Gå til innhold

Å ha mageknip nederst i magen og drite blod??


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Er det farlig? Jeg fikk akutt mageknip i Danmark på tirsdag og dreit diare og blod. Jeg er bedre nå men har litt lufttrykkvondter ennå, men kan fortsatt ikke ligge på høyre side, for da kommer luftsmertene. Er det kreft tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
38 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Er det farlig? Jeg fikk akutt mageknip i Danmark på tirsdag og dreit diare og blod. Jeg er bedre nå men har litt lufttrykkvondter ennå, men kan fortsatt ikke ligge på høyre side, for da kommer luftsmertene. Er det kreft tegn?

Det er mest sannsynlig en mageinfeksjon eller noe du har spist. Det er lurt å snakke med en lege hvis man har blod i avføringen. Du kan jo ringe til legevakten og spørre hva de råder deg til. 

Anonymkode: cfa42...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er mest sannsynlig en mageinfeksjon eller noe du har spist. Det er lurt å snakke med en lege hvis man har blod i avføringen. Du kan jo ringe til legevakten og spørre hva de råder deg til. 

Anonymkode: cfa42...73d

Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blomsterfluen skrev:

Er det farlig? Jeg fikk akutt mageknip i Danmark på tirsdag og dreit diare og blod. Jeg er bedre nå men har litt lufttrykkvondter ennå, men kan fortsatt ikke ligge på høyre side, for da kommer luftsmertene. Er det kreft tegn?

Du får ikke akutt kreft. Det kommer snikende, nettopp derfor er det så vanskelig å oppdage og skummelt.

Trolig har du et magevirus som irriterer tarmen. Eller spist noe du ikke tåler. Uansett synes jeg man skal konferere med lege når man har blod i avføringen uten åpenbar grunn som hemoroider, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
Akkurat nå, issomethingwrong skrev:

Du får ikke akutt kreft. Det kommer snikende, nettopp derfor er det så vanskelig å oppdage og skummelt.

Trolig har du et magevirus som irriterer tarmen. Eller spist noe du ikke tåler. Uansett synes jeg man skal konferere med lege når man har blod i avføringen uten åpenbar grunn som hemoroider, etc.

Ok. Det var at jeg dreit to ganger på kjøpesenterdoen, og når jeg dreit to ganger samme konsistens på hotellet, så var den løse bæsjen dekket av blod og dopapiret var også blodig. Dagen før, på kvelden, fikk jeg krafrtige «leamus» på det området i magen hvor jeg har vondt (nedre del). Spessielt om jeg låg på ryggen. Som om det sparket noe inni der (jeg er jomfru så ikke gravid, men jeg har bilringmage).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Det var at jeg dreit to ganger på kjøpesenterdoen, og når jeg dreit to ganger samme konsistens på hotellet, så var den løse bæsjen dekket av blod og dopapiret var også blodig. Dagen før, på kvelden, fikk jeg krafrtige «leamus» på det området i magen hvor jeg har vondt (nedre del). Spessielt om jeg låg på ryggen. Som om det sparket noe inni der (jeg er jomfru så ikke gravid, men jeg har bilringmage).

Det du har kjent er tarmbevegelsene, som er mer intense når kroppen raskt vil kvitte seg med avføring. Sannsynligvis har du spist noe du ikke tåler (mat som ikke er godt nok varmebehandlet eller inneholder virus/bakterier). Hvis du nå "bare" har luftsmerter, tror jeg det går bra, men om du fortsetter å blø må du kontakte lege. Om du føler deg i dårlig form bør du også kontakte lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
55 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det du har kjent er tarmbevegelsene, som er mer intense når kroppen raskt vil kvitte seg med avføring. Sannsynligvis har du spist noe du ikke tåler (mat som ikke er godt nok varmebehandlet eller inneholder virus/bakterier). Hvis du nå "bare" har luftsmerter, tror jeg det går bra, men om du fortsetter å blø må du kontakte lege. Om du føler deg i dårlig form bør du også kontakte lege.

Ok. Jeg blør ikke nå. Jeg spiste iskrem-frappe som smakte varmrart der i danmark på en iskremsjappe. Det var dagen etterpå det jeg ble dårlig i magen. Kanskje det var den isen, da. Jeg har hatt diare sån før, men dreit bare 3 ganger på en halvtine, med rennasjeta. så gikk det over etter en time. Men denne gangen var det i 2 døgn med magevondt og i tillegg så blødde jeg denne gangen. Jeg skal til legen den 27 juli. Da har jeg nemlig time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Jeg blør ikke nå. Jeg spiste iskrem-frappe som smakte varmrart der i danmark på en iskremsjappe. Det var dagen etterpå det jeg ble dårlig i magen. Kanskje det var den isen, da. Jeg har hatt diare sån før, men dreit bare 3 ganger på en halvtine, med rennasjeta. så gikk det over etter en time. Men denne gangen var det i 2 døgn med magevondt og i tillegg så blødde jeg denne gangen. Jeg skal til legen den 27 juli. Da har jeg nemlig time.

Det var nok isen. Softis er litt skummelt, siden isen ikke er så kald at bakteriene dør, og ofte blir liggende lenge i maskinen. Salmonella er jo mer utbredt i Danmark enn i Norge, det er jo ikke helt utenkelig at det er det du har hatt.

Bra du er bedre nå. Fortsetter du å bli bedre, så trenger du ikke gå til lege før du har timen din der. Hvis det ikke gir seg eller fortsetter å blø, ringer du legen din for en time raskere. Blir du slapp og dårlig og sliter med å holde på væske, drar du på legevakten. 

God bedring!

NB: Vær veldig nøye med håndvask og hygiene nå, slik at du ikke smitter noen rundt deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
11 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det var nok isen. Softis er litt skummelt, siden isen ikke er så kald at bakteriene dør, og ofte blir liggende lenge i maskinen. Salmonella er jo mer utbredt i Danmark enn i Norge, det er jo ikke helt utenkelig at det er det du har hatt.

Bra du er bedre nå. Fortsetter du å bli bedre, så trenger du ikke gå til lege før du har timen din der. Hvis det ikke gir seg eller fortsetter å blø, ringer du legen din for en time raskere. Blir du slapp og dårlig og sliter med å holde på væske, drar du på legevakten. 

God bedring!

NB: Vær veldig nøye med håndvask og hygiene nå, slik at du ikke smitter noen rundt deg. 

Ok. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det var nok isen. Softis er litt skummelt, siden isen ikke er så kald at bakteriene dør, og ofte blir liggende lenge i maskinen. Salmonella er jo mer utbredt i Danmark enn i Norge, det er jo ikke helt utenkelig at det er det du har hatt.

Bra du er bedre nå. Fortsetter du å bli bedre, så trenger du ikke gå til lege før du har timen din der. Hvis det ikke gir seg eller fortsetter å blø, ringer du legen din for en time raskere. Blir du slapp og dårlig og sliter med å holde på væske, drar du på legevakten. 

God bedring!

NB: Vær veldig nøye med håndvask og hygiene nå, slik at du ikke smitter noen rundt deg. 

Vil bare også understreke viktigheten av god hygiene. Jeg har jobbet på sykehus og der ville en pasient med akutt diare få enerom og ikke dele toalett med andre. Kanskje noen kunne ha skaffet deg håndsprit. Det er jo anderledes utenfor et sykehus men hvis du bor sammen med andre er det greit å gi beskjed. Lykke til og ta godt vare på deg selv. 

Anonymkode: cfa42...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, issomethingwrong skrev:

Du får ikke akutt kreft.

Det stemmer ikke. Man kan få blant annet akutt leukemi. Men tviler sterkt på at det gjelder trådstarter, da det som oftest gir influensasymptomer, blåmerker og blødninger fra nese.

Anonymkode: 7dfbf...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Dette hører ikke hjemme i forum for gynekologi, så jeg kommenterer ikke.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. Man kan få blant annet akutt leukemi. Men tviler sterkt på at det gjelder trådstarter, da det som oftest gir influensasymptomer, blåmerker og blødninger fra nese.

Anonymkode: 7dfbf...8b2

Kunne vært litt mer spesifikk: Får ikke akutt tarmkreft. Du har helt rett i det med leukemi, men det gir jo som du sier andre symptomer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
45 minutter siden, Mette Moen, Gynekolog skrev:

Dette hører ikke hjemme i forum for gynekologi, så jeg kommenterer ikke.

Vennlig hilsen Mette

ja vel. Jeg fant ikke et mage/tarm-forum, men jeg håpet på et spesialistsvar, men det er jo bare du som er spessialisten på dol. Det er dumt, for det er jo ikke alle som er gravide/har gynikologiproblemer som trenger råd fra spessialist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...