Gå til innhold

P piller sikkerhet ved litt forsinket pille etter pillefri uke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jente, 18

Har brukt p piller en stund nå, tar pillen omtrent klokka 18 kvar dag. Hadde en pillefri uke sist uke, da jeg skulle begynne igjen glemte jeg pillen slik at jeg tok den halv 1 om natta istedenfor 18 om kvelden, slik at den ble tatt cirka 6,5t for sent. Dette var på lørdag kveld sist uke, lurer på om jeg er sikker mot graviditet nå siden den første pillen ble litt forsinket? Dagen etter dette tok jeg pillen klokka 22 siden dette passer mine rutiner bedre, dette har jeg fortsatt med og har tatt pillene til omtrent klokka 22 kvar dag etterpå. Er jeg fortsatt like trygg mot graviditet?

Anonymkode: aaa8e...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er jo en ’12 timers regel’ ang forsinkelse, så det skulle holde, men det er det ‘farligste’ å glemme pille i starten av en syklus. Hvilken pille bruker du? Noen typer har bare 4 dagers pause, og da har man mer å gå på. Hvorfor i det hele tatt ha månedlige pauser? Du kan hoppe fra brett til brett på de fleste piller og kanskje helt slippe menstruasjon.

 

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...