Gå til innhold

Er det noen jobber eller yrker du synes det er veldig rart at noen ønsker å ha?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Man skal ikke ha noe i ubegrensede doser heller ikke jobb tror jeg bare. Det er kanskje det viktigste og at det er lovlig virksomhet. 

Anonymkode: 5322a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg ser ikke at det ville ha vært noe stort problem for meg å være begravelsesagent. Har stelt lik da jeg tok vakter på sykehjem i ungdommen. 

Men prest som skal komme på døra til å folk å melde om dødsbudskap, nei det ville aldri i verden ha greid.

Det er mange vanskelige yrker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg skjønner jo at en må ha en jobb, men jeg skulle virkelig vært i seriøs økonomisk knipe for at jeg skulle ha valgt jobb som parkeringsvakt, selger og markedsfører av diverse lurium og slankepiller etc men jeg tror heller ikke jeg hadde klart å jobbe med stell av mennesker på institusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
På 18.7.2017 den 11.26, AnonymBruker skrev:

Var man bare nok interessert i penger og makt kunne vi kanskje alle vært politiker eller professor. Yrker hvor det kun er de aller galeste som virkelig fosser frem virker det som.

 

Anonymkode: 5322a...f99

For å bli professor må man for det første gjennomføre en doktorgrad. Etterpå må man vise seg som en  faglig sterk forsker i mange år. Helst som en energisk og karismatisk person som stikker seg litt ut fra mengden. Man må kunne lede og inspirere andre. Man må skaffe prosjekt.  I tillegg kreves nok en god del flaks for å få en slik stilling i konkurranse med alle de smarte og ressurssterke som gjerne vil ha den.

Sånn er det "der jeg kommer fra". Mulig man får professortitler slengt etter seg andre steder,  men det tviler jeg på.

PS: lønna er sjokkerende lav i forhold til ansvar og kompetanse. PPS: jeg jobber ikke innen akademia selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Ønsker man høy lønn blir man i hvertfall ikke professor :lol: "Vanlige" politikere har heller ingen god lønn regner jeg med(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke hvorfor noen ønsker å være lege, bortsett muligens fra lønnen.

Fastleger som må takle allverdens av plager og ekle ting som byller, fissurer, kjønnssykdommer, vorter, feite føflekker m. m. Æsj og fysj!

Og er du spesialist innen f.eks. gynekologi må du glo kvinnfolk opp i dåsene hele dagen, hele uka, hele året! Æsj og fysj! 

Og er du spesialist i gastro-mage-tarm, må du forholde deg til slim, avføring, stank og andre ekle ting. Æsj og fysj! 

Forstår heller ikke at noen orker å jobbe som tannlege med alt det fører med seg av slim, dårlig ånde, råtne tenner, spytt og sikkel. Æsj og fysj! 

Anonymkode: 419db...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bare veldig rart at noen interesserer seg for politikk og stadig søker fornyet tillit. 😊

Anonymkode: 5322a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare veldig rart at noen interesserer seg for politikk og stadig søker fornyet tillit. 😊

Anonymkode: 5322a...f99

De er maktsyke narsissister?

Anonymkode: 1e558...847

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begravelsesagent

Prest

Søppelmann

Lærer ⬇️

Sykepleier (all respekt til dem, skjønner bare ikke at de orker)

Jordmor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 10.25, laban skrev:

Men jeg reagerer alltid når folk trekker fram det å "sitte i kassa på Rema" (saksopplysning: Rimi forsvant fra Norge for flere år siden) som bånn i bøtta.  For det første sitter man ikke i kassa hele dagen, og jeg forstår ikke hvorfor det er så mye verre å selge mat enn f.eks. klær. Man får en del kjeft, men det er også veldig mange som er hyggelige, og tiden går fort når det er mye å gjøre. 

Enig her. Det er jo mye mer dødtid i en jobb i klesbutikk enn en dagligvarebutikk. Hadde arbeidsutprøving i en leketøysbutikk en gang, holdt på å dø av kjedsomhet! Det var ingenting å gjøre. Er grenser for hvor mange ganger man kan tørke støv av de samme varene, haha 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbe på et kontor hvor en sitter ved PCen hele dagen eller ved et samlebånd hvor en gjør det samme hele dagen må være det verste for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Igrunnen først nå jeg har forstått hvor basert på frivillighet og hvor avhengig vi alle er av frivillighet i arbeidsliv og samfunnsliv. 

Anonymkode: 5322a...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Det er s vanskelig å kategorisere jobber i dag. Før i tida var det en gruppe jobber " som hadde med mennesker å gjøre" og en annen gruppe jobber hvor dette aspektet ikkenoe poengtert så sterkt. 

Husker at jeg begynte på et kurs i enkel programmering på kan ha vært nittitall hvor det ble understreket at alle jobber hadde medd " mennesker å gjøre" kanskje spesielt også data. 

I våre dager har jo nettopp " alle yrker noe med mennesker å gjøre".

Man ønsker jo også at folk raskt skal kunne skifte beite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men yrker som har mye med mennesker å gjøre er jo veldig krevende. Ser bare min gamle mor som insisterer på å stå opp tidlig hver dag å spise frokost blant annet før dagen går videre. Selv spiser jeg sjeldnere ogsjeldnere på morgenen og har lyst til å sove om natten og ikke stå opp så tidlig men det er aldri bare å ha med mennesker å gjøre derfor tilpasser jeg meg så godt jegKanskje. Mennesker betyr mye for meg.Speielt min mor😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...