Gå til innhold

Noe feil har jeg gjort i oppdragelsen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sønnen min ble konfirmert i år. . Han fikk litt penger til konfirmasjonen. Ikke så mye som mange andre. For 1 måned siden døde min far plutselig. Jeg er alenebarn og min far hadde ikke noen formue, bare gjeld. Så jeg stod alene om begravelsen. Jeg lånte pengene til min sønn for å betale begravelse og gravstøtte. Pengene skulle han ha til førerkort så jeg hadde tid til å betale tilbake. Men må vil han plutselig ta mopedlappen. Jeg trodde at han forstod at jeg ikke har betalt tilbake pengene ennå og at han var forståelsesfull pga situasjonen. Men nei, det var han ikke. Det er ikke sånn jeg har oppdratt han. Er lei meg og har dårlig samvittighet pga han ikke får tatt mopedlappen 

Anonymkode: da1df...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg opplevet noe lingnende da jeg var i tidlig ungdom. Min mor tok en for henne viktig reise med til min far. 

Jeg tror din sønn kanskje vil skjønne og forstå og kanskje være enig når han blir en del eldre.

Anonymkode: 936e6...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke nødvendigvis gjort noe feil i oppdragelsen selv om tenåringsbarn er selvopptatte og lite forståelsesfulle ;) 

Forsøk å finne en utvei som begge kan leve med, f.eks. ved at dere skjærer ned på utgiftene /reduserer på forbruket for å skaffe pengene litt raskere. 

Det blir flere slike valg og prioriteringer ettersom man blir eldre. Han har ikke vondt av å delta i den prosessen. Siden det var hans penger på et vis, kan det være lurt å finne et alternativ til å bare sette det hele på vent. Men få fram at det som brukes på mopedlappen, reduserer beløpet som vil stå igjen til bilførerkort, det er en del av valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...