Gå til innhold

Minner som dukker opp- i kveld tordnet det...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I kveld tordnet det. Nøyaktig på 3 årsdagen til min første date med min eks. Dette har faktisk vært en reprise. Det tordnet hvert år akkurat på denne dagen omtrent. 

Jeg husker at første daten var så romantisk. Torden og lyn ble stemningsfullt. Vi sto på en fjelltopp etter å ha vært på en tur. Det begynte å tordne og lyne. Vi løp inn under et tre for å løpe i dekning for regnet, og der endte det i at vi kysset. Det føles så godt. Og så romantisk. 

Men per i dag føles det trist.. For det endte på en tung måte. Jeg vet ikke helt hvordan dere tenker når slike minner dukket opp?. Blir dere deprimert av å tenke på det om dere trodde var romantisk ble noe helt annet..? Altså vi møttes veldig lenge. Men tilslutt så sa han at han eide ingen romantiske følelser for meg, og dermed ble det litt tungt å tenke på daten som virket så romantisk, hvor han sa at det var hans beste date i livet. alt sluknet... unntagen mine følelser. 

Men man skal være glad for at man har et rikt følelseliv. Det er vel det jeg får ta med meg. 

Anonymkode: bf26a...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Husker en dag jeg løp avgårde uten å ha sjekket været utover en paraply i hånda. Ble overrasket av et ekstremvær som i natt og måtte løpe for livet. Kjentes ut som lynene fulgte etter meg og helt forferdelig. Husker en eldre nabo i gården som ba meg huske etterelannet når jeg gikk om morgenen idet jeg føk opp trappa til hybel. Og en eldre dame som lurte på om jeg var overtroisk i det jeg holdt på  å løpe henne ned.

Her er også torden og lyn og veldig kort tid mellom torden og lyn så det er nærmest rett over. Det følger som regel elveløp og her er ikke langt til det.

Husker en værre episode som ganske lisensen med torden og lyn og panikk blant alle da det slo ned rett ved hytta vi var.

Husker også vi var på fisketur og ble overrasket av sånt vær i eliten båt. Merkelig som fisken plutselig begynt å gå på snøret over båtripa. Ble så grumset og opprørt i vannet så fisken hadde problemer med å se hva som var hva kanskje. Jeg var barn så jeg synes det var litt dumt at vi nå bare måtte i land.

Skikkelig rotbløyte dog.

Anonymkode: 784c0...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ikke overtroisk. Men minner kan komme. En annen sak som jeg kom over et at det kan virke som om noen forsøkte å påvirke han til å få imot meg. Altså noen nye venner som han fikk. Og så satt jeg der : alone. Men faktisk : Jeg er ikke overtroisk. Jeg må forsøke å se på den daten som ingen romantikk. For hadde det vært ekte romantikk : så hadde han vært hos meg i dag. 

Det er utrolig lett å tenke tilbake på en del minner som noe veldig romantisk. Men der og da var jeg vel veldig usikker uansett. 

Ikke meningen å skrive dette fordi jeg er overtroisk ... Det er bare slik at psykisk sett dukket minnene opp. Men det er bare å ikke gjøre de store. Men var slik at hjernen min har en tendens til å filosofere hver gang det tordner på samme dato ;) og det har det gjort.

Anonymkode: bf26a...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg har mye i livet handlet om bare angst men jeg har også opplevet "venner" som rare. Hvis man på et punkt ikke kan si noe positivt går det an å la være å si noe i de fleste sammenhenger. Lurer på hvordan de er i arbeidslivet. Hvem de jobber for der.

Anonymkode: 784c0...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg har mye i livet handlet om bare angst men jeg har også opplevet "venner" som rare. Hvis man på et punkt ikke kan si noe positivt går det an å la være å si noe i de fleste sammenhenger. Lurer på hvordan de er i arbeidslivet. Hvem de jobber for der.

Anonymkode: 784c0...ee5

Jeg har hatt det sånn og. Har et liv med mye angst med i meg hele tiden. Kan være ganske plagsomt. Nå handlet innlegget om opplevelser som får en til å mimre litt for mye men det er noe med angst i det og. Jeg får lett angst for alt mulig. 

 

Anonymkode: bf26a...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lei for at jeg misforsto. Trodde det var minner som kom ved ekstremtordenvær det handlet om. Beklager men enkelte er alt så lett for virker det som og det er ikke meg. Vil prøve å bli bedre på å tolke teksten.

Anonymkode: 784c0...ee5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lei for at jeg misforsto. Trodde det var minner som kom ved ekstremtordenvær det handlet om. Beklager men enkelte er alt så lett for virker det som og det er ikke meg. Vil prøve å bli bedre på å tolke teksten.

Anonymkode: 784c0...ee5

Du missforsto meg ikke helt. Du kan ta med deg minner ved tordenvær og :) . For det var det jeg hadde minner ifra. Og nei, du har ingenting å unnskylde deg for. Du fikset oppgaven. Det var minner om tordenvær og i betraktning. Men jeg laget et litt merkelig rart innlegg...;) 

Anonymkode: bf26a...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, ALeXz skrev:

Det er farlig og oppholde seg under eller ved trær når det lyner og tordner.

Ja det visste ikke jeg som stod under et tre og ropte på ungene og samboeren i torden og lyn, for de skulle bade. Er vel ikke helt bra det heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutes ago, stjernestøv said:

Ja det visste ikke jeg som stod under et tre og ropte på ungene og samboeren i torden og lyn, for de skulle bade. Er vel ikke helt bra det heller?

Nei det er jo ikke det heller, men nå var innlegget rettet mot trådstarter som stod under treet.

Var heller ike meningen at det skulle tas så veldig alvorlig, selvom det fremdeles er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, ALeXz skrev:

Nei det er jo ikke det heller, men nå var innlegget rettet mot trådstarter som stod under treet.

Var heller ike meningen at det skulle tas så veldig alvorlig, selvom det fremdeles er farlig.

Å Unnskyld for det jeg skrev da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, ALeXz skrev:

Det er farlig og oppholde seg under eller ved trær når det lyner og tordner.

Det er sant. 

Anonymkode: bf26a...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, stjernestøv said:

Å Unnskyld for det jeg skrev da...

Var ikke sånn jeg mente det, fikk bare følelsen av at du prøvde "rette" på meg på en eller annen måte, noe jeg takler dårlig og misliker sterkt, så var ikke for å være krass mot deg.

Så beklager det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
13 timer siden, ALeXz skrev:

Var ikke sånn jeg mente det, fikk bare følelsen av at du prøvde "rette" på meg på en eller annen måte, noe jeg takler dårlig og misliker sterkt, så var ikke for å være krass mot deg.

Så beklager det!

Ok. Nei jeg prøvde ikke å rette på deg, lurte bare på om det ikke var farlig å bade og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Lurte bare på om det ikke var farlig å bade og. 

Det stemmer.  Ikke bad når det lyner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 time siden, laban skrev:

Det stemmer.  Ikke bad når det lyner.

Nei tenkte meg det, så jeg ropte "Kom opp,kom opp". Så skummelt ut, lynet var jo så nær dem, godt det gikk bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Nei tenkte meg det, så jeg ropte "Kom opp,kom opp". Så skummelt ut, lynet var jo så nær dem, godt det gikk bra. 

Hvor skal man oppholde seg når det lyner, eller hvor er det tryggest? I bil... har hørt at man gummistøvler kan hjelpe..... Men å gå med en diger paraply eller stå under et tre skal ikke være så lurt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
29 minutter siden, Mina1 skrev:

Hvor skal man oppholde seg når det lyner, eller hvor er det tryggest? I bil... har hørt at man gummistøvler kan hjelpe..... Men å gå med en diger paraply eller stå under et tre skal ikke være så lurt :) 

Ok :) Har også hørt at det er tryggest i bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...