Gå til innhold

Hva er god nok grunn for å bli innlagt på dps?


Gjest anbr42

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Vanligvis er grunnen at poliklinisk behandling ikke fører frem.

Anonymkode: 64e00...3ce

Men jeg går jo ikke til poliklinisk behandlig. Jeg bare shitchatter med en psykepleier fra kommunen en gang i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Rådvilla skrev:

Men jeg går jo ikke til poliklinisk behandlig. Jeg bare shitchatter med en psykepleier fra kommunen en gang i måneden. 

Helt utilstrekkelig spør du meg.

'

Anonymkode: 64e00...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rådvilla skrev:

Jeg er ikke på en god plass mentalt sett nå.

Jeg synes du skal ta kontakt med fastlegen din så snart som mulig. Og kanskje kan du i tillegg be om en snarlig samtale med psykepleieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes du skal ta kontakt med fastlegen din så snart som mulig. Og kanskje kan du i tillegg be om en snarlig samtale med psykepleieren.

Ja, jeg ringer fastlegen i morgen tidlig for å få time i løpet av dagen. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Jeg har vært innlagt på DPS, da jeg hadde angst. Men hva det var godt for? Neppe noe som helst. Ikke akkuratt intensive saker. det der nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
16 timer siden, Rådvilla skrev:

Holder det å ha bipolar lidelse og føke seg sliten, og redd for å bli dårligere?

Hvordan gikk det?

Skulle tro det der var god nok grunn til å bli innlagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, stjernestøv skrev:

Hvordan gikk det?

Skulle tro det der var god nok grunn til å bli innlagt. 

Ba ikke om innleggelse, men snakket bare med legen min. Vi skulle se det litt an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Rådvilla skrev:

Ba ikke om innleggelse, men snakket bare med legen min. Vi skulle se det litt an. 

Så bra at du tok kontakt med legen. Hva med psykepleieren, kunne du be om hyppigere samtaler inntil videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært forferdelig dårlig psykisk i perioder hvor jeg hadde et så stort indre trykk at jeg trodde jeg ville få et nervesammenbrudd. Men så spurte jeg en psykolog ang innleggelse (bare på generelt ) og fikk vite at det kosterrund 20.000 i døgnet for en pasient. Etter dette vil jeg neppe påkoste noen slike utgifter med meg om jeg ikke ligger for døden.

Anonymkode: 990eb...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, frosken skrev:

Så bra at du tok kontakt med legen. Hva med psykepleieren, kunne du be om hyppigere samtaler inntil videre?

Legen ringte psykepleieren mens jeg satt der, og så skulle hun (psykepleieren) ta kontakt med meg i morgen. Så får vi se. Regner med at jeg iallefall får 1 samtale ekstra før neste ordinære time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har vært forferdelig dårlig psykisk i perioder hvor jeg hadde et så stort indre trykk at jeg trodde jeg ville få et nervesammenbrudd. Men så spurte jeg en psykolog ang innleggelse (bare på generelt ) og fikk vite at det kosterrund 20.000 i døgnet for en pasient. Etter dette vil jeg neppe påkoste noen slike utgifter med meg om jeg ikke ligger for døden.

Anonymkode: 990eb...25f

Jeg synes ikke at en bør ha dårlig samvittighet fordi en blir syk. Her i Norge er vi så heldige å slippe å betale for sykehusopphold selv. Og når det er slik, så er det bare å takke ja til sykehusopphold hvis en får tilbud om det. Det gjelder både for somatikk og psykiatri. Noen ganger _må_ en la seg behandle på sykehus, andre ganger kan en få tilbud om det. Ser ikke noe umoralsk i å takke ja til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært forferdelig dårlig psykisk i perioder hvor jeg hadde et så stort indre trykk at jeg trodde jeg ville få et nervesammenbrudd. Men så spurte jeg en psykolog ang innleggelse (bare på generelt ) og fikk vite at det kosterrund 20.000 i døgnet for en pasient. Etter dette vil jeg neppe påkoste noen slike utgifter med meg om jeg ikke ligger for døden.

Anonymkode: 990eb...25f

Slike beregninger er fryktelig tullete. For det første er tallet (om man skal regne slik) nærmere 5.000 enn 20.000 kroner. Dernest er slike beregninger utført ved å dele sykehusets totale kostnader (inkl. strøm, husleie, byråkrati, osv.) på antallet pasientdøgn. 

Måten man må regne på, som gir både et vesentlig riktigere bilde og mindre ubegrunnet skyldfølelse, er kostnaden ved en pasient mer i ett døgn (de faste kostnadene er gitt uavhengig av hvor mange som ligger der, mer eller mindre). Den blir vesentlig lavere. Og milevis fra 20.000 kroner i døgnet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Slike beregninger er fryktelig tullete. For det første er tallet (om man skal regne slik) nærmere 5.000 enn 20.000 kroner. Dernest er slike beregninger utført ved å dele sykehusets totale kostnader (inkl. strøm, husleie, byråkrati, osv.) på antallet pasientdøgn. 

Måten man må regne på, som gir både et vesentlig riktigere bilde og mindre ubegrunnet skyldfølelse, er kostnaden ved en pasient mer i ett døgn (de faste kostnadene er gitt uavhengig av hvor mange som ligger der, mer eller mindre). Den blir vesentlig lavere. Og milevis fra 20.000 kroner i døgnet. 

Takk for oppklaring;)

Anonymkode: 990eb...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innlagt på DPS en rekke ganger. Og terskelen for det er vel ikke så alt for høy, om man føler man virkelig trenger et sted der man får litt rutiner og rammer på hverdagen igjen. Du må gjerne sende meg en pm om du har spørsmål 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...