Gå til innhold

Hvordan "havnet" du på doktoronline?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg havnet her fordi jeg forsøkte å finne ut hva som var galt med meg ved hjelp av dr. Google ;) Fant ut at det jo var mange gærninger her så kanskje noen kunne finne ut hva som feilte meg også. Madelenemie fant det ut :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var veldig ensom med min diagnose og hadde mange spørsmål. For meg å tilfeldigvis finne dette stedet var som å finne en skatt. Har lært mye bra men også ting jeg kunne vært fior uten. Ble mer forsiktig og har sagt mindre etter at en av de mest profilerte innpå her gav uttrykk for å mislike meg og måten jeg skrev . Så nå prøver jeg å beskytte meg fra å bli såret ved å veie hvert ord. Blir ikke det samme men jeg setter fremdeles pris på DOL. 

Anonymkode: 9abc4...1e4

Sikker på at du ikke tolker vedkommede feil? Hvis det er den jeg tror, så mener ikke vedkommede noe vondt med det. Jeg har feiltolket mange ganger selv. 

Anonymkode: 519a2...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Jeg ble utestengt fra kvinneguiden for resten av mitt liv, så dermed så var det dette forumet som jeg kunne være på :) Ingenting annet å gjøre med det. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg ble utestengt fra kvinneguiden for resten av mitt liv, så dermed så var det dette forumet som jeg kunne være på :) Ingenting annet å gjøre med det. 

Hva skjedde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke lenger hva som gjorde at jeg fant dol, men det var i enten 98 eller 99. Husker ennå første gangen jeg logget på småprat og prøvde å finne ut av hvordan det fungerte og hva som skjedde der inne.

Endret av frosken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hit rundt 2002. Usikker hvordan jeg fant siden. Slet med tvangstanker/ocd. Har vært litt frem og tilbake med aktivitet, men har fått utrolig mye god hjelp her inne, både fra NHD, og andre brukere. Ingen nevnt ingen glemt 😘 Het først Doljenta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

umakenverdt

Huff, jeg kom i kontakt med forumet da jeg søkte etter informasjon om selvmord/selvmordstanker. Jeg begynte å lese og tilslutt turte jeg å skrive noe selv også. Jeg er utrolig glad jeg gjorde det når jeg ser tilbake. Jeg har fått masse hjelp her og selv om jeg kom inn på en litt trist måte, så har jeg lært utrolig mye siden da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kanuttius
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig godt å ha dette stedet å kunne åpne seg.

Anonymkode: 581cb...914

Absolutt. 

Personlig ramlet jeg inn på ett forum for tvillingforeldre når jeg satt våken om nettene men halsbrann og enorm mage. Senere fant jeg KG og har vert modde der flere ganger. Når jeg ble psykisk syk for 15 mnd siden begynte jeg å henge her inne. Har fått masse svar som har avlastet fastlegen min og psykologen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg satt og leste nyheter på dagbladet.no og at det der var en lenke til noe som het doktoronline. Dette var i august 1997 og resten er historie... Men at jeg skulle henge her inne fremdeles, 20 år etter at jeg virkelig ikke trodd!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
16 timer siden, issomethingwrong skrev:

Hva skjedde?

Det som skjedde var at jeg og eksen kom i et brudd. Jeg hadde skrevet anonymt om hvor lei meg jeg var på kvinneguiden. Han hadde dumpet meg. Jeg ga han linken slik at han kunne lese hvordan jeg hadde det. Noe jeg aldri skulle ha gjort. Han startet en bruker der, og begynte da å skrive om oss på kvinneguiden.  

Var litt krangel mellom oss to. Men så roet det seg. Vi var enige i at vi ikke var sure på hveandre lenger. Vi møttes igjen 3 ganger. Hadde sex. Etter det å ville han ikke vite av meg igjen. Gikk inn på kvinneguiden og skrev åpentlyst med alle andre. Jeg ble veldig såret. Forsøkte å få kontakt med han. Noe jeg aldri skulle ha gjort. Jeg ble utestengt for å ha laget flere profiler i den fasen fordi jeg følte meg urettferdig utestengt.  Altså han pratet med moderatorene om at jeg forsøkte å kontakte han, og dermed ble jeg hele tiden kastet ut, og jeg gjorde en feil i kjærlighetssorgen... Jeg laget nye brukere. Vi hadde begge to kranglet der inne. Jeg var i sterk kjærlighetssorg. Jeg synes det var litt drøyt å bli kastet ut for resten av livet for det. Han ble på sin side hyllet der inne som seiersherren., og offeret. Han ba folk ut, og skrev at de kunne prate om dette med meg over en vin osv.  Var veldig vondt. Og det er vondt fremdeles. Er ikke så godt å bli dumpet etter å ha hatt sex, for så å få den motstanden med fanklubber på forum for han mot meg, samt en livsvarig utestengelse fra moderatorene som tydeligvis ikke forsto seg på min side i situasjonen. 

Men forstå det den som vil. Jeg føler det er bedre å være på et forum der han ikke er nå. Siden det endte sånn. Da er det bedre å være her. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utrolig godt å ha dette stedet å kunne åpne seg.

Anonymkode: 581cb...914

Jeg er enig i det. Er godt å kunne få åpne seg litt. Få råd fra andre fra utsiden. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Havnet" her som følge av en masse tvil og usikkerhet rundt den første diagnosen jeg fikk av en psykolog på DPS. Jeg mente den kunne være feil, og det viste seg at NHD var helt enig med meg om det. 

Diagnosen har senere blitt endret av tre psykiatere fra to ulike sykehus. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant DOL høsten 1998. Jeg var relativt fersk tilbake i jobb etter svangerskapspermisjon og satt vel og googlet etter noe småbarnsrelatert. Eller googlet og googlet fru Blom – det fantes vel ikke da, så det var vel Alta Vista ellerhvadethet. ;) Men iallfall – husker at noe av det første jeg så på forsiden var en melding fra Dr Anker "Lullemus har født!" Jeg ble jo litt nysgjerrig - hva/hvem er dette, liksom? Jeg forbandt det navnet med dukketeateret Askepott og Lillemusmeg. :D Men det fikk meg iallfall inn på småbarnsforum, og etterhvert mest over på Åpent. 

Endret av morsan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Jeg må ærlig si at dette forumet er det beste jeg har vært på av norske forum. Ingen hetsing. På kvinneguiden og diskusjon var det så mye hetsing, drittslenging og mobbing av andres problemer. 

Så kjære brukere her inne: Dere er hyggelige! Den må dere ta til dere :) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Fordi man strever med å bryte ut av " dårlige sirkler" i livet sitt. Tror mye handler om det og da prøver man " alt" fordi man føler seg så fortvilet at man ikke klarer seg like godt som " Alle andre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pga grunn av psykdom. Og den gangen hadde en NHD som kunne svare skikkelig, og holdt litt kustus her.

Anonymkode: 1fb84...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Siden jeg alltid har vært interessert i legevitenskap, leste jeg alltid legespalten i hjemmet når jeg var på besøk hos besteforeldrene mine. Der leste jeg artikkelen om DOL, husker Christian Anker poserte med å lytte med stetoskop på en dataskjerm. Jeg syntes det var mye interessante problemstillinger å lese om her inne, samtidig med at jeg hadde mine egne saker jeg kunne få litt mer klarhet i. På den tida slet jeg en del med uavklarte psykiske problemer som igjennom årenes løp viste seg å være bipolar lidelse. Hadde jeg ikke fått råd om å bytte fastlege her på DOL, vet jeg ikke hvordan livet ville blitt... NHD har gitt nyttige råd. Spesialister som har vært tilknyttet DOL oppigjennom har også det. Andre medlemmer har delt sine erfaringer og meninger. Jeg har forsøkt å dele mine. Hvor godt jeg har gjort det kan jo diskuteres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...