Gå til innhold

Hjelp til slanking uten dømming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
21 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis du skal greie det, så tror jeg det er viktig at du innser at det er din egen sårbarhet som er problemet og ikke hun. 

 

Det kan være, men jeg føler ikke for å få hjelp av henne. Det er kanskje det man kaller dårlig kjemi? 

Anonymkode: 2584d...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de avviser meg. Får til svar at jeg kan få hjelp i primærtjenesten når jeg har søkt om behandling. Har ikke søkt om hjelp til slanking, men jeg er en moden dame nå, og kapasiteten pleier å være sprengt der, og de prioriterer ikke de som er på min alder (44 år) har jeg inntrykk av. De prioriterer de unge, psykotiske og de med selvskading.

Anonymkode: 2584d...ba1

Du har en såpass høy BMI, at jeg synes du skal be om å bli henvist til spesialisthelsetjenestens opplegg for sykelig overvekt. Du har nå en BMI på 38, grensen for å ha rett til vurdering i spesialisthelsetjenesten av  sykelig overvekt er BMI på 35 dersom du har andre sykdommer som forverres av din overvekt, mens det generelt sett er BMI på 40 som er grensen. Kanskje du kunne hatt nytte av den typen opplegg som nimi Ringerike tilbyr? Fastlegen må først henvise til tverrfaglig poliklinikk, og så kan de igjen viderehenvise deg til egnede tilbud. Se for eksempel https://www.staminagroup.no/finnoss/honefoss/nimi-ringerike/

Jeg tror det vil være en fordel for deg å få hjelp i regi av helsetjenesten av folk som også kan ta hensyn til dine psykiske vansker og den følsomheten du har i forhold til hvordan du blir møtt i diskusjoner om din overvekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være, men jeg føler ikke for å få hjelp av henne. Det er kanskje det man kaller dårlig kjemi? 

Anonymkode: 2584d...ba1

Godt mulig det går på kjemi absolutt, men jeg er helt enig med Nicklus som sier at du fremover vil tjene på å forholde deg til det som faktisk sies uten å legge til dine tolkninger. Det er en sårbar situasjon du er i, jeg skjønner at du lett kan komme i forsvar/angreps situasjon men forsøk å ta situasjonen for det den er ..og spør fremfor å hoppe på det første og beste tolknings-toget til negativitets-landskapet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...