Gå til innhold

Vi må hjelpe jorda vår!


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Vakker film som gir info om klimaendringene menneskene har laget. Det skulle forresten blitt funnet opp batteridrevne fly.

 

Ta en titt på "Terra" på Netflix, det er en film man aldri glemmer. Jorda må få overlevelseshjelp av oss.

Endret av Blomsterfluen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Det forskes jo en masse har jeg hørt mye om på radio. Men alt er jo dessverre ofte forbundet med så store kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Håper ikke du misforstår. Jeg tenker også mye på alt jeg hører og ser men jeg synes alt bare er blitt farlig maktspill i dag så jeg har bare trukket meg bort fra alt sammen og går neppe en gang å stemmer. Det er ofte en vise ved valg og så er alt glemt. Det er viktig å tenke på mennesker også ikke bare natur føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
På 30.7.2017 den 22.45, Blomsterfluen skrev:

Vakker film som gir info om klimaendringene menneskene har laget. Det skulle forresten blitt funnet opp batteridrevne fly.

 

Ta en titt på "Terra" på Netflix, det er en film man aldri glemmer. Jorda må få overlevelseshjelp av oss.

Min ene guide heter Tellus, det er en gudinne :) Det betyr jo også jorden, hjelper meg med bakkekontakt hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
5 timer siden, Maggie55 skrev:

Håper ikke du misforstår. Jeg tenker også mye på alt jeg hører og ser men jeg synes alt bare er blitt farlig maktspill i dag så jeg har bare trukket meg bort fra alt sammen og går neppe en gang å stemmer. Det er ofte en vise ved valg og så er alt glemt. Det er viktig å tenke på mennesker også ikke bare natur føler jeg.

Ja jeg mente jo selvfølgelig alt liv på jorda. Vi mennesker kommer jo fra naturen, så hvorfor det ikke kom frem i innlegget mitt at vi må tenke på livet på jorden (inkludert oss mennesker), så skjønner jeg det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg sa det bare fordi jeg synes den menneskelige innsatsfaktoren ofte er den som misbrukes og ødelegges vel så mye med kriger og undertrykking og egentlig kanskje mye årsak til alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo vi som ødelegger jorda så at vi må forsøke å redde kan vi skylde oss selv for. Å gjøre at elektrisk, fremfor å bruke brennstoffer er jo fornuftig, men slett ikke uproblematisk. I Norge produseres det relativt miljøvennlig strøm. Men det krever ekstremt store inngrep i naturen, så selv om den energien vi produserer er fornybar, så setter den store spor. Men det er ikke mange land som har denne miljøvennlige energien som Norge har. De fleste kraftverk i verden er kull-, olje- og gasskraftverk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
9 minutter siden, Trine skrev:

Det er jo vi som ødelegger jorda så at vi må forsøke å redde kan vi skylde oss selv for. Å gjøre at elektrisk, fremfor å bruke brennstoffer er jo fornuftig, men slett ikke uproblematisk. I Norge produseres det relativt miljøvennlig strøm. Men det krever ekstremt store inngrep i naturen, så selv om den energien vi produserer er fornybar, så setter den store spor. Men det er ikke mange land som har denne miljøvennlige energien som Norge har. De fleste kraftverk i verden er kull-, olje- og gasskraftverk.

Ja. Kanskje vi nordmenn kunne funnet opp solcellepanel soldrevne norwegian fly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Ja. Kanskje vi nordmenn kunne funnet opp solcellepanel soldrevne norwegian fly...

Det hadde vært noe. Vingene kunne hatt en overflate av solcellepaneler. Men jeg vet ikke, det krever vel endel energi å holde et fly i lufta. De bruker jo veldig mye drivstoff. Kanskje det måtte vært så store batterier at det hadde blitt for mye vekt i flyet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...