Gå til innhold

Rester 2,5 måned etter abort (inneholder ekle bilder)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tok en medisinsk abort i midten av mai. Etter aborten var over startet jeg på p-pillene Microgynon. Legen på sykehuset sa at jeg kunne hoppe over pillefrie uker for å slippe blødninger, så jeg har gjort det siden jeg startet på pillene i midten av juni. Jeg startet min første pillefrie uke på lørdag, etter litt blodig utflod torsdag og fredag. Søndag og mandag var blodet som kom helt mørkt og sparsommelig. I dag blør jeg friskt, men det som bekymrer meg er at det kom ut en klump med noe blodig. På bilde ser du begge sidene. Kan dette være rester etter graviditeten? Burde jeg gå til lege? uff.thumb.jpg.b9444f2a7bea4b16cdb2c12750c5846f.jpg

Anonymkode: 29898...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det kan se ut som det er noe av morkaken. Jeg foreslår at du legger det i saltvann (1 spiseskje til en liter vann) og tar det med til den avdeling som ordnet med aborten, helst i morgen. Legen kan sende det til mikroskopisk undersøkelse for å få bekreftet at det er morkakerester. Det vil være lurt å få en ultralydundersøkelse for å se om det er rester igjen, og evt få tatt en blodprøve for å utelukke infeksjon. Litt rart et du ikke har hatt blødning?

Jeg skjønner at det har vært en ubehagelig opplevelse for deg, men i noen få prosent er det rester igjen etter en medisinsk abort.

Vennlig hilsen Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...