Gå til innhold

Stemor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dag har jeg vært så sint! Stebarnet som bor hos oss ca 40% har vært hos oss en uke. Årsaken er at jeg (stemor) har ferie og sa det var greit at hun kunne være her hele uke 26 hvis det ble respektert at jeg fikk fri uke 27. Uke 28 skal vi på ferie sammen med stebarnet og hun skal også være her uke 29 og 30, men da er jeg tilbake i jobb. Hun er her fortsatt og blir også her i morgen. Nå har jeg vært sammen med henne i ei uke, var på konsert med henne og ei venninne i går - i hele tatt gjort det jeg kan for at hun skal ha det greit hos oss selv om faren jobber. Jeg har virkelig sett frem til ei ferieuke for meg selv, men sånn ble det altså ikke. Kan vel også nevne at jeg har et funksjonshemmet barn selv som er hos sin far og jeg har virkelig gledet meg til ei uke med fri fra alt. Sånn ble det altså ikke. Er jeg et slemt menneske når jeg føler meg så inn i hampen skuffet?

Anonymkode: 548b8...10c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg vært så sint! Stebarnet som bor hos oss ca 40% har vært hos oss en uke. Årsaken er at jeg (stemor) har ferie og sa det var greit at hun kunne være her hele uke 26 hvis det ble respektert at jeg fikk fri uke 27. Uke 28 skal vi på ferie sammen med stebarnet og hun skal også være her uke 29 og 30, men da er jeg tilbake i jobb. Hun er her fortsatt og blir også her i morgen. Nå har jeg vært sammen med henne i ei uke, var på konsert med henne og ei venninne i går - i hele tatt gjort det jeg kan for at hun skal ha det greit hos oss selv om faren jobber. Jeg har virkelig sett frem til ei ferieuke for meg selv, men sånn ble det altså ikke. Kan vel også nevne at jeg har et funksjonshemmet barn selv som er hos sin far og jeg har virkelig gledet meg til ei uke med fri fra alt. Sånn ble det altså ikke. Er jeg et slemt menneske når jeg føler meg så inn i hampen skuffet?

Anonymkode: 548b8...10c

Jeg skjønner godt at du ble skuffet. Men problemet her er jo ikke barnet, men dets foreldre. Hvor er han i dette? Det er jo han du bør rette din aggresjon mot. Var ikke avviklingen av ferie avklart i forkant; hvordan er kommunikasjonen dere i mellom?

 

Det er ikke første gang jeg leser om nøyaktig denne problemstiillingen her på DOL. Enten har du skrevet om dette også tidligere år eller det er flere som damer som opplever akkurat det samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tanken er heldigvis fri.  Jeg som er så glad i å være alene ville også vært kjempeskuffet.

Du må bare passe på at stebarnet ditt ikke merker skuffelsen.  Ta det med foreldrene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag har jeg vært så sint! Stebarnet som bor hos oss ca 40% har vært hos oss en uke. Årsaken er at jeg (stemor) har ferie og sa det var greit at hun kunne være her hele uke 26 hvis det ble respektert at jeg fikk fri uke 27. Uke 28 skal vi på ferie sammen med stebarnet og hun skal også være her uke 29 og 30, men da er jeg tilbake i jobb. Hun er her fortsatt og blir også her i morgen. Nå har jeg vært sammen med henne i ei uke, var på konsert med henne og ei venninne i går - i hele tatt gjort det jeg kan for at hun skal ha det greit hos oss selv om faren jobber. Jeg har virkelig sett frem til ei ferieuke for meg selv, men sånn ble det altså ikke. Kan vel også nevne at jeg har et funksjonshemmet barn selv som er hos sin far og jeg har virkelig gledet meg til ei uke med fri fra alt. Sånn ble det altså ikke. Er jeg et slemt menneske når jeg føler meg så inn i hampen skuffet?

Anonymkode: 548b8...10c

Kan det bunne i en misforståelse mellom mor og far ang. hvor barnet skulle være denne uka? Jeg hadde vært troendes til å overlate alt til far og reise bort på egenhånd de siste dagene av uka...

Men som de andre sier - ikke la barnet få vite at du helst ikke vil ha det der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...