Gå til innhold

Misoppfattes som sint


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kanskje et uvanlig problem men jeg oppfattes ofte som sint når jeg ikke er det. Dette skjer spesielt når jeg blir ivrig eller stresset.

Problemet tror jeg alltid har vært der, spesielt i voksen alder. Har prøvd å skjerpe meg selv men uten at det har lyktes over tid. 

Nå er jeg lei av å alltid havne i diskusjoner om jeg er sint eller ikke å jeg synes det er vondt når andre blir såret pga at de tror jeg er sint når jeg ikke er det. Dette gjelder spesielt mine nærmeste da det er hjemme det oftest skjer.

Noen som vet om det finnes hjelp å få? 

Anonymkode: f9aa5...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje et uvanlig problem men jeg oppfattes ofte som sint når jeg ikke er det. Dette skjer spesielt når jeg blir ivrig eller stresset.

Problemet tror jeg alltid har vært der, spesielt i voksen alder. Har prøvd å skjerpe meg selv men uten at det har lyktes over tid. 

Nå er jeg lei av å alltid havne i diskusjoner om jeg er sint eller ikke å jeg synes det er vondt når andre blir såret pga at de tror jeg er sint når jeg ikke er det. Dette gjelder spesielt mine nærmeste da det er hjemme det oftest skjer.

Noen som vet om det finnes hjelp å få? 

Anonymkode: f9aa5...a24

Du kan forsøke å senke stemmeleie, snakke roligere, ta pauser i "monologen" og ta deg tid til f.eks å spørre hvordan den andre personen opplever slik og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det har mye sammenheng med innlærte debatteknikker og studier i retorikk som jeg tror man tar opp i seg i media. Skal man vinne en diskusjon eller være god nok som " sparring partner" i mange debattforum er det så mye " kraft" som skal til. En annen sak er at vi som " går i fistel" ofte er de mest sårbare kanskje og alle ønsker å føre sine argumenter i marken. Det er ofte så vanskelig bare å konsentrere seg om det viktigste.

Anonymkode: 61444...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...