Gå til innhold

Når man har dunmet seg ut overfor noen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvis dere har dummet dere ut overfor noen, hvordan klarer dere å møte personen igjen? Hvordan tenker dere? Jeg er så skamfull at jeg ikke klarer det, derfor spør jeg nå om råd her i håp om at noen har. 

Anonymkode: 4ba15...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

yellow ledbetter

Uff. Det der er jo noe av det verste. Det kommer an på hvordan du har dummet deg ut, så klart. Har du vært slem eller ekkel mot noen, må du nesten be om unnskylding. Har du bare gjort noe dumt som stort sett har gått utover deg selv, er det beste å late som ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg dummet meg skikkelig ut for en sjef en gang. Hun og venninna mi har nesten helt likt navn. Jeg og venninna mi kan ha ganske grov humor, og jeg kom til å skrive til henne noe så inni granskauen grovt, men som jeg da fikk sendt til sjefen istedet. Det var ingenting annet å gjøre enn å skrive en påfølgende melding med beklagelse og en liten forklaring på at den var sendt feil. Fikk aldri svar tilbake, og jeg grudde meg utrolig mye til å gå på jobben igjen. Det gikk overraskende greit, og verken sjefen eller jeg nevnte det noen gang ovenfor hverandre. Det er maaange år siden, og er ikke i jobb nå.

Anonymkode: 75a27...c2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Hvis det er en fremmed person jeg ikke vil komme til å se i gjen... Da sier jeg til meg selv gang på gang at ja, jeg dreit meg ut - men det kan skje med alle og hva den personen måtte tenke om meg er faktisk ikke mitt problem. Er det personer jeg kjenner, pleier jeg stort sett å få ordnet opp i det. Hvis jeg blir sinna og slenger skikkelig med leppa, skjønner jeg gjerne i ettertid at jeg har vært urimelig. Da er det på sin plass å krype til korset og be om unnskyldning. Folk setter oftest pris på at man er real, så da ordner det seg som regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mina1

Du må tenke at vedkommende gjør sine feil i livet også. Det er ingen som går gjennom livet uten å gjøre feil. Ikke vær flau. Tenk på at du er bare et menneske. Det er vi alle sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Av og til føler vi oss dummere enn andre ser oss som også. Nå vet jeg jo ikke hva du har gjort eller sagt, men jeg vet av egen erfaring at jeg har brukt mye tid på å skamme meg over ting som andre knapt har lagt merke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Av og til føler vi oss dummere enn andre ser oss som også. Nå vet jeg jo ikke hva du har gjort eller sagt, men jeg vet av egen erfaring at jeg har brukt mye tid på å skamme meg over ting som andre knapt har lagt merke til.

Dette blir nok lagt godt merke til. Jeg har dummet meg ut og ødelagt så mye for meg selv at jeg vurderer å trekke meg helt unna. 

Anonymkode: 4ba15...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Av og til føler vi oss dummere enn andre ser oss som også. Nå vet jeg jo ikke hva du har gjort eller sagt, men jeg vet av egen erfaring at jeg har brukt mye tid på å skamme meg over ting som andre knapt har lagt merke til.

Her tror jeg du er inne på det vesentligste :-)

Anonymkode: 03444...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, yellow ledbetter skrev:

Av og til føler vi oss dummere enn andre ser oss som også. Nå vet jeg jo ikke hva du har gjort eller sagt, men jeg vet av egen erfaring at jeg har brukt mye tid på å skamme meg over ting som andre knapt har lagt merke til.

Vi lever bare en gang. Jeg forsøker å ignorere skammen, og bare tenke: jaja alle gjør feil og that it. Det er viktig å forsøke å ignorere skam. Heller lære av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1. august 2017 den 12.36, Mina1 skrev:

Vi lever bare en gang. Jeg forsøker å ignorere skammen, og bare tenke: jaja alle gjør feil og that it. Det er viktig å forsøke å ignorere skam. Heller lære av det. 

Jeg prøver så godt jeg kan. Men det er ikke lett :( 

Anonymkode: 4ba15...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1. august 2017 den 8.58, AnonymBruker skrev:

Her tror jeg du er inne på det vesentligste :-)

Anonymkode: 03444...a3d

Jeg prøver. Men hva når den andre personen endrer seg i væremåten overfor deg, hva skal man da tenke?

Anonymkode: 4ba15...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver så godt jeg kan. Men det er ikke lett :( 

Anonymkode: 4ba15...684

Jeg vet. Jeg har dummet meg forferdelig ut noen ganger. En var ovenfor en gammel forelskelse som jeg i dag faktisk fikk match med på tinder. Hahaha . Jeg har villt forelska i han i 16 årsalderen og oppførte meg helt sykt dumt. Men årene har gått siden den gang og jeg har skammet meg over det. Var flaut da vi matchet på tinder ;) . Tør ikke si et ord om han ikke sier noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøver. Men hva når den andre personen endrer seg i væremåten overfor deg, hva skal man da tenke?

Anonymkode: 4ba15...684

Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å bare ignorere skamfølelsene og la være å tenke at jeg ikke har ødelagt for meg selv. 

Anonymkode: 4ba15...684

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er grunnen til at jeg ikke klarer å bare ignorere skamfølelsene og la være å tenke at jeg ikke har ødelagt for meg selv. 

Anonymkode: 4ba15...684

Kan du si noe om hva du har sagt eller gjort, du er jo helt anonym her inne. Litt lettere å gi deg støtte også☺

Anonymkode: 3e7a8...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.7.2017 den 9.02, AnonymBruker skrev:

Hvis dere har dummet dere ut overfor noen, hvordan klarer dere å møte personen igjen? Hvordan tenker dere? Jeg er så skamfull at jeg ikke klarer det, derfor spør jeg nå om råd her i håp om at noen har. 

Anonymkode: 4ba15...684

Jeg kan av og til dumme meg ut i mine dårlige perioder hvor jeg bl.a får angst og blir paranoid. Sist gang dette skjedde dummet jeg meg ut ovenfor en mann jeg er interessert i. Han ble helt paff stakkar og unnskyldte seg for sin oppførsel som det ikke var noe galt med i det hele tatt. To dager etter episoden og jeg var blitt bra igjen, krøp jeg til korset og ba om unnskyldning. Jeg skrev en lang sms. Han skrev tilbake at det var helt i orden. Det tror jeg er viktig å huske. De fleste blir fornøyd hvis man ber om unnskyldning.

Det er litt vanskelig å gi deg råd for du skriver ikke i hvilken grad du har dummet deg ut. Har du gjort deg selv til latter eller er det noe mer alvorlig? Hvis det er noe alvorlig og du mener du har såret noen eller tråkket på noen synes jeg du absolutt bør kontakte den personen du har dummet deg ut ovenfor og be om unnskyldning eller forklare deg. Hvis du har gjort deg selv til latter og ikke har såret noen kan du kanskje, som en skriver så klokt her inne, tenke at alle mennesker gjør tåpelige og latterlige ting og prøve og børste det av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gondor skrev:

Jeg kan av og til dumme meg ut i mine dårlige perioder hvor jeg bl.a får angst og blir paranoid. Sist gang dette skjedde dummet jeg meg ut ovenfor en mann jeg er interessert i. Han ble helt paff stakkar og unnskyldte seg for sin oppførsel som det ikke var noe galt med i det hele tatt. To dager etter episoden og jeg var blitt bra igjen, krøp jeg til korset og ba om unnskyldning. Jeg skrev en lang sms. Han skrev tilbake at det var helt i orden. Det tror jeg er viktig å huske. De fleste blir fornøyd hvis man ber om unnskyldning.

Det er litt vanskelig å gi deg råd for du skriver ikke i hvilken grad du har dummet deg ut. Har du gjort deg selv til latter eller er det noe mer alvorlig? Hvis det er noe alvorlig og du mener du har såret noen eller tråkket på noen synes jeg du absolutt bør kontakte den personen du har dummet deg ut ovenfor og be om unnskyldning eller forklare deg. Hvis du har gjort deg selv til latter og ikke har såret noen kan du kanskje, som en skriver så klokt her inne, tenke at alle mennesker gjør tåpelige og latterlige ting og prøve og børste det av deg.

Flott skrevet. Enig med deg. Viktigste msn kan gjøre er å be om unnskyldning og lære. Bra egenskaper du har. 

Jeg mener at livet er for kort til å bli sure eller latterliggjøre  hverandres feil. Vi gjør alle mennesker noe feil / galt mer eller mindre. Ingen går gjennom livet uten å gjøre feil. Hadde vi levd livet vårt om igjen så vær sikker : vi hadde gjort feil eler dummet oss ut iblant da også :)

Det eneste vi kan er å leve videre og legge feilene bak oss , sier unnskyld .. tilgi , og se fremover. Vi får ikke livet igjen og lever bare en gang. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...