Gå til innhold

Drømme-tråden (en reise til magiverden hver natt)


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

hei. her ønsker jeg vi kan legge ut drømmer som er rare/spesielle som vi husker. så kan vi snakke om drømmene og kanskje flere opplever samme type drømmer... det er spennende med drømmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blomsterfluen

togtur mot monsun og tornardo i kina.

 

jeg var i toget og gikk på jentedoen. men den skrullete gale gamle mannen fulgte etter meg på doen mens jeg prøvde å låse døra med nøkkelen inni den ødelagte dørlåsen. en gammel dame satt da inne med meg mens jeg gjorde nummer2, og en kraftig streng korea/kina-mann som liknet på kim yong un, kom inn og spurte om vi hadde tenkt på monsun og tornardo og at tornardo hadde drept 8000 folk i kina i 2008, og at nå skulle det være syndeflod i kina dit vi reiste til med toget nå. da sa jeg at jeg var redd for tornardoer. da svarte han meg surt "du vett jo ingenting, det er syndeflod det blir nå, ikke tornardo", mens jeg satt på do, og kom på at jeg måtte jo skjule det nakne skrittet mitt for denne korea/kina-mannen. vi var så i et åpent fly (hvor vi kunne gå ut på terrassen å se på skyene mens vi reiste med flyet) og da blåste det og flyet begynte å falle ned av snøen og vinden og vi begynte å fryse til is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å drømme:) Det er som å dra til en annen verden, og det er rart hvor naturlig alt er.. At vi kan fly er det ingen som stiller spørsmål ved:). Men i natt hang jeg med Shopie Elise, hehe. hun bloggern.  Vi delte hår tips.. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg glemmer drømmer ganske fort, og de jeg husker er som regel de som var veldig ekle. Dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

nattens drøm:

jeg var på tur i skogen i ei kempingvogn og måtte drite. kempingvogna satte seg da på vertikal, og da kunne jeg drite i skogen ved at driten falt ut. men driten traff senga, og kampingvogna lånte jeg bare. kampingvogna kjørte på autopilot. jeg prøvde å tørke og skjule drittlokta med jif, men en gutt fra min barndom med harri potter briller, luktet det og spydde på meg av bæsjelukta fordi han fulgte etter meg. jeg hadde bare en tynn strømpebukse på meg da jeg gikk ut døra i barnepsykiatrien der jeg var innlagt. jeg spurte pleierne der om kampingvogna, men det var bare en drøm der inni drømmen. en lyshåret autistisk gutt kom å klemte meg smertefullt, og sa "jeg må gjøre dette for at folk skal kjenne hvor godt det er å få mos". da sa jeg til pleierne, at de må mose ham, for at han skal vite at det ikke er noe godt. det sa de var en god ide. så var jef en bulldog i haugesund sentrum og snuste og klarte ikke gå så jeg bare la meg ned på bakken og sniffet.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømte at jeg var på tur til kjæresten min. Det var vinter og jeg kjørte egen bil. Men jeg fant ikke frem. Så kom jeg plutselig til et hyperluksuriøst hus som jeg syntes var helt grusomt. Alle inni huset var klyser. Kjæresten min var ikke der.

Så var jeg plutselig inne i et badekar og stod naken. Jeg tråkket på noe klær med litt avføring på. Dette måtte jeg skylle bort. Den yngste sønnen min som var en liten gutt lekte med bil i bidéet. Jeg måtte dra for dusjforhenget for jeg følte trang til å onanere. Jeg ville ikke at sønnen min skulle se meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

Jeg dro til min gamle lille barnebolig leilighet der jeg bodde før, og hadde et show jeg ønsket å vise "et x-faktor type show". Da ble leiligheten plutselig større og endret til et lite amerikansk tv-studio. Mamma løftet høyrearmen min med hvit hanske på som sklei av, for å vinke til Trump. hendene mine hadde hansker på fordi det var vinter. Da jeg så Donald Trump i publikum smilte mot meg, sklei min hvite hanske på min høyre hånd av hånden min, og jeg ble flau. Noen andre små ballettjenter gjorde show før showet mitt kom, men jeg lurte på hvorfor de gjorde sån,  da det var meg som skulle motta medaljen fra Trump i slutten av showet, fordi det var mitt show. Da tenkte jeg at det må være et pretendgame, slik at de andre barna tror de er i en rettferdig konkurranse, og at jeg vil vinne, uten at ungene tenker på at det bare er et pretendspill. Jeg satt på et hvitt venterom hvor en amerikansk gutt som haddeflydd til norge for å delta på showet, ga meg sin amerikanske avis før det var hans tur til showet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen

en drøm jeg hadde i juni i danmark:

den gamle snille hovedkontakten min hadde uhelbredelig leveekreft. hun sa hun skulle dø og at hun hadde max 4 år igjen. jeg prøvde å ungå å gråte mens jeg såg to brune øyneløse terninger trille på et bord i et mørkt rom.

 

jeg sendte henne sms for å spørre om hun hadde uhelbredelig leverkreft når jeg våknet.

 

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Føler ofte at om jeg husker en drøm( mer og mere sjelden) så har liksom underbevisstheten utrettet " et stykke arbeid" selv om drømmen er mye negativ.

Seint i går kveld tok jeg 20 mg zeldox etter lang tida opphold. Vet ikke helt hvorfor men det var etter en drøm som jeg ikke husker. Noe om hvordan jeg selv om det var veldig fristende ikke kjøpte et teppe eller noe fordi jeg ikke ville røpe hvor jeg bodde i en veldig uoversiktlig situasjon. Det var mye mer som jeg ikke husker men det kjentes så vanskelig at jeg tok en tablett.

Alt er ikke bare. Forteller man andre drømmer kan de lett bli engstelige så jeg håper ikke dere blir det.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Blomsterfluen

nattas drøm:

katt som jaget meg på usa hospitalen.

jeg såg en orangebrunspraglete katt som freste og var sinna og kom etter meg med en kattunge hengende fast under magen sin. hun kunne lese tankene mine og forstod at jeg var redd henne og hun trodde jeg ville ta ungen hennes. hun ble kalt lazycat fordi den gamle manne eigeren hennes døde på sykehuset. hun bet meg i høyre lår, og jeg tenkte at jeg bør sjekke meg for rabies, siden dette nå plutselig var i usa der rabies fins. legene ble sure. jeg satt på et venterom med en kafe med logo av et lysegrønt blad av et kornblad. her hadde vissnokk pappa vært å ventet på kreftresultater. jeg kjente memlig igjen hvor jeg satt der som barn. rabies var ikke lett å finne på blodprøven med en gang, så jeg måtte vente noen timer.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Jeg drømte at det lakk vann inn i huset. Hele huset ble ødelagt. Vannet kom opp av gulvene i 2 etasje og det skummet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, BamseLiten skrev:

Jeg drømte at det lakk vann inn i huset. Hele huset ble ødelagt. Vannet kom opp av gulvene i 2 etasje og det skummet.

 

 

Det har jeg drømt også, at elva ble stor og det kom vann inn i huset. Vi måtte sitte på taket, og jammen ble det flom her. Men det rammet ikke vårt hus da, tror det er noe med underbevisstheten. Det flommer over inni en selv på en måte, det er for mye. Tror man da må sortere følelser og tanker,og fokusere på nuet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det har jeg drømt også, at elva ble stor og det kom vann inn i huset. Vi måtte sitte på taket, og jammen ble det flom her. Men det rammet ikke vårt hus da, tror det er noe med underbevisstheten. Det flommer over inni en selv på en måte, det er for mye. Tror man da må sortere følelser og tanker,og fokusere på nuet. 

jeg har drømt dette om vann:

 

Jeg var i en storby, og det var en asteroide som krasjet på jorden. Så kom flere gigantiske bølger, og jeg måtte holde på skyskrapene for å overleve bølgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

jeg har drømt dette om vann:

 

Jeg var i en storby, og det var en asteroide som krasjet på jorden. Så kom flere gigantiske bølger, og jeg måtte holde på skyskrapene for å overleve bølgene.

Ja da flommer det over i underbevisstheten...tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ja da flommer det over i underbevisstheten...tror jeg. 

ja. denne drømmen her var også om astroide og vann:

 

astroide kom og lagde flysturtlyd og krasjet i jorda. da astroiden krasjet så blåste den lokale sanfransisco aktig bro ned og istykker og vinden kom og tok oss og vi måtte holde oss fast i dører. det ble oversvømmelse omigjen og omigjen fordi krasjet. vi måtte flukte i en underjordisk rømningsbase, men vannet gjorde at det ble høyt trykk under der når vannet steg, så vi måtte bruke oksigenflasker og måtte kjempe oss oppover i ganger for å overleve trykket. alt på jorda var oversvømmet. en mann lagde oksigen av runde steiner som han satte inntil hverrandre i et vannfat, og de ristet og lagde oksigendamp så vi fikk puste under jorda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Kan man ha psykotiske drømmer? Jeg sliter i blant, og nå fort tiden med helt for jævlige drømmer. Det føles som om jeg er i samme state som når jeg har søvnparalyse. Drømmene føles SÅ ekte, også etter at jeg har våknet. Det er aldri mareritt, men drømmene er veldig sjuke. Drømmer om mordere som skader folk på de verst tenkelige måter, og at kroppen min har alvorlige, dødelige feil som ingen oppdager. Huff. Våkna nettopp fra en sånn drøm nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

ja. denne drømmen her var også om astroide og vann:

 

astroide kom og lagde flysturtlyd og krasjet i jorda. da astroiden krasjet så blåste den lokale sanfransisco aktig bro ned og istykker og vinden kom og tok oss og vi måtte holde oss fast i dører. det ble oversvømmelse omigjen og omigjen fordi krasjet. vi måtte flukte i en underjordisk rømningsbase, men vannet gjorde at det ble høyt trykk under der når vannet steg, så vi måtte bruke oksigenflasker og måtte kjempe oss oppover i ganger for å overleve trykket. alt på jorda var oversvømmet. en mann lagde oksigen av runde steiner som han satte inntil hverrandre i et vannfat, og de ristet og lagde oksigendamp så vi fikk puste under jorda.

Ja man kan ha mange drømmer om vann. Jeg drømte at fjellene her raste sammen, men egentlig var det mitt indre som raste sammen og alt var bare kaos. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet
Akkurat nå, franklyscarlet skrev:

Kan man ha psykotiske drømmer? Jeg sliter i blant, og nå fort tiden med helt for jævlige drømmer. Det føles som om jeg er i samme state som når jeg har søvnparalyse. Drømmene føles SÅ ekte, også etter at jeg har våknet. Det er aldri mareritt, men drømmene er veldig sjuke. Drømmer om mordere som skader folk på de verst tenkelige måter, og at kroppen min har alvorlige, dødelige feil som ingen oppdager. Huff. Våkna nettopp fra en sånn drøm nå. 

Er det forresten mange her som husker drømmene sine som om de var dager? Jeg husker mange drømmer i ukesvis, månedsvis og årevis. I detalj. Og drømmer ofte det samme om og om igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, franklyscarlet skrev:

Kan man ha psykotiske drømmer? Jeg sliter i blant, og nå fort tiden med helt for jævlige drømmer. Det føles som om jeg er i samme state som når jeg har søvnparalyse. Drømmene føles SÅ ekte, også etter at jeg har våknet. Det er aldri mareritt, men drømmene er veldig sjuke. Drømmer om mordere som skader folk på de verst tenkelige måter, og at kroppen min har alvorlige, dødelige feil som ingen oppdager. Huff. Våkna nettopp fra en sånn drøm nå. 

Alt går vel an i drømme, jeg har opplevd mye på det planet. Ofte er det skyggesider av oss selv...tror jeg, vi kommer langt hvis vi stopper opp og møter monsteret i drømmene. Da møter man sin egen frykt, og den vil da forsvinne. Det er vi som kjemper en kamp med oss selv...frykten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...