Gå til innhold

Trenge råd. Forskyve mens med primolut!


sportyjente 26

Anbefalte innlegg

sportyjente 26

Hei! 

Eg har eit spørsmål ang det å utsette menstruasjonen med primolut. Eg vil utsette den pga av ein større skulderoperasjon 20 sept.

Ganske sikker på eg hadde eggløsning 15 juli, og  forventa mens no komande fredag/laurdag. Det kan vere litt uregelmessig, men siste tida har det stemt ganske godt med ein syklus på rundt 28 dager. Tenkte at det er best å utsette/Forskyve no i god tid i forkant. Har aldri prøvd slikt før, så er litt skeptisk på å kludre til syklus i etterkant.

Har ein primolutkur liggande. Men kva vil du anbefale meg å gjer? Eg vurderte å starte idag, men det har eg då ikkje gjort. 

Kan eg starte feks å ta en tbl no ikveld?

Må legge til at eg går fast på tramagetic OD 150 mg - gjer det noko for primolut?

På forhånd takk..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det er ikke dumt å starte i god tid med å flytte menstruasjonen, Start med en gang og ta 1 tablett 3 ganger dagl. (Du rekker bare en tablett i kveld !). Det er 30 tabl i pakken, så du kan utsette i 10 dager. Et par dager etter siste pille vil du få menstruasjon og en ny syklus. Lykke til, vennlig hilsen Mette

PS du kan kombinere med Tramagetic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...