Gå til innhold

Ising/smerte i tenne, Emaljemangel?


ChrisC

Anbefalte innlegg

Jeg våknet opp i dag og kan ikke spise noen ting (bare veldig myke ting) fordi jeg får J.. vondt i to av tennene mine, jeg kan også ikke trykke ned på de uten å få vondt eller spise noe hardt, men jeg får ikke vondt om jeg bruker tunga for å stryke over tanna (Det er på overflaten av 2 bakre tennene på kjeven) Kan det være tegn på for lite emalje på de to tenne? Jeg har hatt det problemet lenge men det har alltid gått over etter noen dager, men nå har det kommet tilbake og er mye verre.

Hørte at man kan kjøpe tannkrem til det, må jeg pusse tennene helt vanlig med denne tannkremen da eller bruke den på annen måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sensodyne og ja du pusser som vanlig. Fungerer gjør den også om dette er ising pga følsomhet.

Anonymkode: 7d8c0...fca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, ChrisC skrev:

Jeg våknet opp i dag og kan ikke spise noen ting (bare veldig myke ting) fordi jeg får J.. vondt i to av tennene mine, jeg kan også ikke trykke ned på de uten å få vondt eller spise noe hardt, men jeg får ikke vondt om jeg bruker tunga for å stryke over tanna (Det er på overflaten av 2 bakre tennene på kjeven) Kan det være tegn på for lite emalje på de to tenne? Jeg har hatt det problemet lenge men det har alltid gått over etter noen dager, men nå har det kommet tilbake og er mye verre.

Hørte at man kan kjøpe tannkrem til det, må jeg pusse tennene helt vanlig med denne tannkremen da eller bruke den på annen måte? 

Hvis det er vondt å tygge ned høres det ikke ut som emaljeproblemet.

Anonymkode: 93e45...53f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er vondt å tygge ned høres det ikke ut som emaljeproblemet.

Anonymkode: 93e45...53f

Det er ikke på hele tanna, det er et punkt hvor jeg føler at nervene blir påvirka av trykk og luft, hvis det var hull så hadde jeg hatt vondt hele tiden vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange årsaker til det, alt fra bihulebetennelse, betent rot, emaljeslitasje til overbelastning på tanna. Ta deg en tur til tannlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 9.7.2017 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Sensodyne og ja du pusser som vanlig. Fungerer gjør den også om dette er ising pga følsomhet.

Anonymkode: 7d8c0...fca

Jeg har også ising i tennene. Jeg må prøve sensodyne. Mulig det kan hjelpe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...