Gå til innhold

Tegn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan det være et tegn på at jeg er dårlig når jeg blir veldig opptatt av åndelige ting slik som frelse, fortapelse/himme, helvete?

Dette kverner mer og mer i hodet mitt. Moren min mener at det er et tegn. Kan det være det? Forbordens skyld; det er ikke stjernestøv dom skriver dette.

Anonymkode: 3e960...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være et tegn på at jeg er dårlig når jeg blir veldig opptatt av åndelige ting slik som frelse, fortapelse/himme, helvete?

Dette kverner mer og mer i hodet mitt. Moren min mener at det er et tegn. Kan det være det? Forbordens skyld; det er ikke stjernestøv dom skriver dette.

Anonymkode: 3e960...1d0

Ja, dette kan være tegn på forverring av psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, gråstein skrev:

Neppe.

Er egentlig bare å vite at du er frelst via tro, at livet aldri tar slutt og at det er en bedre verden utenfor den her, hvorfor skulle det være negativt? ja det er såklart negativt å kverne på ting som helvete, men dit havner du jo ikke uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sl4ppfisk1 skrev:

Er egentlig bare å vite at du er frelst via tro, at livet aldri tar slutt og at det er en bedre verden utenfor den her, hvorfor skulle det være negativt? ja det er såklart negativt å kverne på ting som helvete, men dit havner du jo ikke uansett.

Hva er poenget med å lure seg selv med å tro på eventyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, gråstein skrev:

Hva er poenget med å lure seg selv med å tro på eventyr?

Fordi det ikke er eventyr. Hva med å dra et visst sted hvis du skal oppføre deg sånn? Respekter at du ikke sitter på fasiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, sl4ppfisk1 skrev:

Fordi det ikke er eventyr. Hva med å dra et visst sted hvis du skal oppføre deg sånn? Respekter at du ikke sitter på fasiten.

Religion er en inkarnasjon av barnslig overtro. Det burde være åpenbart for enhvert tenkende individ at det religiøse konseptet "gud" er menneskeskapt.

Finner det en skaper? Hvem vet. Men det er langt mer sannsynlig at vi lever i en simulasjon i en datamaskin laget av en kviseste tenåring enn i en verden skapt av den kristne Gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
1 time siden, sl4ppfisk1 skrev:

Er egentlig bare å vite at du er frelst via tro, at livet aldri tar slutt og at det er en bedre verden utenfor den her, hvorfor skulle det være negativt? ja det er såklart negativt å kverne på ting som helvete, men dit havner du jo ikke uansett.

 

 

Eh, hva har dette med psykiatri å gjøre? Du kan vel misjonere andre steder?

 

 

Til TS, ja dette kan være tegn på psykisk lidelse, iallefall hvis du ikke har det bra med det. Og det tolker jeg ut fra ditt innlegg att du ikke har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

 

 

Eh, hva har dette med psykiatri å gjøre? Du kan vel misjonere andre steder?

 

 

Til TS, ja dette kan være tegn på psykisk lidelse, iallefall hvis du ikke har det bra med det. Og det tolker jeg ut fra ditt innlegg att du ikke har?

Det har ALT med psykiatri å gjøre.. Jeg tror TS blir kalt, det føles ofte sånn, har hatt det samme selv, mye av grunnen til at jeg trodde jeg var psykisk dårlig hadde med dette her å gjøre, men skjønte ingenting av det for jeg leste ikke bibelen og kjente ingen kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis en blir veldig opptatt av det kan det tyde på forverring. Jeg har ingen fasit på om Gud eksisterer eller ikke så er derfor noe tilbakeholden. Når det blir slik at en tror Gud ordner opp i alt har det gått for langt. Som ei tidligere venninne av meg som mente at Gud hadde reparert vaskemaskinen. Da reagerte jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et klart tegn på at din psykiske helse er i forverring.

'

Anonymkode: e5cbf...9e1

Nok til å trenge innleggelse? Føler jo egentlig at jeg ikke trenger det, men krefter rundt meg mener det. Tror heller jeg holder kjeft heretter, både ovenfor de nærmeste og legen. Eller hva tror du?

Anonymkode: 3e960...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et klart tegn på at din psykiske helse er i forverring.

'

Anonymkode: e5cbf...9e1

Jeg svarte deg fordi du var den eneste som sa at det _er_ et tegn, og ikke _kan være_.

Anonymkode: 3e960...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte deg fordi du var den eneste som sa at det _er_ et tegn, og ikke _kan være_.

Anonymkode: 3e960...1d0

Det var nok et fagsvar. 

Anonymkode: 58de8...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være et tegn på at jeg er dårlig når jeg blir veldig opptatt av åndelige ting slik som frelse, fortapelse/himme, helvete?

Dette kverner mer og mer i hodet mitt. Moren min mener at det er et tegn. Kan det være det? Forbordens skyld; det er ikke stjernestøv dom skriver dette.

Anonymkode: 3e960...1d0

Det kan være et tegn på at du er i ferd med å "våkne", åndelige/paranormale opplevelser er helt normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok til å trenge innleggelse? Føler jo egentlig at jeg ikke trenger det, men krefter rundt meg mener det. Tror heller jeg holder kjeft heretter, både ovenfor de nærmeste og legen. Eller hva tror du?

Anonymkode: 3e960...1d0

Jeg hadde det veldig tøft i begynnelsen. Mitt råd er: prøv å slappe av og gi det tid, dette er vanlig:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nok til å trenge innleggelse? Føler jo egentlig at jeg ikke trenger det, men krefter rundt meg mener det. Tror heller jeg holder kjeft heretter, både ovenfor de nærmeste og legen. Eller hva tror du?

Anonymkode: 3e960...1d0

Jeg synes du skal drøfte tiltak med fastlegen og/eller behandler i psykiatrien og høre på de råd du får fra denne. Det er en grunn til at vi har fagfolk. De kan utrolig mye mer enn legfolk.

'

Anonymkode: e5cbf...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Det kan være et tegn på at du er i ferd med å "våkne", åndelige/paranormale opplevelser er helt normalt. 

Stjernestøv: Du er ikke i den situasjon at du bør gi råd til andre om psykiske lidelser. Spesielt ikke når det gjelde psykoser.

Anonymkode: e5cbf...9e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stjernestøv: Du er ikke i den situasjon at du bør gi råd til andre om psykiske lidelser. Spesielt ikke når det gjelde psykoser.

Anonymkode: e5cbf...9e1

Neivel. Men det er ikke alt som er psykose, noe av det er helt normale ting å oppleve som menneske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...