Gå til innhold

Hvilke forsikringer har du?


Andreaswell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 timer siden, Andreaswell skrev:

Nei, bilforsikring står øverst som "vanlig" :P 

Begravelsesstøtte er en dekning som dekker begravelse opptil 45.000kr for de nærmeste (samboer/ektefelle og barn)

Hva skal du med det når du eier hus i tre etasjer, og har kaffemaskin og mobil til 10 000 hver?

Anonymkode: efb47...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, XbellaX skrev:

Det er kun fordi jeg fikk et spark bak til å saumfare dette rælet, noe jeg burde gjort for lenge siden....

Bare du har tur/reise og dyreforsikring så er du berga tenker jeg ;-)  

Men jeg har jo forsøkt å sette meg inn i det, men gir nesten opp før jeg har begynt. Det blir bare for mye informasjon for meg.

Har reiseforsikring gjennom fagforeninga, den har jeg aldri hatt bruk for og vet ikke heller hva den dekker. Jeg kontaktet dem ang. et kamera som druknet fordi det hadde kommet en dam med vann inn i teltet. Jeg fikk en mail tilbake med noen spøramål som jeg svarte på og etter det hørte jeg ikke mer. På mirakuløst vis så tørket kameraet opp etterhvert og nå fungerer det helt fint igjen. Så da gadd jeg ikke mase mer på dem. Men om det er sånn at man må henge på dem og mase for å få noe dekket så kommer jeg jo aldri til å benytte meg av den forsikringa uansett. Dyreforsikring har jeg og den har jeg desverre brukt mange ganger. Noen ganger har det vært direkteoppgjør, mens andre ganger har jeg betalt alt og fått tilbake fra forsikringen. De har vært greie og ryddige og selv om jeg har rotet med papirer så har de dekket det de skal. Men så må jeg også ha innbo, bolig og bilforsikring. De slipper jeg ikke unna. Men jeg aner ikke hva bolig og innboforsikringen dekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal du med det når du eier hus i tre etasjer, og har kaffemaskin og mobil til 10 000 hver?

Anonymkode: efb47...268

Hva er sammenhengen mellom kaffemaskin og begravelse? Tror du ikke at hvis en av ens aller nærmeste dør, er det greit å slippe å måtte tenke på hva man skal selge for å få råd til begravelsen og gravsteinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, laban skrev:

Hva er sammenhengen mellom kaffemaskin og begravelse? Tror du ikke at hvis en av ens aller nærmeste dør, er det greit å slippe å måtte tenke på hva man skal selge for å få råd til begravelsen og gravsteinen?

Da har man nok råd til å spare opp litt.

Anonymkode: efb47...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Trine skrev:

Men jeg har jo forsøkt å sette meg inn i det, men gir nesten opp før jeg har begynt. Det blir bare for mye informasjon for meg.

Har reiseforsikring gjennom fagforeninga, den har jeg aldri hatt bruk for og vet ikke heller hva den dekker. Jeg kontaktet dem ang. et kamera som druknet fordi det hadde kommet en dam med vann inn i teltet. Jeg fikk en mail tilbake med noen spøramål som jeg svarte på og etter det hørte jeg ikke mer. På mirakuløst vis så tørket kameraet opp etterhvert og nå fungerer det helt fint igjen. Så da gadd jeg ikke mase mer på dem. Men om det er sånn at man må henge på dem og mase for å få noe dekket så kommer jeg jo aldri til å benytte meg av den forsikringa uansett. Dyreforsikring har jeg og den har jeg desverre brukt mange ganger. Noen ganger har det vært direkteoppgjør, mens andre ganger har jeg betalt alt og fått tilbake fra forsikringen. De har vært greie og ryddige og selv om jeg har rotet med papirer så har de dekket det de skal. Men så må jeg også ha innbo, bolig og bilforsikring. De slipper jeg ikke unna. Men jeg aner ikke hva bolig og innboforsikringen dekker.

Har du forsikringene samlet et sted eller er de spredt? Du burde fått hjelp til å gå igjennom slike ting når hverdagen er tilbake og "alle" er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da har man nok råd til å spare opp litt.

Anonymkode: efb47...268

Forsikringer er nettopp for å slippe å spare opp til alle tenkelige og utenkelige hendelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1

Jeg har reiseforsikring for meg og barna mine, og innboforsikring. Ellers har jeg en forsikring på et forbrukslån: altså jeg forsikrer meg om at hvis jeg dør så vil lånet falle bort.. Hvis jeg blir arbeidsledig så vil jeg få en viss periode hvor jeg slipper å betale på lånet. Men lån er noe dritt å ha. Jeg jobber nå med å forsøke å få betalt det ned. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Andreaswell skrev:

Uff ja, stakkars.

Ja fødselen grua vi oss mest til også, men gikk overraskende bra! Hun begynte å føde på natten selvklart, vi våknet av den første valpen som peip. Forsto ingenting :lol: Den ene var dødfødt, men jaggu fikk jeg liv i den ved å blåse litt inn i munnen :) Alt gikk liksom på instinkt. Utrolig artig å være med på da!

Hahaaa, å miste mobilen i heissjakt høres ikke helt innafor ut :P Med dagens telefoner ville de vel blitt ødelagt bare fra en meter.

Fødselen er jo sikkert grei dersom alt går som normalt. Er mest ev. kjulte komplikasjoner jeg er stressa for. At jeg burde ringt veterinæren uten å skjønne at jeg burde det. Haha...ja, klart det må skje på natta :D Så bra at du fikk liv i den dødfødte valpen :)

Den skulle tåle støt, men ikke 9-etg-rett-ned-støt :lol: Alarmen funket fortsatt da, til min store fortvilelse morgenen etter. vurderte å kaste den i veggen for å få slutt på alarmen, men så kom jeg på hva den hadde vært igjennom dagen før og konkluderte med at et kast i veggen ikke ville gjøre nytta :P Så jeg måtte finne en bitteliten skrutrekker og få skrudd opp dekselet for å få ut batteriet. Stress!!!! Jeg som nesten klikker bare av å ha på ventilatoren på kjøkkenet, jeg trodde jeg skulle gå ut av mitt gode skinn av den masete mobilen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, XbellaX skrev:

Har du forsikringene samlet et sted eller er de spredt? Du burde fått hjelp til å gå igjennom slike ting når hverdagen er tilbake og "alle" er tilbake.

Næh....eg har nå litt her og litt der. Noe i Storebrand, noe gjennom fagforeninga (som jeg burde finne ut om lønner seg eller ikke, ingen annen grunn for meg til å være medlem i den foreninga lenger) og dyreforsikring i Agria. Men hvor får man hjelp til sånt? NAV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Trine skrev:

Næh....eg har nå litt her og litt der. Noe i Storebrand, noe gjennom fagforeninga (som jeg burde finne ut om lønner seg eller ikke, ingen annen grunn for meg til å være medlem i den foreninga lenger) og dyreforsikring i Agria. Men hvor får man hjelp til sånt? NAV?

Ja, for eksempel. Ikke nødvendigvis hos saksbehandleren din (selv om noen av dem gjør dette også), -spør henne så kan hun evt hjelpe deg til rette person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, XbellaX skrev:

Ja, for eksempel. Ikke nødvendigvis hos saksbehandleren din (selv om noen av dem gjør dette også), -spør henne så kan hun evt hjelpe deg til rette person.

Psykologen ville ha et samarbeidsmøte med saksbehandleren i nav og fastlegen. Jeg kan ta det opp da, jeg trenger hjelp til å få litt kontroll både på forsikringer og andre utgifter. Jeg forsøker, men det har blitt for mye til at jeg klarer holde styr på alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...