Gå til innhold

Ble ør av å bruke mindwave eeg headsett i natt, skader bluetooth hjernen?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Jeg har et gratis eeg program som jeg kan studere mine gamma, thetra, beta og alpha og raw eeg og REM sleep databølger på pcen min ved å ha på meg mindwave mobile bluetooth eeg headset på hodet mitt. Jeg prøvde å få tracket rem søvnrn min med dette i natt. Men da ble jeg ør og susete i hodet og datt litt bort mens jeg såg på pcskjermen å fulgte med på eeg bølgene mine, mens jeg hørte på lydbok og prøvde å få sove. Bølgene fra raw eeg dataene hoppet noe så inni hampen til highspike når ørheten kom, og utegelmessig hjerterytme holdt meg våken til 04 tiden i dagmorges. Jeg tok igjen de manglende søvntimene i dag ettermiddag på sofaen. Jeg måtte tilslutt i 03 tida i natt, ta av meg headsettet fordi jeg ble så susete. Når jeg gikk på toalettet mens jeg hadde på headsettet, så datt bluetooth signalet ut og da ble jeg bra i hodet igjen. Kan bluetoothstrømninger i eeg headset skade hjernen?

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei hjernen er nok like god (eller dårlig? :P ) som før, bluetooth er trygt trenger ikke bekymre deg for det

Og du, det det er jo bare et leketøy, tror ikke du bør legge så mye vekt på resultatene

 

Anonymkode: fdd7f...5ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei, Bluetooth har for liten effekt. Mer sannsynlig at headsettet er for trangt eller at det kommer slitsom, høy- eller lavfrekvent støy fra headsettet. 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei hjernen er nok like god (eller dårlig? :P ) som før, bluetooth er trygt trenger ikke bekymre deg for det

Og du, det det er jo bare et leketøy, tror ikke du bør legge så mye vekt på resultatene

 

Anonymkode: fdd7f...5ca

Ok. Men det er ikke bare et leketøy, men også et budget home research brainwave utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Men det er ikke bare et leketøy, men også et budget home research brainwave utstyr.

Nå fikk jeg noe morsomt å google på bussenturen:-)  Jeg antar man kan registrere hjerneaktivitet med billig hjemmeutstyr. Det er jo ikke avanserte sensorer i og for seg. Lurer litt på hvorfor du gjør det, men en eller annen hobby skal man jo ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 28.7.2017 den 8.38, Gargamel skrev:

Nå fikk jeg noe morsomt å google på bussenturen:-)  Jeg antar man kan registrere hjerneaktivitet med billig hjemmeutstyr. Det er jo ikke avanserte sensorer i og for seg. Lurer litt på hvorfor du gjør det, men en eller annen hobby skal man jo ha. 

Jeg prøvde den litt i natt også, og jeg våknet i dag ør og susete i ørene. Jeg har sovet på dagen av denne suseørheten også. Ca 12 timer. Jeg prøvde det for å se rem bølgene mine neste dag, så tok jeg det av klokka 01.00 tiden i natt og sovnet godt etterpå. Men så våknet jeg i dag i 10.45 tiden med sinnsyk øresus uten pipelyden, bare som om øregangene vibrerer på en måte. Det må da ha noe med eeg headsettet å gjøre? Den er på 1000 aplitude på openeeg på pcen. Kan det være gor mye aplitude??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andreaswell

Om man leter etter "problemer" eller tegn på at noe er "galt" så finner man dem ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 timer siden, Andreaswell skrev:

Om man leter etter "problemer" eller tegn på at noe er "galt" så finner man dem ofte.

Jeg lette ikke etter problemer, jeg lette ikke etter en eneste dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 29.7.2017 den 16.13, Andreaswell skrev:

Om man leter etter "problemer" eller tegn på at noe er "galt" så finner man dem ofte.

Jeg er ikke intressert i sånne «leter etter problemer» kommentarer. Det var ikke det som var temaet i tråden.

 

Du og ab skal jo alltid terge meg med sånne kommentarer, og finner smutthull der dere kan kose dere med å skrive hypo/leter etter problemer svar.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
7 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg er ikke intressert i sånne «leter etter problemer» kommentarer. Det var ikke det som var temaet i tråden.

 

Du og ab skal jo alltid terge meg med sånne kommentarer, og finner smutthull der dere kan kose dere med å skrive hypo/leter etter problemer svar.

Huh? Jeg terger ikke. Det blir som at man leser om alle bivirkninger man KAN få av et medikament, kan banne på at en får en haug om man leser om de :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
2 minutter siden, Andreaswell skrev:

Huh? Jeg terger ikke. Det blir som at man leser om alle bivirkninger man KAN få av et medikament, kan banne på at en får en haug om man leser om de :) 

Ok. Men jeg har ikke lest om bivirkninger av å bruke eeg headset før, jeg bare merka det selv uten å lete. Det var helt grusomt hvordan jeg forsvant pga hjertebanken og øresus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
10 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Men jeg har ikke lest om bivirkninger av å bruke eeg headset før, jeg bare merka det selv uten å lete. Det var helt grusomt hvordan jeg forsvant pga hjertebanken og øresus.

Nei altså, om du hadde hatt hodepine dagen etter, ville du nok koblet den også opp mot headsettet. Sier ikke at dette kun gjelder deg, men mennesker generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...