Gå til innhold

Er tinder bare en sex app?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 timer siden, Lillemus skrev:

Hvorfor MÅ du absoluitt date da? Jeg tror du vil være best tjent med å droppe denne type dating en stund og heller satse på å "finne deg selv" og komme over eksen. Det virker ikke som du er klar til å gå videre med en annen ennå.

Jeg behøver ikke å date for jeg har det fint som jeg har det. Jeg savner jo en mann. Men jeg vil  heller ha et fint liv enn å gå på evig jakt og bli såret hele tiden. 

Jeg har bestemt meg for å bare gjøre som jeg føler for. Og ta hensyn til meg til hva jeg vil og orker. 

Det er ikke anvisningene på date som var verst for meg. Det er anvisningene etter lange relasjoner , der jeg har blitt avvist som om jeg kun var en førstedate. Men sannheten var at vi hadde vært sammen i lang tid.  Det var det verste. Og det gjør meg mer sårbar i møte med nye situasjoner. Jeg er dårligere innstillt på det hele. Men viktigste er å ta hensyn til sine egne følelser og sette grenser og gjøre som man vil :)

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
18 minutter siden, Gargamel skrev:

Kanskje du kunne gjort det klart på profilen at du ikke vil ha sex på første date? 

Tror ikke det er nødvendig. Ethvert oppegående mennesker forstår at det er for tidlig å ha sex på første date med et menneske de ikke kjenner vel 🙄

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er nødvendig. Ethvert oppegående mennesker forstår at det er for tidlig å ha sex på første date med et menneske de ikke kjenner vel 🙄

Anonymkode: 4bbb0...523

Ja nettopp. Da slipper du å kaste bort tid på de som ikke er oppegående i dine øyne.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
35 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja nettopp. Da slipper du å kaste bort tid på de som ikke er oppegående i dine øyne.  

Det er sant.  Noen mennesker synes det er helt greit med sex på første date. Men etter min mening så synes jeg at det er for tidlig når man ikke kjenner hveandre fra før. Altfor tidlig. Jeg tror at de som er seriøse og ordentlig interessert vil først bli kjent fremfor å ha sex på første date. 

Jeg husker at jeg datet en mann i februar. Han forsøkte seg på sex på første date med meg. Jeg synes han var flott og ble revet med. Endte med at jeg sugde han. Og fysj jeg angret. For etter det hørte jeg ingenting i fra han på flere uker. Da han kom tilbake for kontakt så kunne han skrive litt og så forsvinne. Tilslutt ignorerte jeg henvendelsene hans for det virket veldig useriøst og kan jo tyde på at han hadde flere damer som han holdt på med. Jeg testet meg etterpå. Fikk vite at jeg er frisk. Men tenkte at dette her gjør jeg aldri igjen. Er sprøtt å bare suge en fremmed på slutten av første daten etter min mening. Jeg følte tiltrekning men slike ting ender ofte dårlig. 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sant.  Noen mennesker synes det er helt greit med sex på første date. Men etter min mening så synes jeg at det er for tidlig når man ikke kjenner hveandre fra før. Altfor tidlig. Jeg tror at de som er seriøse og ordentlig interessert vil først bli kjent fremfor å ha sex på første date. 

Jeg husker at jeg datet en mann i februar. Han forsøkte seg på sex på første date med meg. Jeg synes han var flott og ble revet med. Endte med at jeg sugde han. Og fysj jeg angret. For etter det hørte jeg ingenting i fra han på flere uker. Da han kom tilbake for kontakt så kunne han skrive litt og så forsvinne. Tilslutt ignorerte jeg henvendelsene hans for det virket veldig useriøst og kan jo tyde på at han hadde flere damer som han holdt på med. Jeg testet meg etterpå. Fikk vite at jeg er frisk. Men tenkte at dette her gjør jeg aldri igjen. Er sprøtt å bare suge en fremmed på slutten av første daten etter min mening. Jeg følte tiltrekning men slike ting ender ofte dårlig. 

Anonymkode: 4bbb0...523

Du får være mer bevisst på egne grenser neste gang.  Enig i at det ikke er naturlig eller viktig med sex på første date hvis målet er et langsiktig forhold. Det var nok et faresignal sånn sett at han var så ivrig fra starten av. (Lett å være etterpåklok, så klart:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Gargamel skrev:

Du får være mer bevisst på egne grenser neste gang.  Enig i at det ikke er naturlig eller viktig med sex på første date hvis målet er et langsiktig forhold. Det var nok et faresignal sånn sett at han var så ivrig fra starten av. (Lett å være etterpåklok, så klart:))

 

 

Det er helt sant :) . Jeg kom på å tenke på alt jeg har lært gjennom livet mitt. Jeg har faktisk lært at vi kan alle gjøre saker og ting som vi i fornuftens tilstand vet at vi aldri burde gjort. Det er veldig lett å skynde seg ut i det. Man får en følelse av å ønske å føle seg akseptert. Ønske nærheten. Ønske bekreftelse på at man er god nok, osv. Men med å være rask utpå så kan man gjøre seg selv vondt verre. Det er derfor veldig viktig å lytte til sin indre fornuft, istedet for å bli slått ut av følelser. 

Jeg har en tendens til å bli sint på meg selv, fordi jeg ønsker fremgang etter siste brudd. Jeg ønsker å komme meg videre. Ønsker å date. Men jeg kan føle at ønsket er der for at jeg skal føle at jeg har klart å komme meg videre å funnet en, på lik linje med hva min eks mulig har klart. Blir veldig dumt å tenke sånn, for har jeg behov for å overbevise noen? Egentlig ikke. Jeg har derfor begynt å skrive ned mine følelser , tanker og hvordan handle fornuftig med konklusjon til meg selv som egenterapi. Det hjelper meg veldig. 

Det var en som ville treffe meg i dag. Han sa at dersom kjemien stemte så lurte han på om vi kunne gå hjem til han, og ta litt vin eller noe. Jeg mener at det er et forslag som ikke passer meg. Og alarmene skriker med en gang i fornuften min. De skal jeg lytte til. Jeg lyttet ikke alltid til slikt før, men for at livet mitt skal være best mulig så lytter jeg til dem nå :). 

:) Ja man har mye å lære i denne verden. Og en sak er sikker: Jeg er slett ikke over eksen min ennå, men jeg har klart å gjøre store fremskitt. Og med å gå i feile retninger nå kan føre dårlig hen. Viktig å lytte til egen fornuft og hva en mener en kommer lengst med i lengden. 

Vet ikke om de som inviterer hjem på første date, mulig kun er ute etter sex og ikke forhold. Man skulle tro at alle ville ha forhold egentlig, men det er jo noen som tydeligvis ikke vil binde/ forplikte seg og. 

Langt skriveri dette, men tror du forstår hva jeg mener. Synes svaret ditt var fornuftig. :) 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var en som ville treffe meg i dag. Han sa at dersom kjemien stemte så lurte han på om vi kunne gå hjem til han, og ta litt vin eller noe. Jeg mener at det er et forslag som ikke passer meg. 

Jeg tenker at dette er noe jeg kunne funnet på å gjøre på første date om det føltes riktig der og da. Det er definitivt ikke noe jeg ville avtalt eller avklart på forhånd. En nettsjekker som forsøkte å avklare slikt på forhånd ville vært helt uaktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Xtra skrev:

Jeg tenker at dette er noe jeg kunne funnet på å gjøre på første date om det føltes riktig der og da. Det er definitivt ikke noe jeg ville avtalt eller avklart på forhånd. En nettsjekker som forsøkte å avklare slikt på forhånd ville vært helt uaktuell.

Jeg mener det samme. Altså om jeg gikk på en første date og kjemien var riktig. Og han tilbydde å være med hjem for en vin, så hadde jeg følt at det kunne vært greit. Men å avtale det på forhånd og si at dersom  kjemien stemmer så håper jeg at du kan bli med meg hjem.. fikk meg til å få kalde føtter. 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker
På 18.7.2017 den 18.50, AnonymBruker skrev:

For min del høres det ut som om han bare var ute etter sex. 

Anonymkode: 4bbb0...523

Ja, jeg forsøker å luke de ut. Det er ikke lett. Jeg har skrevet med ganske mange. Noen forsvinner underveis. Men jeg bruker tid på å finne ut hvem jeg vil treffe. Vil ikke treffe hvem som helst. Har hatt nok av tilbud om treff. Men jeg må ha en god magefølelse for at jeg ønsker det. Å bare gå ut å treffe noen i løse luften har jeg gjort før, det ender om regel dårlig. Så er nok smart å sile ut, og bruke litt tid på det :) 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dummeste melding jeg har fått på tinder på en stund: en fyr skrev at han hadde mange elskerinner så han kunne ikke gå på date med meg allikevel. Godt at han sa det ;) . Han skrev at han heller ville knulle de enn å date meg. Og at han heller ville knulle de enn meg. Makan så ueriøst ! 

Anonymkode: 4bbb0...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...