Gå til innhold

Vektnedgang og menstruasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Er det noen som vet hvor lang tid det tar for kroppen/hormoner stabiliseres etter vektnedgang? Har gått ned relativt mye på ganske kort tid (selvvalgt), men nå er syklusen min helt umulig å finne ut av. Før kunne jeg hoppe over en syklus ved å fortsette på et nytt brett (Går på Microgynon), men nå kan jeg få mellomblødninger når som helst på brettet. Hadde problemer før med at menstruasjonen ikke kom i det hele tatt pga overvekt, så forstår jo at nå må kroppen omstille seg, men begynner å bli litt frustrert. Er dette noe som burde sjekkes hos gynekolog eller er kan det stabiliseres av seg selv?

Anonymkode: 273f3...64d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Når du går på p-pillen tar den styringen, uansett hva som ellers skjer med kroppens hormoner. Det har ingen betydning om du slanker deg eller er overvektig. (Graviditet vil imidlertid stoppe blødningene, også med p-pille.) Hvis du bruker pillen uten pause, kan det være forklaringen. Prøv å holde tre dagers pause og så start opp igjen, eller hold deg til den ‘vanlige’ rutine med pause en uke etter tre ukers bruk. Det kan være lurt å få en sjekke hos legen for å utelukke andre årsaker til blødning, f.eks. polypper eller andre forandringer på livmorhalsen.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...