Gå til innhold

Hydronefrose


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, igjen. Var eg som skreiv innlegget ift smerter i høgre side og fekk diagnosen hydronefrose. 

Eg blei utskrevet frå sjukehuset sidan eg blei smertefri. Og har fått beskjed om at det ikkje er naudsynt med vidare oppfølging så sant eg ikkje får smerter (med feber) igjen. 

Siste ultralyd viste at det framleis er litt trang passasje på høgre nyre. Men dette forstod eg er greit så lenge eg ikkje kjenner ubehag.

1.er det noko eg kan gjere for å forebygge evt 'tilbakefall'? Fått beskjed om at eg bør prøve sove på venstre side..det er vanskelig i lengden men..

Og vil det sei at eg kan få det til å gå over av seg sjølv berre ved å feks legge meg over på venstre side? 

2. er det vanlig at dette rett og slett går over av seg sjølv? Sidan eg jo blei heilt fin utan andre tiltak enn eit døgn med smertelindring.

3.kor lav terskel bør eg ha for å kontakte sjukehuset att? Altså, er litt smerter greit så lenge det ikkje blir uutholdelig? Har kjent små stikk innimellom. Men har ikkje blitt noko utover det. No i ferien er eg ca to timar unna næraste sjukehus. Kan dette vere 'kritisk tid' ved ekstreme smerter? Eller er det ufarlig? 

 

Igjen, takk for svar ☺

Anonymkode: ce286...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg tror ikke at det går helt over før du har født. Hvis det er anbefalt å sove på venstre side, så prøve det, men du er jo ikke herre over om du snur deg i søvnen. Det er smerter som avgjør om du skal søke til sykehuset. Litt smerter må du forvente resten av graviditeten. Det er ikke en kritisk tid med hensyn til nyren. Lykke til med resten av svangerskapet. Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...