Gå til innhold

17 år og Vannkopper


Nicklasskaar

Anbefalte innlegg

Nicklasskaar

Som tittel sier så er jeg 17 år og har fått vannkopper i syden!

Føler meg ganske kvalm, plaget av hodepine og selvsagt kløe!!!!!  Så det jeg lurer på om andre litt eldre som har hatt vannkopper vil dele sine egne erfaringer?

Hvordan dårlig dere var?

Sikkert veldig teit, men føler meg betrygget om jeg vet litt om andres mening og opplevelse med vannkopper. 

Er i syden forresten, bør jeg oppholde meg i solen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell

Et problem du kan møte på, er å bli nektet hjemreise. Vannkoppene må være helt tørre før du kan fly, noe som tar typ en uke etter utbrudd.

Kan lese mer her- https://www.nrk.no/livsstil/disse-sykdommene-far-du-ikke-fly-med-1.13617840

Ofte er det vel slik at ungdom og voksne kan bli meget syke av vannkopper. Sikker på at det er vannkopper du har?

Kan ikke si så mye mer, har ikke hatt det selv :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklasskaar
51 minutter siden, Andreaswell skrev:

Et problem du kan møte på, er å bli nektet hjemreise. Vannkoppene må være helt tørre før du kan fly, noe som tar typ en uke etter utbrudd.

Kan lese mer her- https://www.nrk.no/livsstil/disse-sykdommene-far-du-ikke-fly-med-1.13617840

Ofte er det vel slik at ungdom og voksne kan bli meget syke av vannkopper. Sikker på at det er vannkopper du har?

Kan ikke si så mye mer, har ikke hatt det selv :ph34r:

Ganske så sikker, både fått inni munnen, ørene, øyelokkene, absolutt hele kroppen utenom beina, kun et fåtall der.

 

 

Fått med meg det med hjemreise. Reiser om 6 dager så frykter må bli lengre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklasskaar

OPPDATERING, fått vannkopper på beina nå. Klarer så vidt bevege meg uten dundrende hodepine, dette er noe av det verste jeg har opplevd. Ikke for å snakke om halsen, klarer så vidt snakke uten å få vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Andreaswell skriver: Generelt blir ungdom og voksne ofte sykere av barnesykdommer enn (små)barn blir.

Jeg hadde røde hunder da jeg var på din alder (dette var før vaksinen fantes), og jeg tror aldri jeg har vært så dårlig, verken før eller senere. 

Jeg hadde en lærer som ble smittet av vannkopper da hans egne småbarn fikk det. Han kom tilbake på jobb etter to uker, utmagret og fremdeles med synlige utslett.

Jeg hadde vannkopper sammen med lillesøsteren min, hun var 5 år og jeg var 10 og dobbelt så syk også :(

Er  du på chartertur? Forsøk å kontakte noen fra reiseselskapet noen dager før hjemreisen for å få råd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, Nicklasskaar skrev:

OPPDATERING, fått vannkopper på beina nå. Klarer så vidt bevege meg uten dundrende hodepine, dette er noe av det verste jeg har opplevd. Ikke for å snakke om halsen, klarer så vidt snakke uten å få vondt. 

Vet ikke hvor i syden du er men jeg tror jeg ville ha kontaktet noen norske folk som jobber med reiseliv og spurt etter en lege. Det finnes gjerne norske leger/sykepleier på typiske turiststeder. Vannkopper er svært smittsomt. Noen kan også få komplikasjoner så det kan være greit å ha forhørt seg med helsepersonell. 

Anonymkode: 7bc89...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎31‎.‎07‎.‎2017 den 13.34, Nicklasskaar skrev:

Ganske så sikker, både fått inni munnen, ørene, øyelokkene, absolutt hele kroppen utenom beina, kun et fåtall der.

 

 

Fått med meg det med hjemreise. Reiser om 6 dager så frykter må bli lengre.. 

Det kan være lurt å ta kontakt med reiseforsikrings-selskapet ditt snarest for å avklare hvordan du skal forholde deg til hjemreisen.

Vet ikke om du allerede har fått tak i det, men det finnes kløestillende midler på apotek som kan lindre litt.

God bedring:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklasskaar

Hei og takk svar! 

 

Har vært hos legen i dag. Fått Polaramin mener jeg det heter og Paracet. Føler det verker veldig fremdeles i hode men antar det er normalt. 

 

Er i Santa Pola, Alicante 😊

Tusen takk for tips folkens! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...