Gå til innhold

Respektløst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det eneste jeg forventer er at de gir meg et svar.  Det er deprimerende og ikke ha jobb, så burde ikke være så vanskelig å forstå at det er en god hjelp for meg. Er ikke lett å få noen til å ville ha homeparty, mange negative folk som er mer redd for pengene sine skulle en tro, enn de er for venner.  

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg forventer er at de gir meg et svar.  Det er deprimerende og ikke ha jobb, så burde ikke være så vanskelig å forstå at det er en god hjelp for meg. Er ikke lett å få noen til å ville ha homeparty, mange negative folk som er mer redd for pengene sine skulle en tro, enn de er for venner.  

Anonymkode: c21b4...9b3

Du stiller spørsmål om det er respektløst. Jeg synes du også er respektløs her. 

Anonymkode: bcae6...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva som er resepektløst av meg?

Anonymkode: c21b4...9b3

Å forvente at andre skal stille sin bolig til disposisjon for at du skal tjene penger.

Anonymkode: d8d5b...24f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg forventer er at de gir meg et svar.  Det er deprimerende og ikke ha jobb, så burde ikke være så vanskelig å forstå at det er en god hjelp for meg. Er ikke lett å få noen til å ville ha homeparty, mange negative folk som er mer redd for pengene sine skulle en tro, enn de er for venner.  

Anonymkode: c21b4...9b3

Når du spør dine venner om de kan holde et homeparty for deg så må vel de også sørge for at noen kommer? De må også shine huset, stille med noe å spise og drikke og de føler seg helt sikkert forpliktet til å kjøpe noe også. Jeg skjønner at de ikke svarer, de synes nok det er vanskelig å si nei, da er det lettere å late som man ikke har sett forespørselen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forventer ikke de skal stille opp, kun gi meg et svar. Men smålig er det ja, og det frister ikke særlig å si ja til de heller om de da spør meg om hjelp til noe. Hvis du prøver å sette deg litt inn i min situsajon, være uten jobb, ha lite penger og være uten kolegaer, så vil du faktisk kanskje forstå at sånt er skuffende. Men vi lever i et egosamfunn. Jeg har alltid vært den første til å stille opp for andre, kanskje jeg derfor også blir veldig skuffet. Men det skal det bli slutt på når andre ikke kan gjøre en liten tjeneste for meg.

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei men de kunne da hatt et homeparty for meg om de var gode venner. Det er den beste hjelp jeg kan få nå som jeg ikke har jobb. Man kan hjelpe andre på mange måter, og ikke tenke så firkanta. Jeg får jo ikke lyst til å hjelpe de heller, når de ikke kan still opp for meg. Jeg trenger hverken hjelp til flytting eller barnepass, men en selfølge jeg skal stille opp for de og de iikke i min situasjon? Nei, det føles ikke riktig.

Anonymkode: c21b4...9b3

Beklager, men syns det er du som tenker firkantet her. Å forvente slikt av venner, nei det er bare feil. Kom ikke på et bedre ord. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke forventet mer enn et svar har jeg sagt. Ellers er ikke min forventning til hjelp ikke noe høyere enn din forventning til at en venn skal hjelpe deg når du har det vanskelig og trenger hjelp. Hvis du forventer hjelp til flytting, barnepass, eller annet, så kan jeg også forvente at du kan hjelpe meg i min situsjon. Verre er det ikke. Firkanta er det om det er lov å spørre om hjelp til f.eks flytting, men ikke om de kan hjelpe deg med å ha homeparty. Du kan faktisk leie hjelp til flytting, og ikke forvente at venner skal tille opp fordi du skal spare penger. Du kan også leie hjelp til barnepass osv.

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lillemus, man ser jo når en melding er lest. Man kan svare høflig nei såklart, så kan jeg også med beste samvittighet svare de nei om de vil ha hjelp til noe. 

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lillemus, man ser jo når en melding er lest. Man kan svare høflig nei såklart, så kan jeg også med beste samvittighet svare de nei om de vil ha hjelp til noe. Det er heller ikke no mer jobb enn om du skulle invitere til et vanlig lite besøk av noen venner.

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke forventet mer enn et svar har jeg sagt. Ellers er ikke min forventning til hjelp ikke noe høyere enn din forventning til at en venn skal hjelpe deg når du har det vanskelig og trenger hjelp. Hvis du forventer hjelp til flytting, barnepass, eller annet, så kan jeg også forvente at du kan hjelpe meg i min situsjon. Verre er det ikke. Firkanta er det om det er lov å spørre om hjelp til f.eks flytting, men ikke om de kan hjelpe deg med å ha homeparty. Du kan faktisk leie hjelp til flytting, og ikke forvente at venner skal tille opp fordi du skal spare penger. Du kan også leie hjelp til barnepass osv.

Anonymkode: c21b4...9b3

Forstår at dette er viktig for deg og at du kanskje føler deg oversett når venner ikke stiller opp. Å ha et slikt party krever jo både tid og penger fra en venn. Kan også forstå at du opplever det sårende hvis du stiller opp for venner og de ikke stiller opp for deg. Men man kan likevell ikke sette krav til vennskap . Man kan bare spørre fint og kanskje finne ut hvorfor man ikke får svar. Kanskje man som " bissnis-kvinne " kan tenke ut måter som gjør det mer attraktivt å si ja. Å anklage de og mene at du nærmest har krav på denne tjenesten er i hvertfall helt mot sin hensikt. 

Anonymkode: 24b23...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skriver bare det jeg tenker og føler inni hodet mitt, men hadde aldri sagt til noen venner det jeg skriver her. Men jeg skal trene meg på å si nei, når folk har sagt nei til meg. For kjenner jeg har ikke lyst da. Jeg har alltid vært den som sier ja før, men kjenner at nå føles det feil å si ja når venner er negative til det jeg driver med og ikke kan hjelpe meg til å få det bedre. Det sårer ja, men det er kun mine tanker, som jeg ikke forteller de.

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anne 47 år
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skriver bare det jeg tenker og føler inni hodet mitt, men hadde aldri sagt til noen venner det jeg skriver her. Men jeg skal trene meg på å si nei, når folk har sagt nei til meg. For kjenner jeg har ikke lyst da. Jeg har alltid vært den som sier ja før, men kjenner at nå føles det feil å si ja når venner er negative til det jeg driver med og ikke kan hjelpe meg til å få det bedre. Det sårer ja, men det er kun mine tanker, som jeg ikke forteller de.

Anonymkode: c21b4...9b3

Litt trist at du skal miste vennskap pga dette. Tror ikke at de vil at du skal mislykkes i å tjene penger . Tror bare at de ikke forstår hvordan du opplever det. Lett for travle mødre å bare se ting fra sin side.  Fint at du får luftet tankene dine her. Selv om du har fått litt " krass " respons så prøv å ta med det du kan lære noe av og bli bedre i jobben. Flott at du prøver og ikke gi opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å forvente at andre skal stille sin bolig til disposisjon for at du skal tjene penger.

Anonymkode: d8d5b...24f

Se for deg at du skal flytte fordi du skal skilles. Du har skikkelig dårlig råd, og lurer på om du skal spørre venner for å spare penger på flyttehjelp. Dine venner gidder ikke hjelpe deg, de vil hellser sitte hjemme på fredagskvelden. Hvordan vill du følte det da om de kom og spurte om du kunne sittet barnevakt for de en kveld? Hadde du fått lyst til å svare ja da? Det er ingen forksjell på dette, eller å høre om de kan være vertinne for deg en kveld fordi du sliter økonomisk.

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
34 minutter siden, Anne 47 år skrev:

Litt trist at du skal miste vennskap pga dette. Tror ikke at de vil at du skal mislykkes i å tjene penger . Tror bare at de ikke forstår hvordan du opplever det. Lett for travle mødre å bare se ting fra sin side.  Fint at du får luftet tankene dine her. Selv om du har fått litt " krass " respons så prøv å ta med det du kan lære noe av og bli bedre i jobben. Flott at du prøver og ikke gi opp. 

Bra noen svarer hyggelig, og takk for det. Kan jo hende de ville følt det samme som meg, om de også var i min situasjon. Men man tar på seg en maske, og viser ikke sin skuffelse og bare later som at det er i orden. Man må skjule mange skuffelser i en sånn jobb også for at man skal få det til.

Anonymkode: c21b4...9b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste jeg forventer er at de gir meg et svar.

Er du sikker på at et svar er det eneste du forventer?  Det virker som du egentlig forventer noe mer:

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men smålig er det ja, og det frister ikke særlig å si ja til de heller om de da spør meg om hjelp til noe.

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men vi lever i et egosamfunn. Jeg har alltid vært den første til å stille opp for andre, kanskje jeg derfor også blir veldig skuffet. Men det skal det bli slutt på når andre ikke kan gjøre en liten tjeneste for meg.

Du har for så vidt rett i at mange raskt tenker "hva har jeg igjen for det", og finner ut at et homeparty er for brysomt til at de vil si ja.  Men så føles det litt vanskelig å si det i klartekst, særlig hvis du har spurt flere ganger eller hvis de føler at de burde kunne gjøre deg en tjeneste, men at dette blir i meste laget.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg skal trene meg på å si nei, når folk har sagt nei til meg.

Jeg synes dette er å trekke saken litt for langt, pass deg for å bli like smålig som du beskylder de andre for å være.

Jeg tror ikke du kommer noen vei med å sende ut slike forespørsler, jeg tror du må snakke ordentlig med noen av de vennene som står deg nærmest, forklare det du har skrevet her om at det er viktig for deg pga. mangel på jobb og penger og spørre ansikt til ansikt om de kan stille opp for deg mot at du gjør dem gjentjenester når de trenger hjelp en annen gang.  Og så må du forklare konkret og detaljert hva det innebærer - kanskje kan du gjøre så mye av forberedelsene at det ikke blir så mye jobb som de ser for seg, og kanskje ligger det mindre kjøpepress i det enn de forestiller seg.  Jeg aner ikke hva man forplikter seg til ved å si ja til å holde et homeparty, og det er sikkert andre som er like uvitende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er smålig om du hjelper dem titt og tett. Men det er julig og feriemåned. Kanskje det blir enklere å,forespørre i august.

Anonymkode: 9bc8f...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er smålig om du hjelper dem titt og tett. Men det er julig og feriemåned. Kanskje det blir enklere å,forespørre i august.

Anonymkode: 9bc8f...e48

Det er forskjell på å være barnevakt for et vennepar kontra det å be noen holde et homeparty, hvor det forventes å bruke penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å reklamere i diverse kjøp og salg-grupper på facebook? Ha det selv og inviter folk hjem til deg? Er det tupperware du selger så har du jo en teamleder som kan hjelpe deg til å få partys! Det har du vel også om du selger andre ting vil jeg anta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...