Gå til innhold

Drikker du melk?


Gjest Maggie55

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Vi drikker melk. Mye melk. Husker fra jeg var liten og mammas drev omkring alt med melk. Også hvor kostbarmelka på meieriet var. Gikkmye i brød og syltetøy.Jeg går å handler slik alt er nå. Når min mor er i " oppdragermodus" sier hun jeg kan velge hva sort melk jeg vil. Ellers ønsker hun gjerne helmelk men jeg ser at hun nå også drikker annen melk hvis jeg har kjøpt det. 

Jeg drikker selv skummet melk. Om du drikker melk. Hvilken sort tar du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker ikke melk fordi jeg blir litt dårlig i magen av det. Drakk melk før. Da jeg var liten drakk jeg helmelk, så begynte vi med lettmelk. Tror lettmelka var litt billigere og vi hadde dårlig råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Drakk helmelk som liten, men drikker ikke melk lenger. Tåler det ikke og laktosefri er ikke like god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melk er for kalver. Jeg drikker så å si ikke melk, de få gangene jeg gjør det så er det skummet melk. Jeg tåler ikke homogeniserte melkerodukter, det gir meg ganske store leddsmerter. Skummet mellk og fløte går bra da disse ikke er homogeniserte, noen andre magre meieriprodukter går også bra, ellers må jeg varmebehandle (koke) det og da går det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Maggie55 skrev:

Vi drikker melk. Mye melk. Husker fra jeg var liten og mammas drev omkring alt med melk. Også hvor kostbarmelka på meieriet var. Gikkmye i brød og syltetøy.Jeg går å handler slik alt er nå. Når min mor er i " oppdragermodus" sier hun jeg kan velge hva sort melk jeg vil. Ellers ønsker hun gjerne helmelk men jeg ser at hun nå også drikker annen melk hvis jeg har kjøpt det. 

Jeg drikker selv skummet melk. Om du drikker melk. Hvilken sort tar du?

Liker ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker skummet melk til brødmåltider, det vil vanligvis si 2-3 frokoster pr uke. De andre frokostene består av havregryn og yoplait dobbel 0-yoghurt, og da synes jeg ikke det passer med melk til. Forbruket mitt blir da 1 l skummet melk pr uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Jeg drikker melk, men kun skummet. Iskald skummet melk er godt. All annen melk smaker som fløte for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg drikker melk hver dag. Det siste året har jeg drukket skummet melk, og nå smaker det helt ok og godt. Den beste melka er imidlertid iskald fersk melk rett fra tanken - altså ikke pasteurisert eller homogenisert helmelk. Det er bare nydelig....! Har en slektning som er melkebonde, og når vi er der, ber jeg alltid om fersk melk, noe bonden setter veldig pris på :)

Drikker vel i snitt nesten en halv liter melk hver dag, og med fem personer i hus som er like glade i melk som meg, går det med noen liter i uka ja 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

jeg drakk skummet melk før. Nå bruker jeg h-melk på cornflaksen. ellers er melk ikke særlig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg drikker sjelden melk. Det hender det smaker med et glass til brødmat. Drakk melk hver dag tidligere og i oppveksten sikkert en halv liter hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke melk, men har mye melk i kaffen og litt i iskaffen.  Synes melk er godt, men kan ikke drikke så mye pga diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...