Gå til innhold

Ny bærbar pc


påskelilje

Anbefalte innlegg

Vi trenger en ny bærbar pc. Den skal først og fremst brukes av 13-åringen til skolearbeid, men også litt av meg, til evt skriving eller lesing på nettet.

Synes det er så vanskelig å orientere seg i vrimmelen av tilbud. Jeg fikk veldig god hjelp her forrige gang jeg skulle kjøpe "familie -pc", for 6-7 år siden.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
55 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi trenger en ny bærbar pc. Den skal først og fremst brukes av 13-åringen til skolearbeid, men også litt av meg, til evt skriving eller lesing på nettet.

Synes det er så vanskelig å orientere seg i vrimmelen av tilbud. Jeg fikk veldig god hjelp her forrige gang jeg skulle kjøpe "familie -pc", for 6-7 år siden.

Noen som kan hjelpe meg?

Gå for en Windows 10 PC med i5 prosessor, 256 SSD disk og 8GB RAM.

Anonymkode: 74e2c...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en ny laptop forleden som jeg er meget godt fornøyd med. Det er Acer Croomebook . :). Kostet litt i underkant av 3000 kr. 

Screenshot_20170802-213818.png

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips. Skulle gjerne hatt en som var noe rimeligere, men god nok for en ungdomsskoleelev. Har du noen tips på noen rundt 4000? Office-pakka kommer vel i tillegg pluss kanskje noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg kjøpte en ny laptop forleden som jeg er meget godt fornøyd med. Det er Acer Croomebook . :). Kostet litt i underkant av 3000 kr. 

Screenshot_20170802-213818.png

Takk for tips! Hva kom i tillegg for programvare etc? Har ikke hørt om Chromebook. Hva skiller den og f.eks den som ble nevnt over her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, påskelilje skrev:

Takk for tips! Hva kom i tillegg for programvare etc? Har ikke hørt om Chromebook. Hva skiller den og f.eks den som ble nevnt over her?

Dette er Googles operativsystem og ikke windows. Begrenset med hva man får av programvare til denne kontra windows.

Anonymkode: da5cc...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
49 minutter siden, påskelilje skrev:

Takk for tips! Hva kom i tillegg for programvare etc? Har ikke hørt om Chromebook. Hva skiller den og f.eks den som ble nevnt over her?

Det er en PC som kjører Chrome OS, ikke Windows. De er billige og raske, men har ganske begrensete muligheter sammenlignet med en vanlig PC.

Les mer her: https://www.tek.no/artikler/del-4-hjelp-jeg-ma-bytte-ut-macen-med-en-chromebook/190122

Anonymkode: 74e2c...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, påskelilje skrev:

Takk for tips! Hva kom i tillegg for programvare etc? Har ikke hørt om Chromebook. Hva skiller den og f.eks den som ble nevnt over her?

Ja det er et annet operativsystem enn Windows. Jeg har hatt så mye problemer med Windows. Men denne har vært helt fantastisk. Årsaken til at jeg kjøpte den var at den fikk veldig gode omtaler av folk på nettet. Det sto at mange brukte den i skolesammenheng / studier og at de synes den var utrolig bra i henhold til prisen. Kvalitet for pengene. Og jeg er enig. Jeg har hatt mange laptopper og dette er forløbig den beste jeg har hatt. Veldig rask å surfe med. Veldig fin å se på. Liker tastaturet. Rimelig pris. Jeg vil anbefale denne. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutter siden, påskelilje skrev:

Takk for tips. Skulle gjerne hatt en som var noe rimeligere, men god nok for en ungdomsskoleelev. Har du noen tips på noen rundt 4000? Office-pakka kommer vel i tillegg pluss kanskje noe mer?

Denne til 3995 f.eks. https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80R900CXMX/lenovo-ideapad-100s-14-barbar-pc-solv

Eller denne med dobbelt så stor harddisk til 4795,- https://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/ACNXGLLED008/acer-aspire-es1-433-14-barbar-pc-sort

Office kommer i tillegg fror 549,-.

Anonymkode: 74e2c...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en PC som kjører Chrome OS, ikke Windows. De er billige og raske, men har ganske begrensete muligheter sammenlignet med en vanlig PC.

Les mer her: https://www.tek.no/artikler/del-4-hjelp-jeg-ma-bytte-ut-macen-med-en-chromebook/190122

Anonymkode: 74e2c...ccb

Den har mulig noen begrensede muligheter for jeg skulle laste ned noe. Og fikk det ikke lastet ned pga programmet på maskinen. Den er en av de raskeste laptoppene jeg har hatt. Lynrask å finne sidene jeg søker på. Til mitt bruk er den bedre enn Windows. De fleste laptoppene mine så har det vært en stopp i windowssystemet som gjorde at det ble ødelagt. Men denne her virker supert. Ikke noe stopp og tull med den slik som med de andre. Men det er dette med å laste ned enkelte programmer. Det funker ikke så bra med denne. Men til enkelt surfebruk er den super. Super å lagre bilder på og. Jeg bruker kun mail , surfingen og har dem til bilder, musikk og facebook. Da er den helt Super !. Den fikk topp stjernevurderinger av mange brukere som var virkelig godt fornøyde med denne som virker mye dyrere enn de er. Høy kvalitet for pengene!. 

Og måtte jeg ha ny laptop igjen så hadde jeg ville gått for Acer croombook . Det sier nok litt om hvor glad jeg er i denne laptoppen :). Den har et utrolig behagelig herlig tastatur og. Veldig pen å se på. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, påskelilje skrev:

Takk for tips. Skulle gjerne hatt en som var noe rimeligere, men god nok for en ungdomsskoleelev. Har du noen tips på noen rundt 4000? Office-pakka kommer vel i tillegg pluss kanskje noe mer?

 

Nei tabbe, dropp den første! Den har alt for "slapp" processor. 

Anonymkode: 74e2c...ccb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husk at Office pakka er gratis gjennom høgskoler. Vet ikke om det er mulig å få gjennom ungdomsskolen? 

Anonymkode: da5cc...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Husk at Office pakka er gratis gjennom høgskoler. Vet ikke om det er mulig å få gjennom ungdomsskolen? 

Anonymkode: da5cc...1c3

Osloskolen har slik ordning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også en til som jeg kan anbefale , og det er Macbook Pro. Den har sønnen. Den er veldig god men den er ganske dyr. Koster 8000 - 10 000 kroner. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Mina1 skrev:

Har også en til som jeg kan anbefale , og det er Macbook Pro. Den har sønnen. Den er veldig god men den er ganske dyr. Koster 8000 - 10 000 kroner. 

Macbook Pro 2017 koster 14990kr. 

Anonymkode: da5cc...1c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...