Gå til innhold

Bærer plommetre frukt hvert år?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

I år er kun fire plommerkarter på treet. Kan aldri huske det har vært "mellomår"hvor treet ikke har båret frukter før om åra. Men jeg har lite greie på beskjæring  og treet er vel en 20 kanskje 30 år. Kan det være årsak. Lite regn i år her men det har ofte før. Vi har ellers et kirsebærtre som aldri har blomstret men slik har det alltid stått og skrantet.

Har noen noen tanker om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Sånt er vel sikkert lite å gjøre med men allikevel litt underlig. Men fullt klar over " at det nytter ikke å gråte over spilt melk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Dette er kanskje mye " sommerferietema" eller luksusproblem men svaret er kanskje bare" Alle er ikke like år"😊

Må være spennende studium biologi og sånn.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Vet så inderlig vell at alle dessverre ikke er så heldige at de kan hvile øynene på " et relativt uforurenset stykke natur" på utsiden av vinduet. Jeg tenker faktisk veldig ofte på hvordan et tilfeldig menneske i for eksempel Kina har det.

Har av og til tenkt på å "skrive" meg inn i et sånt stoff men man kan lett komme i trøbbel uansett hvor man er i verden spesielt om man skriver veldig dårlig. Det er ofte så mye som blir med tanken. Har lovet meg selv gjøre så mye i livet men det blir ofte bare med tanken. (Men alltid godt å innkassere noen menneskelige trekk synes jeg.)

Det er blitt altfor mange parenteser og klammer i mitt liv til å finne noen god og varig levevei. En skjebne jeg deler med så altfor mange dessverre i våre dager også. "What a weiste"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men årsaken til alt  vondt og " sygdom"er vel ikke for mye fritid alene. Problemet er når fritid er lutter plage eller oppleves som plage kanskje. Framtidsutsikter endres hele tiden.

Man bør kanskje fortrinnsvis tenke inne i sitt hode og iallefall ikke slippe ut noen fjert iallefall ikke i offentlig rom og snart kanskje ikke i privat rom heller hvis man har råd til noe privat rom ettersom fremtidsutsiktene snører seg mere sammen kanskje i kols eller liknende.

Eller i ganske vanlig galskap som dagrømmeri.

Alt er i endring og kanskje til det positive. Hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...