umakenverdt

Vanlig med dårlige dager også uten spesiell grunn?

32 innlegg i emnet

Skrevet (endret)

På ‎25‎.‎07‎.‎2017 den 22.00, umakenverdt skrev:

Jeg har de siste månedene vært inne i en relativt god periode, jeg har sett bedring. Jeg har hatt tilbakesteg og dårlige dager også, men de har vært færre og mer håndterbare. Jeg har klart å unngå onde sirkler som har vart over lengre tid.

Jeg vet at det er vanlig å ha dårlige dager, noen dager er bedre enn andre og slik skal det også være. Det jeg lurer på er om hvorvidt det er vanlig at perioder blir dårlige helt uten at man kan finne en årsak - eller en grunn. De negative tankene skremmer meg i dag og jeg klarer ikke håndtere dem på en akseptabel måte. Jeg kan ikke tro at jeg i den senere tid har følt at jeg ikke bare er til bry og at jeg faktisk er en akseptabel person. Jeg kjenner det som jeg fortjener å straffes og ikke fortjener noe.

Ja det er vanlig, selv om en tenker positivt, eller er positiv. Det hjelper jo noe det.  Noen har kronisk nedstemthet.  Hvis en er nedtrykt eller deprimert, eller har det dårlig på andre måter, så er dette ikke noe straff. I sånne situasjoner trenger en trøst, oppmuntring, og føle seg verdsatt.  Gode venner er viktig her, men uansett så har man behov for  trøst. Du har jo ikke gjort noe alvorlig galt , har du vel ?

Endret av FGT

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk, alle sammen. Jeg setter pris på svarene og prøver å håndtere dårlige perioder bedre i det videre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 28.7.2017 den 17.35, umakenverdt skrev:

Takk, alle sammen. Jeg setter pris på svarene og prøver å håndtere dårlige perioder bedre i det videre.

Fått deg en kjøretur i sommer? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 minutter siden, XbellaX skrev:

Fått deg en kjøretur i sommer? 

Ja, fikk meg bil for noen uker siden 😊 Det er utrolig spesielt å ha egen bil. Er litt redd den ennå, men følelsen av å kjøre alene når jeg vil er utrolig. Har vært på et par utflukter med den og det er en enorm frihetsfølelse.

5 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, umakenverdt skrev:

Ja, fikk meg bil for noen uker siden 😊 Det er utrolig spesielt å ha egen bil. Er litt redd den ennå, men følelsen av å kjøre alene når jeg vil er utrolig. Har vært på et par utflukter med den og det er en enorm frihetsfølelse.

Se der ja, du klarte det :) grattis ;) 

Anonymkode: 27a90...820

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, umakenverdt skrev:

Å kjøre bil er deilig. - Gratulerer og enjoy!!  🚙😄

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, umakenverdt skrev:

Gratulerer! Jeg håper du får mange nydelige høstturer i den også :-)

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det var faktisk mulig for meg også å lære! Nå må jeg bli vant å kjøre med bilen min, og så blir det nok mange turer i den fremover :) 

2 personer liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med bil! :-) Utrolig kult

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, umakenverdt skrev:

Så gøy :D Gratulerer!

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrevet (endret)

Jeg føler at jeg som oftest har en grunn til mine dårlige dager, men på en måte så har jeg mye å være glad for på de dårlige og. 

Når jeg har dårlige dager, så takler jeg situasjoner mye dårligere. Jeg gjerne henter frem problemer fra fortiden og lar de prege meg ganske hardt. Når jeg har bedre, så ser jeg lysere på det. 

Endret av Mina1
1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 25.7.2017 den 22.33, umakenverdt skrev:

Vi mennesker er så rare, jeg forstår det ikke. Må kanskje bare vente og håpe at det går seg til og ikke ta store avgjørelser nå. Forsøke å ikke gjøre dumme handlinger. 

jeg har perioder med mani, da lagwr jeg morsomme grove eventyr om natta, og ler og har det gøy. men jeg har ikke noe psykisk sykdom, og ivertfall ikke mani/bipolar. så det er nokk helt normalt å ha dårlige/overdrevne gode dager uten grunn. det sier ivertfal personalet til meg.

1 person liker dette

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden