Gå til innhold

Skjer dette med pulsen deres og?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøv å ligg i sofaen i 30 min-60 min, også gå til kjøkkenet eller badet. Prøv å lytt på pulsen deres. Dunker den ekstra fortere da, selvom dere bare går 2 meter?

Sånn hos dere?

Anonymkode: 3467b...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å ligg i sofaen i 30 min-60 min, også gå til kjøkkenet eller badet. Prøv å lytt på pulsen deres. Dunker den ekstra fortere da, selvom dere bare går 2 meter?

Sånn hos dere?

Anonymkode: 3467b...a25

Nei.

Anonymkode: a4b11...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: a4b11...3df

Er dette et seriøst svar?

Anonymkode: 3467b...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dette et seriøst svar?

Anonymkode: 3467b...a25

Ja.

Anonymkode: a4b11...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: a4b11...3df

Når vi reiser oss, vil blodet synke nedover i kroppen. Det "renner ned i beina". Det ubevisste nervesystemet merker dette og reagerer med å øke pulsen og snøre blodårene litt sammen. På den måten sikres blodforsyningen til overkroppen og hodet. Hos noen kan denne mekanismen komme litt for sent i gang. Da faller blodtrykket kraftig når du reiser deg opp. Det kan føre til at du blir litt svimmel og/eller økt puls.

Du burde oppsøke lege, om det ikke skjer med deg.

Anonymkode: 3467b...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi reiser oss, vil blodet synke nedover i kroppen. Det "renner ned i beina". Det ubevisste nervesystemet merker dette og reagerer med å øke pulsen og snøre blodårene litt sammen. På den måten sikres blodforsyningen til overkroppen og hodet. Hos noen kan denne mekanismen komme litt for sent i gang. Da faller blodtrykket kraftig når du reiser deg opp. Det kan føre til at du blir litt svimmel og/eller økt puls.

Du burde oppsøke lege, om det ikke skjer med deg.

Anonymkode: 3467b...a25

Jeg er i superform.

Anonymkode: a4b11...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i superform.

Anonymkode: a4b11...3df

Du troller ja. Burde skjønt det før.

Anonymkode: 3467b...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du troller ja. Burde skjønt det før.

Anonymkode: 3467b...a25

Nei, troller ikke.

Anonymkode: a4b11...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, troller ikke.

Anonymkode: a4b11...3df

TS har helt rett han.

Legg deg i sofaen i 60+ min og gå til kjøkkenet. Lytt på pulsen. Går den ikke raskere, selv når du har stått opp, og når all blodet går ned i kroppen, så har du farlig lav blodfrekvens. Da burde du oppsøke lege.

Jeg er utdannet allmennlege. Og til TS, det er helt helt normalt. Alle mennesker har det sånn. Det er fysisk umulig at pulsen er helt lik som når du ligger. Fysisk umulig.

Endret av Aleksone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Aleksone skrev:

TS har helt rett han.

Legg deg i sofaen i 60+ min og gå til kjøkkenet. Lytt på pulsen. Går den ikke raskere, selv når du har stått opp, og når all blodet går ned i kroppen, så har du farlig lav blodfrekvens. Da burde du oppsøke lege.

Jeg er utdannet allmennlege. Og til TS, det er helt helt normalt. Alle mennesker har det sånn. Det er fysisk umulig at pulsen er helt lik som når du ligger. Fysisk umulig.

Har aldri merket noe til at den dunker ekstra hardt/fort.

Anonymkode: a4b11...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri merket noe til at den dunker ekstra hardt/fort.

Anonymkode: a4b11...3df

Snakker ikke om hjertebank. Legg hånda di på pulsen ved hjertet eller ved halsen når du går fra liggende til stående, så forstår du.

Bare test, og kom tilbake med svaret.

Endret av Aleksone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen skal stige med 10-20/min når du reiser deg. Dette skyldes rett og slett tyngdekraften. 

Enkel regel: Systolisk blodtrykk ned, diastolisk blodtrykk opp, puls opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, issomethingwrong skrev:

Pulsen skal stige med 10-20/min når du reiser deg. Dette skyldes rett og slett tyngdekraften. 

Enkel regel: Systolisk blodtrykk ned, diastolisk blodtrykk opp, puls opp. 

Så det er normalt at hjertet dunker raskere da? Ikke hjertebank, men at det dunker raskere selvom man ikke kjenner dunken selv uten å ha hånda der.

Anonymkode: 3467b...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så det er normalt at hjertet dunker raskere da? Ikke hjertebank, men at det dunker raskere selvom man ikke kjenner dunken selv uten å ha hånda der.

Anonymkode: 3467b...a25

Ja. 

I varmen er dette ofte mer uttalt, fordi blodårene er mer utvidet. Det samme gjelder etter mat, alkohol, eller hvis du er dehydrert. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja. 

I varmen er dette ofte mer uttalt, fordi blodårene er mer utvidet. Det samme gjelder etter mat, alkohol, eller hvis du er dehydrert. 

 

Hvor sunt er det da? Si jeg sover, går opp til kjøkkenet, sover, går til kjøkkenet. Og hver gang så går pulsen raskere og brått blir den saktere, raskere og brått saktere.

Kan det skje en elektrisk feil ved hjertet eller slik når det puls går raskt og forsiktig såpass mange ganger iløpet av dagen?

Anonymkode: 3467b...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Admin Doktoronline

Denne tråden gir grunn til å minne om at det ikke er ønskelig at man starter tråder anonymt og så svarer seg selv. Våre fora er for folk som reelt sett ønsker å diskutere noe med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Aleksone skrev:

TS har helt rett han.

Legg deg i sofaen i 60+ min og gå til kjøkkenet. Lytt på pulsen. Går den ikke raskere, selv når du har stått opp, og når all blodet går ned i kroppen, så har du farlig lav blodfrekvens. Da burde du oppsøke lege.

Jeg er utdannet allmennlege

Bilderesultat for not very likely meme

Anonymkode: a4b11...3df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å ligg i sofaen i 30 min-60 min, også gå til kjøkkenet eller badet. Prøv å lytt på pulsen deres. Dunker den ekstra fortere da, selvom dere bare går 2 meter?

Sånn hos dere?

Anonymkode: 3467b...a25

Igjen?? Det KAN ikke være to stk som skriver identiske innlegg om dette, så dette har du da allerede fått svar på (enten her eller på KG). Det er altså helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aleksone skrev:

TS har helt rett han.

Legg deg i sofaen i 60+ min og gå til kjøkkenet. Lytt på pulsen. Går den ikke raskere, selv når du har stått opp, og når all blodet går ned i kroppen, så har du farlig lav blodfrekvens. Da burde du oppsøke lege.

Jeg er utdannet allmennlege. Og til TS, det er helt helt normalt. Alle mennesker har det sånn. Det er fysisk umulig at pulsen er helt lik som når du ligger. Fysisk umulig.

:lol: Du er virkelig noe for deg selv :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...