Gå til innhold

forkortet menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Siste menstruasjon kom en uke for sent, og varte kun i 5 dager, og den varer vanligvis i 7-8 dager. I tillegg blødde jeg mindre de dagene enn jeg vanligvis ville gjort. Er dette verdt å bekymre seg over? Kan legge til at jeg har vært svært stresset i det siste, så stresset og urolig at jeg opplever somatiske symptomer på dette som leamus, hodepine, nakkesmerter etc. Har riktig nok vært stresset en god stund, eller har psykisk(e) lidelse(r) som gjør at jeg ser særdeles urolig meste parten av tiden, og har ganske høy puls. Men dette med menstruasjonen har gjort meg svært bekymret. Jeg er også bekymret om jeg kan være gravid, noe jeg egentlig vil tro er fullstendig umulig med tanke på at jeg virkelig ikke kan huske at jeg noen sinne har hatt sex (er 18 år). Frykter forøvrig at jeg kan ha hatt sex uten at jeg husker det, men sliter med å se hvordan dette skal være mulig. Uansett, hva kan dette skyldes? 

Anonymkode: 738a1...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ta en graviditetstest for en sikkerhets skyld, det er enkelt og så er den mulighet utelukket. I din alder skal det ikke så mye til for at menstruasjonssyklus blir litt annerledes, så det vil man ikke bry seg om, men bare se an.

Hvis du føler deg urolig og har høy puls, må man tenke på om du kan ha forhøyet stoffskifte. Unormalt stoffskifte kan også virke inn på menstruasjonene. Det kan undersøkes ved en blodprøve hos din fastlege. Så bestill en time.

Vennlig hilsen Mette

PS du kan gjerne gi tilbake om resultatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei. Takk for svar! Har tatt en graviditetstest, og den var negativ. Har forøvrig også bestilt time hos fastlegen.

Anonymkode: 738a1...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mette Moen, Gynekolog

Fint, og husk å nevne det om stoffskifteundersøkelse (andre symptomer på høyt stoffskifte er: vekttap, løs avføring). Hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...