Gå til innhold

Hvordan ser deres kriseplan ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer på om min er rar. Den står beskrevet litt lenger ned på siden under tittelen "Greier ikke å følge kriseplan/mestringsplan." (eller noe sånt).

Hva er deres punkter fra 1-4?

Anonymkode: d8e3a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 7/21/2017 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Lurer på om min er rar. Den står beskrevet litt lenger ned på siden under tittelen "Greier ikke å følge kriseplan/mestringsplan." (eller noe sånt).

Hva er deres punkter fra 1-4?

Anonymkode: d8e3a...83e

 

Øke Tolvon inntil 40 mg. etter ei dårleg natt. Om fortsatt dårlig søvn; inntil 7, 5 mg. Imovane.

Vurdere egenmelding. Og i såfall skal jeg ringe jobb og si meg syk. Ikke prøve fikse vikar selv og gå på jobb om jeg ikke får inn noen (som sist). 

Kontakte behandler/ fastlege. Vurdere sykmelding. 

Fortsette å komme ut på tur, men kortere turer enn vanlig.

Unngå isolasjon,  men også gi meg selv litt alenetid.

Kan spørre svigerdatter om hjelp med å hente barn om nødvendig

Unngå å sende mail på impuls

Gjøre EN ting om gangen i huset, i det minste ikke rydde andre steder enn på kjøkkenet når jeg lager middag.

Det er ikke med,  det glemte vi faktisk, men etter 1 eller 2 tunge uker, henvises TMS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/21/2017 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Lurer på om min er rar. Den står beskrevet litt lenger ned på siden under tittelen "Greier ikke å følge kriseplan/mestringsplan." (eller noe sånt).

Hva er deres punkter fra 1-4?

Anonymkode: d8e3a...83e

Har dere også med forebygging og tidlige tegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din kriseplan er ikke "rar". De aller fleste kriseplaner ser slik ut.

'

Anonymkode: e1303...501

Det var bra :)

Anonymkode: d8e3a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Villanda skrev:

Har dere også med forebygging og tidlige tegn?

Ja, jeg har med det også i kriseplanen min.

Anonymkode: d8e3a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 timer siden, Villanda skrev:

 

Øke Tolvon inntil 40 mg. etter ei dårleg natt. Om fortsatt dårlig søvn; inntil 7, 5 mg. Imovane.

Vurdere egenmelding. Og i såfall skal jeg ringe jobb og si meg syk. Ikke prøve fikse vikar selv og gå på jobb om jeg ikke får inn noen (som sist). 

Kontakte behandler/ fastlege. Vurdere sykmelding. 

Fortsette å komme ut på tur, men kortere turer enn vanlig.

Unngå isolasjon,  men også gi meg selv litt alenetid.

Kan spørre svigerdatter om hjelp med å hente barn om nødvendig

Unngå å sende mail på impuls

Gjøre EN ting om gangen i huset, i det minste ikke rydde andre steder enn på kjøkkenet når jeg lager middag.

Det er ikke med,  det glemte vi faktisk, men etter 1 eller 2 tunge uker, henvises TMS

Hva betyr TMS?

Anonymkode: d8e3a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr TMS?

Anonymkode: 

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva betyr TMS?

Anonymkode: d8e3a...83e

Noe sånt som Transkraniel magnetstimulering. Ble forklart at det er litt i "slekt" med ect,  men har mindre bivirkninger.  Tror man får noen elektroder på hodet, men man får ikke kramper,  og det gjøres ikke i narkose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius

Kriseplan har ikke jeg. Følger med her i håp om å få innspill til å lange en selv. Tenker jeg trenger å ha en når jeg etter hvert skal prøves i arbeid og forhåpentligvis bli godkjent til å søke delt ufør.

Hva bør være Med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, BamseLiten skrev:

Kriseplan har ikke jeg. Følger med her i håp om å få innspill til å lange en selv. Tenker jeg trenger å ha en når jeg etter hvert skal prøves i arbeid og forhåpentligvis bli godkjent til å søke delt ufør.

Hva bør være Med?

Spørs sikkert på hva du sliter med. Jeg er bipolar og har blant annet med "tidlige tegn på forverring" og "hva kan gjøres for å hindre videre utvikling", og "hvis krise, hva gjøres da", og så er det en del punkter under disse igjen. 

Du kan laste ned en app om kriseplan. Der står det hva som bør/kan være med. 

Anonymkode: d8e3a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har ingen kriseplan annet enn at jeg må kontakte DPS ved forverring.

Anonymkode: 024b0...c90

Da er du inne i "dps-systemet"/går til behandling der, da. Men for hvor lenge? Jeg f.eks. kan ikke bare ringe dps ved forverring når jeg ikke "går der".

I fjor gikk jeg til behandling på dps, og da hadde jeg jeg en slik avtale at jeg på dagtid kunne ringe hvis ting ble for vanskelige å takle. Hvis ikke terapeuten var tilgjengelig akkurat der og da og jeg måtte snakke med noen andre, var de veldig nøye med å spørre om jeg var innunder dem/gikk til behandling der. Ville nok blitt avvist og bedt om å kontakte fastlegen hvis jeg ikke var det. Gikk der i et halvt år, ca. 

Anonymkode: d8e3a...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da er du inne i "dps-systemet"/går til behandling der, da. Men for hvor lenge? Jeg f.eks. kan ikke bare ringe dps ved forverring når jeg ikke "går der".

I fjor gikk jeg til behandling på dps, og da hadde jeg jeg en slik avtale at jeg på dagtid kunne ringe hvis ting ble for vanskelige å takle. Hvis ikke terapeuten var tilgjengelig akkurat der og da og jeg måtte snakke med noen andre, var de veldig nøye med å spørre om jeg var innunder dem/gikk til behandling der. Ville nok blitt avvist og bedt om å kontakte fastlegen hvis jeg ikke var det. Gikk der i et halvt år, ca. 

Anonymkode: d8e3a...83e

Ja jeg går til behandling der og har gjort det i 2 år. Så får jeg se hva som skjer når jeg er ferdig der.

Anonymkode: 024b0...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Til meg står det tidlige varsler/utsatte perioder. 

- hva jeg skal gjøre

- hva jeg kan gjøre

- hva jeg bør gjøre 

hvem jeg kontakter 

hvilke strategier er prøvd ut. (Har en hel liste med ting som kan roe meg ned eller vekke meg opp igjen) 

Ringeliste med telefonnummer til alle på listen 

Vi kaller det mestringsplan vi da, kriseplan høres så mye mer despressivt ut. Mestring er noe du klarer. Om det så er å be om hjelp, så klarte du det :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...