Gå til innhold

Når folk ikke betaler tilbake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Min mann tjener godt. Han har virkelig jobbet hardt for å nå dit han er i sin karriere og han gjør en god jobb. Mye overtid og seine kvelder. Mye bekymring og ansvar. I familien vår er det flere som strever økonomisk . Flere går på trygd. De kommer ofte med kommentarer og misunnelige bemerkninger ang penger. Ofte har vi lånt penger til familie og venner. Andre ganger legger vi ut for felles gaver eller ting vi er med på sammen. De lover alltid på forhånd at vi skal få penger igjen. Men så blir det bare stille. Hvis vi prøver å hinte om at de skylder penger blir det ubehagelig og vi sitter igjen med dårlig samvittighet. De har jo så dårlig råd "stakkars ". Så ender det med at vi ikke tørr å spørre mer. Samtidig ser vi at de gjerne sløser litt med pengene sine og kjøper det de har lyst på. 
Vi er egentlig gavmilde av oss og har lett for å gi men det er ingen glede i dette når man føler seg utnyttet. Hva tenkere dere om dette? 

Anonymkode: 8ac3b...64b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Det skjønner jeg godt. Jeg er ufør, men jeg gjør opp for meg. Dersom jeg spleiser eller låner penger. Det er normal folkeskikk. Jeg antar att det enkle er det beste, og ville sluttet å låne ut var jeg dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell

Det er bare frekt å utnytte andre slik! Bare slutt å lån bort penger, enkelt å greit. Har ikke noe med inntekt å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi er egentlig gavmilde av oss og har lett for å gi men det er ingen glede i dette når man føler seg utnyttet. Hva tenkere dere om dette? 

Anonymkode: 8ac3b...64b

Neste gang noen spør så svarer dere at - "Når dere har betalt tilbake det dere lånte sist kan dere få låne mer." Ang. spleisegaver kan en av snylterne ta seg av det neste gang temaet kommer på bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent praktisk ville jeg bestemt meg for et ca beløp jeg ville ønsket å være gavmild for og holdt meg til det. Ikke lånt penger som man erfaringsmessig ikke får igjen. Kjøp gaver separat og ikke legg ut. Kjipt å sponse noen når man får følelsen av å bli utnyttet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...