Gå til innhold

ferie


Madelenemie

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Selv om det er fint å feriere i Norge, er det over det jeg i fremtiden ser jeg kan greie økonomisk.

Jeg er i Trondheim på Olavsdagene, jeg betalte 9800.- kr for leiligheten til meg og alle barna, 5 dager, det er mye billigere enn om vi skulle bodd på hotel. Leiligheten er veldig fin da:-)

Men så kommer billetter i tillegg. billettene til stiklestad betalte jeg 500 kr pr stk, billettene til Prince hyllest, 300 kr pr stk, og en annen konsert det samme.

Så er det alt det andre, kafeer, resturanter, museer osv...

Jeg er glad som har verdier å selge, ellers kunne jeg ikke greid overleve å skille meg, og det syns jeg er tankevekkende, at mange må forbli ulykkelig gift, bare fordi de ikke har råd til å skille seg, få et bedre liv, om enn nytt liv.

Noen av utgiftene har jeg skaffet meg selv, ved å insistere på å bo i felles bolig ( men jeg gjorde dette kun pga av de to yngste barna, selv min kjæreste ikke syns dette var noe lurt) , og siden min tidligere ektemann er rasende, vil han ikke betale bidrag i forhold til navs satser, selv om han tjener godt, han har tenkt å ta livet av meg ved å kvele meg økonomisk. (dette har andre forklart og jeg syns som det ser ut nå, at det er en del sannhet i det)

Det forundrer meg.

I tillegg er min mann en konservativ kristen, men kanskje fallhøyden da blir for stor, noen har sagt det, fordi hans kone er homofil. Men jeg har alltid tenkt vi skulle elske og ære og hjelpe hverandre, selv om jeg ikke lenger greier, skjule min homofile legning, så er jeg veldig glad i min mann. Det er en kjempetrist historie:-(

Og tristest ble den da han jeg elsker og holder av i så mye, startet hate meg.

Jeg er veldig lei meg, men vi har ferie, og jeg greier å betale alt jeg skal, og jeg håper jeg greier det fremover også.

Min kjæreste vil hjelpe meg, men for meg er det viktig, ikke få følelsen av å være en parasitt, men at jeg gjør alt jeg kan for å greie meg selv, slik at man ikke ligger andre man elsker til last.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andreaswell

Når det gjelder ferie i Norge, så finnes det en del alternativer til å leie en leilighet. Campinghytter, telt? 

Når det gjelder barnebidrag, så må han forholde seg til hva som er lovpålagt. Gjør han ikke det kan du få hjelp av NAV til å gi han tvangstrekk i lønn, i værste fall.

Klart fallhøyden er stor for en konservativ kristen ved å skille seg OG at ekskonen er homofil. Men det er da virkelig ikke din skyld, selvom han skylder på deg.

Tviler sterkt på at han hater deg, det er heller et skall av følelser for å ikke vise de ekte følelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
15 minutter siden, Andreaswell skrev:

Når det gjelder ferie i Norge, så finnes det en del alternativer til å leie en leilighet. Campinghytter, telt? 

Når det gjelder barnebidrag, så må han forholde seg til hva som er lovpålagt. Gjør han ikke det kan du få hjelp av NAV til å gi han tvangstrekk i lønn, i værste fall.

Klart fallhøyden er stor for en konservativ kristen ved å skille seg OG at ekskonen er homofil. Men det er da virkelig ikke din skyld, selvom han skylder på deg.

Tviler sterkt på at han hater deg, det er heller et skall av følelser for å ikke vise de ekte følelsene.

Hei!

Takk for svar.

Sist jeg undersøkte var det ikke rimeligere å leie campinghytte enn leilighet på airbnb

Men leiligheten er vel verdt pengene, wifi, og komfort. Og jeg er veldig trøtt for tiden.

Min mann må ikke forholde seg til det som er lovpålagt, jeg har feks fått mail av han at jeg verken skal ringe han, sende han sms eller mail, da jeg fikk denne mail av han var han faktisk på ferie med sin kjæreste i Paris, og da tenker man jo at man har tid til å svare.

For å få svar på svært grunnleggende ting, måtte jeg ta advokat....for en advokat måtte han svare, og derfor måtte jeg selge min bunad, billig på finn, også videre sølvtøy.

De detaljene er ikke så viktige, mer at så vanskelig er det. Og så vanskelig er det få bidrag, dvs at jeg må bruke advokat for å evt få de bidrag jeg trenger, kun for å få hverdagen til å gå mest mulig i null, og ikke i minus, 

Jeg har rett og slett ikke særlig flere muligheter for advokat, uten å selge bolig, jeg har solgt det jeg har kunnet, og jeg tror advokat regning nå siden juni er på 60 000 kr.

Det må midler til for å fortsette, det har min mann, men ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Tusen takk for at du svarte meg.

Jeg er frykelig fortvilt, og jeg har ingen å snakke med om det.

Og inn på min digipost kommer den ene regning etter den andre, og mer og mer og mer fortvilt blir jeg....

I dag skulle jeg på noe, men så kom regning fra fjell linjen, og jeg stivnet av skrekk, jeg forstår ikke hvordan greie betale alle disse regninger.

I tillegg, må jeg kjøpe det barna trenger, og to av mine barn, de to eldste, sier aldri takk for noe, enda når jeg har kjøpt klær til de det siste året, så er det fordi kjæresten ga meg penger...:-(

Jeg har ikke råd nesten til noenting mer.

Men det er helt ok, bare jeg greier betale alle regningene som kommer, og jeg blir så redd av å se dem, hver gang de kommer, ja så får jeg panikk:-(

Jeg har opprettet ulike kontoer nå, en som heter skolepenger, og en som heter komunale avgifter, ja sånn at jeg kan sette av et månedlig beløp, men jeg har skrekk, fordi min mann har oversikt, og jeg vet ikke når hva kommer, og ting er avsluttet, og når jeg starter på nytt sier de det blir dyrere, så jeg er i det man kaller deep sheet.

Takk for at du orket lese min fortvilelse:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Hvis dere er skilt (eller separert), og barna bor hos deg, så plikter han å betale bidrag. NAV hjelper deg med dette. Om han ikke betaler regningene han får fra NAV, blir han skyldig penger til staten, og du skal i alle fall ha en minstesum. Jeg kan ikke detaljene om dette, men NAV hjelper deg med alt, du trenger ikke privat advokat til det.

Når det gjelder oppgjør av fellesbo etter skilsmissen er det litt verre å få hjelp. Jeg er glad jeg skilte meg fra en grei mann, for å si det sånn. Vi tok ikke takst, en gang. Vi delte på skjønn, og ingen vet om det gikk i hans eller min favør, men vi er heldigvis ikke grådige eller smålige noen av oss, selv om vi ikke passet sammen etter noen år.

Og airbnb er kjempefint. Har ikke prøvd det selv, men mitt inntrykk er også at du kan få en fin leilighet vel så billig som en campinghytte med samme standard. Håper du har det fint på ferie, og at du kan få et ok forhold til eksmannen etter hvert. Enkelte får jo en knekk i selvbildet sitt når de blir forlatt, og da kan de ble både slemme og ekle, men siden han har ny kjæreste alt, så håper jeg han roer seg etter hvert. I det minste for ungenes skyld. Lykke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

NAV har økonomiske rådgivere også, som kan hjelpe deg med å sette opp budsjett så du kan disponere pengene sånn at de strekker til. Og har du rett og slett for lite inn til at du og ungene greier dere økonomisk, er det ikke usannsynlig at du har rett på bostøtte. Kontakt NAV og si hva du trenger hjelp til, så setter de nok opp en time til deg når du kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
31 minutter siden, Madelenemie skrev:

Tusen takk for at du svarte meg.

Jeg er frykelig fortvilt, og jeg har ingen å snakke med om det.

Og inn på min digipost kommer den ene regning etter den andre, og mer og mer og mer fortvilt blir jeg....

Står det så dårilg til økonomisk tror jeg nok jeg ville droppet ferien;(

Anonymkode: 2c73f...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

Jeg holder avtaler!

Og jeg kan ikke dra mine barn inn i en krig før jeg vet helt sikkert at det er en krig!

Jeg håper det beste, men bra har jeg det ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
28 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Takk for svar.

Sist jeg undersøkte var det ikke rimeligere å leie campinghytte enn leilighet på airbnb

Men leiligheten er vel verdt pengene, wifi, og komfort. Og jeg er veldig trøtt for tiden.

Min mann må ikke forholde seg til det som er lovpålagt, jeg har feks fått mail av han at jeg verken skal ringe han, sende han sms eller mail, da jeg fikk denne mail av han var han faktisk på ferie med sin kjæreste i Paris, og da tenker man jo at man har tid til å svare.

For å få svar på svært grunnleggende ting, måtte jeg ta advokat....for en advokat måtte han svare, og derfor måtte jeg selge min bunad, billig på finn, også videre sølvtøy.

De detaljene er ikke så viktige, mer at så vanskelig er det. Og så vanskelig er det få bidrag, dvs at jeg må bruke advokat for å evt få de bidrag jeg trenger, kun for å få hverdagen til å gå mest mulig i null, og ikke i minus, 

Jeg har rett og slett ikke særlig flere muligheter for advokat, uten å selge bolig, jeg har solgt det jeg har kunnet, og jeg tror advokat regning nå siden juni er på 60 000 kr.

Det må midler til for å fortsette, det har min mann, men ikke jeg.

Oj oj oj, er dette sant ? 

 Du har brukt 60.000 på advokat siden juni for å prøve å få farsbidrag ?

 Vet du hva du holder på med ? 

For å få bidrag kontakter du Nav og hvis du ikke har rett på bidrag er det vel fordi dere fortsatt bor under samme tak og at han har de samme utgiftene som før. 

Betaler du på lån, strøm, nrk , bil, forsikringer osv osv ? Betaler du halvparten av alle utgifter ved å bo der du bor ? 

Hvis han fortsatt er hovedforsørger inkl deg, så blir det ganske hårreisende å forlange bidrag. 

Det er helt spinnvilt å ha tanker om å bo under samme tak, samtidig som du vil bråke om advokat som du sannsynligvis ikke kommer noen vei med uansett,  så lenge han fortsatt er hovedforsørger.

Hvis det da er slik. Jeg går ut fra at det slik og at du fortsatt lever på uføretrygd ?

Jeg synes også det er håreisende å kjøpe så mange billetter til så mange i løpet av en ferie hvis du bare har uføretrygd og barnetrygd å leve av. 

Selv har jeg noe over 28.000 netto utbetalt i lønn hvis jeg velger avspasering i steden for overtidsbetalt. I tillegg til dette får jeg tilsammen utbetalt 4.800 i barnetrygd og farsbidrag og tenker at det hadde holdt med billetter til en ting, selv med min økonomi. 

Det skal ikke komme som noe sjokk at regning på fjellinjen kommer. Regninger skal prioriteres før ferie. 

Ferie sparer jeg til hele året rundt. Jeg har egen feriekonto og setter inn penger der når ALT annet er betalt først. 

Du kan ikke forvente at mannen din vil påta seg den samme rollen som tidligere Madelenemie. 

Jeg synser litt nå ang din økonomi, men jeg svarer ut fra hva som tidligere har kommet frem ang deres økonomi, samt at vi har sett at økonomi ikke er din sterke side, mildt sagt. 

Arrester meg om jeg tar helt feil og om situasjonen er en helt annen. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg holder avtaler!

Og jeg kan ikke dra mine barn inn i en krig før jeg vet helt sikkert at det er en krig!

Jeg håper det beste, men bra har jeg det ikke.

 

Det er ingen krigserklæring å be NAV om å kreve inn bidragene for deg. Men om du har advokathjelp vil jeg anta de kjenner til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

For å få bidrag kontakter du Nav og hvis du ikke har rett på bidrag er det vel fordi dere fortsatt bor under samme tak og at han har de samme utgiftene som før. 

 

 

 

 

Mulig jeg ikke leste godt nok, jeg forstod ikke at de fortsatt bodde under samme tak da jeg skrev mitt svar. Jeg tok det for gitt at hun hadde krav på bidrag, det vet jeg jo egentlig ingen ting om.

 

Jeg reagerte også på mengden billetter, de aller fleste med to inntekter og normal økonomi er jo nødt til å begrense slikt, særlig om man har mange barn.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Selv om det er fint å feriere i Norge, er det over det jeg i fremtiden ser jeg kan greie økonomisk.

Jeg er i Trondheim på Olavsdagene, jeg betalte 9800.- kr for leiligheten til meg og alle barna, 5 dager, det er mye billigere enn om vi skulle bodd på hotel. Leiligheten er veldig fin da:-)

Men så kommer billetter i tillegg. billettene til stiklestad betalte jeg 500 kr pr stk, billettene til Prince hyllest, 300 kr pr stk, og en annen konsert det samme.

Så er det alt det andre, kafeer, resturanter, museer osv...

Jeg er glad som har verdier å selge, ellers kunne jeg ikke greid overleve å skille meg, og det syns jeg er tankevekkende, at mange må forbli ulykkelig gift, bare fordi de ikke har råd til å skille seg, få et bedre liv, om enn nytt liv.

Noen av utgiftene har jeg skaffet meg selv, ved å insistere på å bo i felles bolig ( men jeg gjorde dette kun pga av de to yngste barna, selv min kjæreste ikke syns dette var noe lurt) , og siden min tidligere ektemann er rasende, vil han ikke betale bidrag i forhold til navs satser, selv om han tjener godt, han har tenkt å ta livet av meg ved å kvele meg økonomisk. (dette har andre forklart og jeg syns som det ser ut nå, at det er en del sannhet i det)

Det forundrer meg.

I tillegg er min mann en konservativ kristen, men kanskje fallhøyden da blir for stor, noen har sagt det, fordi hans kone er homofil. Men jeg har alltid tenkt vi skulle elske og ære og hjelpe hverandre, selv om jeg ikke lenger greier, skjule min homofile legning, så er jeg veldig glad i min mann. Det er en kjempetrist historie:-(

Og tristest ble den da han jeg elsker og holder av i så mye, startet hate meg.

Jeg er veldig lei meg, men vi har ferie, og jeg greier å betale alt jeg skal, og jeg håper jeg greier det fremover også.

Min kjæreste vil hjelpe meg, men for meg er det viktig, ikke få følelsen av å være en parasitt, men at jeg gjør alt jeg kan for å greie meg selv, slik at man ikke ligger andre man elsker til last.

 

 

 

Huff, litt av en situasjon du er havnet i, jeg har vondt av deg :(.

 

Men jeg er også enig i mye av det Nicklusheletida skriver over her, om hun har forstått situasjonen korrekt. Men ingen her kjenner jo hele situasjonen eller bakgrunnen for avgjørelsene som er tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
23 minutter siden, Xtra skrev:

Mulig jeg ikke leste godt nok, jeg forstod ikke at de fortsatt bodde under samme tak da jeg skrev mitt svar. Jeg tok det for gitt at hun hadde krav på bidrag, det vet jeg jo egentlig ingen ting om.

 

Jeg reagerte også på mengden billetter, de aller fleste med to inntekter og normal økonomi er jo nødt til å begrense slikt, særlig om man har mange barn.

Jeg vet ikke om alt har kommet frem jeg heller. 

Jeg forstår det slik at de bor under samme tak og jeg har aldri hørt om noen som mottar farsbidrag i en slik situasjon. 

 

 

Endret av Nicklusheletida
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Madelenemie skrev:

Noen av utgiftene har jeg skaffet meg selv, ved å insistere på å bo i felles bolig ( men jeg gjorde dette kun pga av de to yngste barna, selv min kjæreste ikke syns dette var noe lurt) , og siden min tidligere ektemann er rasende, vil han ikke betale bidrag i forhold til navs satser, selv om han tjener godt, han har tenkt å ta livet av meg ved å kvele meg økonomisk. (dette har andre forklart og jeg syns som det ser ut nå, at det er en del sannhet i det)

Har du i det hele tatt krav på bidrag så lenge dere bor under samme tak? For 14 år siden, da jeg flyttet fra min eks, hadde man ikke krav på bidrag om man bodde i samme blokk engang!

Jeg hadde forøvrig fått hetta om min eks hadde krevd at vi skulle fortsette å bo sammen etter bruddet - jeg har ikke hørt om noen som har valgt en slik løsning og har ingen tro på at det vil fungere. Hva sier kjæresten din til at du fremdeles bor sammen med eksmannen din? Det hadde jeg ikke godtatt tror jeg.

Og å dra på en så dyr ferie når du knapt nok har penger til å få hverdagen til å gå rundt - det gjør man rett og slett ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yellow ledbetter

Jeg misforsto visst også. Bor de sammen, så er det vel en annen situasjon. Så da er rådet mitt å flytte, og så ta en tur på NAV etterpå. Det er jo uholdbart å bo sammen med eksen. Det går ikke an å bli økonomisk uavhengig på den måten, og sikkert uholdbart på alle andre måter også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Hei, Madelenemie .

Dere får kose dere på Olavsfestdagene. Du har skaffet en ganske rimelig overnatting for så mange, og det er ikke så enkelt å få en mye billigere ferie i Norge. Jeg synes ikke det er det viktigste å bekymre seg for akkurat nå, selv om man kan diskutere det også. 

Jeg mener det er én ting du skal fokusere på nå, og det er å avgjøre konflikten om bidrag uten å bruke mye mer penger på advokat. Si til advokaten at du ikke kan bruke mye mer. Snakk med nav. Snakk med kjæresten din eller andre som kan hjelpe deg.

Om mulig bør du se på om du faktisk kan unngå å betale alle advokatutgiftene. Var det klart avtalt på forhånd?

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Å du befinner deg i en vanskelig situasjon, sender en klem og råder deg til å flytte fra din eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Selv om det er fint å feriere i Norge, er det over det jeg i fremtiden ser jeg kan greie økonomisk.

Jeg er i Trondheim på Olavsdagene, jeg betalte 9800.- kr for leiligheten til meg og alle barna, 5 dager, det er mye billigere enn om vi skulle bodd på hotel. Leiligheten er veldig fin da:-)

Men så kommer billetter i tillegg. billettene til stiklestad betalte jeg 500 kr pr stk, billettene til Prince hyllest, 300 kr pr stk, og en annen konsert det samme.

Så er det alt det andre, kafeer, resturanter, museer osv...

Jeg er glad som har verdier å selge, ellers kunne jeg ikke greid overleve å skille meg, og det syns jeg er tankevekkende, at mange må forbli ulykkelig gift, bare fordi de ikke har råd til å skille seg, få et bedre liv, om enn nytt liv.

Noen av utgiftene har jeg skaffet meg selv, ved å insistere på å bo i felles bolig ( men jeg gjorde dette kun pga av de to yngste barna, selv min kjæreste ikke syns dette var noe lurt) , og siden min tidligere ektemann er rasende, vil han ikke betale bidrag i forhold til navs satser, selv om han tjener godt, han har tenkt å ta livet av meg ved å kvele meg økonomisk. (dette har andre forklart og jeg syns som det ser ut nå, at det er en del sannhet i det)

Det forundrer meg.

I tillegg er min mann en konservativ kristen, men kanskje fallhøyden da blir for stor, noen har sagt det, fordi hans kone er homofil. Men jeg har alltid tenkt vi skulle elske og ære og hjelpe hverandre, selv om jeg ikke lenger greier, skjule min homofile legning, så er jeg veldig glad i min mann. Det er en kjempetrist historie:-(

Og tristest ble den da han jeg elsker og holder av i så mye, startet hate meg.

Jeg er veldig lei meg, men vi har ferie, og jeg greier å betale alt jeg skal, og jeg håper jeg greier det fremover også.

Min kjæreste vil hjelpe meg, men for meg er det viktig, ikke få følelsen av å være en parasitt, men at jeg gjør alt jeg kan for å greie meg selv, slik at man ikke ligger andre man elsker til last.

 

 

 

Hei:-)

Du må få hjelp til å lage en økonomisk oversikt, slik at du slipper å bli redd når du åpner regninger. Du vil kunne få hjelp til dette hos nav, tror jeg, dersom du forklarer situasjonen og presiserer at du har autisme.

Jeg tror ikke helt at du kan ha pådratt deg 60 000 i advokatregning allerede? Jeg håper du har sagt til din advokat at du har autisme og ikke er vant til å håndtere økonomiske forhold i familien? Du må ikke prøve å late som om du forstår ting du foreløpig ikke helt forstår.

Når det gjelder barna, så er de gamle nok til å innse at din økonomiske situasjon nå er endret. Du må la være å kjøpe dyre klær eller si ja til kostbare ting. Dersom du får hjelp av nav til å få oversikt over økonomien og lage et budsjett, så vil du også se hvor mye penger du kan bruke på klær til barna.

Du kommer til å få oversikt etter hvert og ting vil løse seg på en eller annen måte. Men husk at du ikke må late som om du har oversikt over ting hvis du ikke har det.

Jeg tror din eksmann er såpass sint og såret at han ikke vil prøve å gjøre ting lett for deg. Jeg tror du trenger advokaten til å få ryddige forhold mellom dere, det er såpass mange detaljer som skal tas stilling til at jeg ikke tror at nav alene kan hjelpe til å få dette i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie, bestill et møte med NAV. Få de til å hjelpe deg med å få orden på økonomien. Selv trodde jeg at jeg hadde god kontroll på økonomien, men det var da jeg tjente så mye at jeg, med mitt normale forbruk, ikke var i nærheten av å gå over inntekten. Nå er saken en annen. Jeg forsøker få oversikt over utgifter og forsikringer, men jeg klarer det ikke. Jeg er et stykke unna noen krise for jeg har ikke et overdrevent høyt forbruk og jeg har tidligere spart masse som jeg har på konto. Men jeg trenger hjelp til å få en oversikt for jeg føler at jeg bare går og venter på en katastrofe. Så altså, jeg som ikke er i noen økonomisk krise, har tenkt å be NAV om hjelp til å få oversikt og lage et budsjett. Du har enda flere utgifter å tenke på enn det jeg har og det kommer til å gå på trynet om du ikke får hjelp med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Gargamel skrev:

Hei, Madelenemie .

Dere får kose dere på Olavsfestdagene. Du har skaffet en ganske rimelig overnatting for så mange, og det er ikke så enkelt å få en mye billigere ferie i Norge. Jeg synes ikke det er det viktigste å bekymre seg for akkurat nå, selv om man kan diskutere det også. 

Jeg mener det er én ting du skal fokusere på nå, og det er å avgjøre konflikten om bidrag uten å bruke mye mer penger på advokat. Si til advokaten at du ikke kan bruke mye mer. Snakk med nav. Snakk med kjæresten din eller andre som kan hjelpe deg.

Om mulig bør du se på om du faktisk kan unngå å betale alle advokatutgiftene. Var det klart avtalt på forhånd?

Jeg vil tro at det er mye mer enn bidrag som må på plass her, så jeg tror så avgjort at det er nødvendig med advokathjelp for at Madelenemie skal få ivaretatt sine økonomiske rettigheter mht bolig mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...