Gå til innhold

Søker venner


amissa

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette men prøver her inne. Hadde vært kjekt med en kategori for vennskap på forumet. Jeg har få venner og har veldig lyst til å bli kjent med andre som sliter psykisk. Finnes det en slik tråd? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner behovet ditt, men jeg tror egentlig det er uheldig å velge sine venner ut fra om de har en psykisk lidelse. Man kan også veldig lett grave seg lengre ned i kjelleren sammen. 

Kanskje det beste bare er å leve et så normalt liv som mulig, og diskutere sykdom med helsevesenet. Og ha de vennene man liker, med eller uten psykisk lidelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, amissa skrev:

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette men prøver her inne. Hadde vært kjekt med en kategori for vennskap på forumet. Jeg har få venner og har veldig lyst til å bli kjent med andre som sliter psykisk. Finnes det en slik tråd? :) 

Kan du ikke skrive et innlegg hvor du redegjør for og utdyper ønsket ditt, så kan eventuelle interesserte sende deg personlig melding? Det er en veldig grei og nyttig funksjon. Da beholder man anonymiteten til man ev. ønsker å oppgi personalia osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Mulig du har rett men jeg synes det er vanskelig å bli ordentlig kjent med "normale" folk. Føler ikke at jeg har så mye til felles med de og det er vanskelig å åpne seg opp for folk som ikke sliter og kanskje ikke forstår hvordan det er å leve med psykisk sykdom (klisje, men sant). Selv om det blir mer og mer åpenhet rundt og fokus på psykisk helse er det fortsatt en del fordommer der. Jeg trives også mye bedre rundt likesinnede, elsker rare folk og de som ikke er helt a4 :P 

Endret av amissa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...