Gå til innhold

Sjokk?


aa-k-j

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg reagerer på meg selv og mine reaksjon i forhold til dødsfall. For 2 og et halvt år siden valgte en god og nær venn å avslutte livet og det utløste en kraftig reaksjon hos meg hvor jeg brøt fullstendig sammen. Han hadde jeg kjent kun i et års tid. For en uke siden fikk jeg beskjed om at enda en god og nær venn var gått bort og har nesten ikke hatt noen reaksjon. Han hadde jeg kjent i 18 år. Han var den første jeg ble kjent med da jeg flyttet fra hjembygda mi og har så godt han kunne stilt opp om jeg trengte hjelp med noe. Kunne prate med han om alt. Hvorfor reagerer jeg så lite nå? Sjokk? Har generelt lite følelser nå. Verken glede eller sorg og har mye isolert meg. Men trodde jeg skulle reagere mer en det jeg gjør. Var forøvrig veldig glad i han og han kalte meg "stedatter" og jeg kalte han "far". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hei. Jeg reagerer på meg selv og mine reaksjon i forhold til dødsfall. For 2 og et halvt år siden valgte en god og nær venn å avslutte livet og det utløste en kraftig reaksjon hos meg hvor jeg brøt fullstendig sammen. Han hadde jeg kjent kun i et års tid. For en uke siden fikk jeg beskjed om at enda en god og nær venn var gått bort og har nesten ikke hatt noen reaksjon. Han hadde jeg kjent i 18 år. Han var den første jeg ble kjent med da jeg flyttet fra hjembygda mi og har så godt han kunne stilt opp om jeg trengte hjelp med noe. Kunne prate med han om alt. Hvorfor reagerer jeg så lite nå? Sjokk? Har generelt lite følelser nå. Verken glede eller sorg og har mye isolert meg. Men trodde jeg skulle reagere mer en det jeg gjør. Var forøvrig veldig glad i han og han kalte meg "stedatter" og jeg kalte han "far". 

En reagerer gor skjellig.  Tror ikke det et så unormalt å reagere sånn. Kanskje kommer en annen reaksjon senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, aa-k-j skrev:

Hei. Jeg reagerer på meg selv og mine reaksjon i forhold til dødsfall. For 2 og et halvt år siden valgte en god og nær venn å avslutte livet og det utløste en kraftig reaksjon hos meg hvor jeg brøt fullstendig sammen. Han hadde jeg kjent kun i et års tid. For en uke siden fikk jeg beskjed om at enda en god og nær venn var gått bort og har nesten ikke hatt noen reaksjon. Han hadde jeg kjent i 18 år. Han var den første jeg ble kjent med da jeg flyttet fra hjembygda mi og har så godt han kunne stilt opp om jeg trengte hjelp med noe. Kunne prate med han om alt. Hvorfor reagerer jeg så lite nå? Sjokk? Har generelt lite følelser nå. Verken glede eller sorg og har mye isolert meg. Men trodde jeg skulle reagere mer en det jeg gjør. Var forøvrig veldig glad i han og han kalte meg "stedatter" og jeg kalte han "far". 

Det kan godt være at du trenger mer tid denne gang til å fordøye alt. Det å ikke føle så mye og å isolere seg er jo også reaksjoner. Ta tiden til hjelp, men ikke forbli i isolasjonen.

Kondolerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Villanda skrev:

En reagerer gor skjellig.  Tror ikke det et så unormalt å reagere sånn. Kanskje kommer en annen reaksjon senere.

Er litt det jeg er redd for. Har vanligvis perioder hvor jeg er ustabil mens nå virker det som det er motsatt. Er redd reaksjonen min om jeg blir ustabil igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, XbellaX skrev:

Det kan godt være at du trenger mer tid denne gang til å fordøye alt. Det å ikke føle så mye og å isolere seg er jo også reaksjoner. Ta tiden til hjelp, men ikke forbli i isolasjonen.

Kondolerer.

Takk. Har vært på besøk hos familie i ei ukes tid uten at det har hjulpet nevneverdig. Var ikke alene da jeg fikk beskjeden noe som kanskje var bra. Jeg begynte å isolere meg før dette og ser ingen poeng i å være sosial. Føler meg bare utenfor. Er jo ute av leiligheten når jeg handler og tar meg noen sykkelturer, men det har ikke hjulpet. Virker som ingenting hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, aa-k-j skrev:

Takk. Har vært på besøk hos familie i ei ukes tid uten at det har hjulpet nevneverdig. Var ikke alene da jeg fikk beskjeden noe som kanskje var bra. Jeg begynte å isolere meg før dette og ser ingen poeng i å være sosial. Føler meg bare utenfor. Er jo ute av leiligheten når jeg handler og tar meg noen sykkelturer, men det har ikke hjulpet. Virker som ingenting hjelper. 

Hold på rutiner, kom deg ut og sammen med andre selv om du ikke har det minste lyst. Sorg tar den tiden det tar, og sorg kan gi litt ustabilitet- uten at det er noe farlig ved det. Dersom du fra før hadde det tungt kan du godt snakke med hjelpeapp. ditt for å få litt tettere oppfølging en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, XbellaX skrev:

Hold på rutiner, kom deg ut og sammen med andre selv om du ikke har det minste lyst. Sorg tar den tiden det tar, og sorg kan gi litt ustabilitet- uten at det er noe farlig ved det. Dersom du fra før hadde det tungt kan du godt snakke med hjelpeapp. ditt for å få litt tettere oppfølging en periode.

Har bare fastlegen og h*n har ferie nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, aa-k-j skrev:

Hei. Jeg reagerer på meg selv og mine reaksjon i forhold til dødsfall. For 2 og et halvt år siden valgte en god og nær venn å avslutte livet og det utløste en kraftig reaksjon hos meg hvor jeg brøt fullstendig sammen. Han hadde jeg kjent kun i et års tid. For en uke siden fikk jeg beskjed om at enda en god og nær venn var gått bort og har nesten ikke hatt noen reaksjon. Han hadde jeg kjent i 18 år. Han var den første jeg ble kjent med da jeg flyttet fra hjembygda mi og har så godt han kunne stilt opp om jeg trengte hjelp med noe. Kunne prate med han om alt. Hvorfor reagerer jeg så lite nå? Sjokk? Har generelt lite følelser nå. Verken glede eller sorg og har mye isolert meg. Men trodde jeg skulle reagere mer en det jeg gjør. Var forøvrig veldig glad i han og han kalte meg "stedatter" og jeg kalte han "far". 

Det er ingen fasit mht hva som er den optimale sorgreaksjon. Det er heller ingen vits i å forsøke å fremkalle reaksjoner man ikke har.

Jeg synes du skal prøve å ikke være så opptatt av hvordan du reagerer, men heller få til en best mulig hverdag som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, frosken skrev:

Det er ingen fasit mht hva som er den optimale sorgreaksjon. Det er heller ingen vits i å forsøke å fremkalle reaksjoner man ikke har.

Jeg synes du skal prøve å ikke være så opptatt av hvordan du reagerer, men heller få til en best mulig hverdag som vanlig.

Jeg forsøker ikke å framkalle reaksjoner. Jeg lurte på hvorfor det var slik forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 timer siden, aa-k-j skrev:

Hei. Jeg reagerer på meg selv og mine reaksjon i forhold til dødsfall. For 2 og et halvt år siden valgte en god og nær venn å avslutte livet og det utløste en kraftig reaksjon hos meg hvor jeg brøt fullstendig sammen. Han hadde jeg kjent kun i et års tid. For en uke siden fikk jeg beskjed om at enda en god og nær venn var gått bort og har nesten ikke hatt noen reaksjon. Han hadde jeg kjent i 18 år. Han var den første jeg ble kjent med da jeg flyttet fra hjembygda mi og har så godt han kunne stilt opp om jeg trengte hjelp med noe. Kunne prate med han om alt. Hvorfor reagerer jeg så lite nå? Sjokk? Har generelt lite følelser nå. Verken glede eller sorg og har mye isolert meg. Men trodde jeg skulle reagere mer en det jeg gjør. Var forøvrig veldig glad i han og han kalte meg "stedatter" og jeg kalte han "far". 

Ja kan lure på hva som gjør det,jeg har samme erfaring. Når min kontakt fra dagsenteret døde knakk jeg helt sammen, gråt masse og var helt ifra meg. Når min bror døde var det ingen reaksjon, lurer på om det var sjokk? Bare stirret foran meg,mens folk gråt rundt meg. Gråt ikke da,ikke senere heller. Eller kan det ha vært pga medisinene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja kan lure på hva som gjør det,jeg har samme erfaring. Når min kontakt fra dagsenteret døde knakk jeg helt sammen, gråt masse og var helt ifra meg. Når min bror døde var det ingen reaksjon, lurer på om det var sjokk? Bare stirret foran meg,mens folk gråt rundt meg. Gråt ikke da,ikke senere heller. Eller kan det ha vært pga medisinene?

Mulig medisinene jeg bruker spiller litt inn, men jeg bruker såpass små doser at det ikke burde ha så mye å si. Men hvem vet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, aa-k-j skrev:

Mulig medisinene jeg bruker spiller litt inn, men jeg bruker såpass små doser at det ikke burde ha så mye å si. Men hvem vet. 

Ap er sterke saker mot følelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe uvanlig å få forskjellig sorgreaksjon, man kan også sørge uten gråt.
Jeg har alltid reagert forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, stjernestøv skrev:

Ap er sterke saker mot følelsene. 

Bruker kun en ap, men er minste dose og brukes for å bedre søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
4 minutter siden, aa-k-j skrev:

Bruker kun en ap, men er minste dose og brukes for å bedre søvn. 

Ok. Ikke sikkert det er grunnen da. Men tenker på det nå, det er utrolig hva ap stenger ute av alt mulig. Det gjør iallefall meg til en person jeg ikke vil være, jeg vil være meg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
37 minutter siden, aa-k-j skrev:

Har så mange ganger hatt lyst til bare å kaste medisiner i do...

Det har jeg gjort noen ganger for mange år siden, men det var visst ikke bra for fiskene :o 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...