meg igjen i, men det kan jo skyldes andre ting også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, yellow ledbetter skrev:

Hvorfor mente de at det ikke stemte andre gang? Jeg ville kanskje prøvd å bli utredet enda en gang. Masse av de symptomene jeg kjenner meg igjen i, men det kan jo skyldes andre ting også.

Fordi det hjelpeapparatet jeg hadde hatt til da var uenige i diagnosen og skrev det i søknaden til der jeg ble innlagt. Skal til ny psykiater om noen dager og skal spørre om en ny utredning. Tviler jeg får det da hun hører med til samme poliklinikk😔

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi det hjelpeapparatet jeg hadde hatt til da var uenige i diagnosen og skrev det i søknaden til der jeg ble innlagt. Skal til ny psykiater om noen dager og skal spørre om en ny utredning. Tviler jeg får det da hun hører med til samme poliklinikk😔

Anonymkode: 61e3d...dbd

Har tenkt på Psykia men det er så dyrt...må reise dit og 😞

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hele livet😞er dønn sliten av meg selv...

Anonymkode: 61e3d...dbd

Oppfølgerspørsmålet var om du hadde blitt utredet for adhd, men det ser jeg du skriver at du har blitt to ganger. Ble du utsatt for omsorgsvikt som liten? Det kan gi like symptomer som adhd. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og jeg har adhd og asperger. Be om en utredning hos en nevropsykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, Trine skrev:

Oppfølgerspørsmålet var om du hadde blitt utredet for adhd, men det ser jeg du skriver at du har blitt to ganger. Ble du utsatt for omsorgsvikt som liten? Det kan gi like symptomer som adhd. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver og jeg har adhd og asperger. Be om en utredning hos en nevropsykolog.

Jeg var til utredning hos vanlig psykolog. Kan be om det. Takk for tipset. Ble utsatt for omsorgsvikt ja. Mobbing og senere overgrep. Det er sikkert mye det kan være. Men klarer ikke slå meg til ro med dette. Denne ekstreme uroen hele tiden....jeg blir gal😔

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var til utredning hos vanlig psykolog. Kan be om det. Takk for tipset. Ble utsatt for omsorgsvikt ja. Mobbing og senere overgrep. Det er sikkert mye det kan være. Men klarer ikke slå meg til ro med dette. Denne ekstreme uroen hele tiden....jeg blir gal😔

Anonymkode: 61e3d...dbd

Om de er usikre på diagnosen så må de jo ihvertfall sende deg til nevropsykolog. Man skal jo ta noen tester før diagnosen stilles. Det kan være ekstremt vanskelig å få diagnosen adhd når du også har vært utsatt for omsorgsvikt og traumer i barndommen. Blir vanskelig å vurdere hva som er hva. Men det er jo en enda større grunn til å sende deg til spesialist.

Lykke til hos den nye psykiateren. Krev å få en avklaring på hva det faktisk er du sliter med. Det er stor forskjell på mehandlerene på samme dps, så det kan hende du kommer noen vei denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, Trine skrev:

Om de er usikre på diagnosen så må de jo ihvertfall sende deg til nevropsykolog. Man skal jo ta noen tester før diagnosen stilles. Det kan være ekstremt vanskelig å få diagnosen adhd når du også har vært utsatt for omsorgsvikt og traumer i barndommen. Blir vanskelig å vurdere hva som er hva. Men det er jo en enda større grunn til å sende deg til spesialist.

Lykke til hos den nye psykiateren. Krev å få en avklaring på hva det faktisk er du sliter med. Det er stor forskjell på mehandlerene på samme dps, så det kan hende du kommer noen vei denne gangen :)

Takk for tips. Hvilke tester er det en nevropsykolog tar som ikke en vanlig psykolog kan ta? 

Tror ikke de er usikre det hjelpeapparatet jeg har nå. Det virker som det er mer prinsipp for dem fordi de var uenige i den forrige vurderingen. Dessverre på bekostning av meg. 

Når jeg har tatt to vurderinger, har jeg rett på en tredje? 

De prøver å lime meg sammen/roe meg ned med seroquel depot. Må ta mengder med seroquel for å dempe meg. Synes ikke dette holder. For dem er det sikkert greit å gi meg et titalls diagnoser. Tror ikke alle stemmer og ingen av dem skal gi slik uro. Redd for å ikke bli trodd og avvist så har sunket ned i en oppgitthet....

Anonymkode: 61e3d...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...